تحلیل امروز بیت کوین | تحلیل تکنیکال سه‌‌شنبه 17 مهر
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

تحلیل امروز بیت کوین ۱۷ مهر – تحلیل تکنیکال

 
۱۷ مهر ۱۴۰۳
  4 دقیقه
نمودار یک ساعته بیت کوین امروز 17 مهر

قیمت بیت کوین با شروع سشن آسیا، ساعت ۴ صبح امروز ۱۷ مهر، درون یک رنج قرار گرفته است. احتمال می دهیم قیمت در فاز انباشت باشد و پس از جمع آوری نقدینگی در سشن لندن، به حرکت نزولی ادامه دهد. در ادامه قصد داریم به تحلیل امروز بیت ‌کوین (۱۷ مهر) بپردازیم. به این منظور از تایم‌فریم‌های چهار ساعته، یک ساعته و ۱۵ دقیقه برای تحلیل بیت کوین استفاده خواهیم کرد و سناریوهای مختلفی را که برای قیمت بیت کوین می‌تواند رخ دهد، بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال مولتی تایم فریم بیت کوین (۱۷ مهر ۱۴۰۳)

تحلیل بیت کوین – تایم فریم چهار ساعته

قیمت بیت کوین موفق به تثبیت بالای قیمت ۶۴۰۰۰ دلار نشد و همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم پس از جمع‌آوری نقدینگی بالای سقف دوقلو ۶۴۱۶۱، فروشندگان قیمت را به سمت پایین ریجکت کردند و با تشکیل یک کندل نزولی قدرتمند، کانال صعودی را به سمت پایین شکسته‌اند. اما همچنان در تایم فریم چهار ساعته، قیمت در روند صعودی قرار دارد مگر اینکه فروشندگان موفق به شکستن کف ۶۱۶۸۴ شوند. در این صورت در ادامه انتظار داریم قیمت بیت کوین دوباره به سمت ۶۱۰۰۰ بازگردد. همچنین اگر قیمت به دنبال تشکیل دو لگ هم اندازه نزولی باشد، می‌توانیم انتظار حرکت بیت کوین به سمت ناحیه اوردر بلاک مشخص شده در تصویر  و سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی، را داشته باشیم. در صورتی که فروشندگان موفق به تشکیل یک کندل نزولی قدرتمند دیگر در این تایم فریم شوند، احتمال حرکت قیمت به سمت ۵۷۸۸۰ بالا می‌رود. برای امروز، سناریو‌های نزولی بیت کوین فعال است و انتظار بازگشت قیمت را داریم.

تحلیل امروز بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته 17 مهر
تحلیل امروز بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۷ مهر

تحلیل بیت کوین – تایم فریم یک ساعته

در تایم فریم یک ساعته قیمت بیت کوین از کانال صعودی خارج شده است و پس از شکستن کف ۶۲۶۵۱ وارد روند نزولی شده است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم، فروشندگان با تشکیل دو لگ نزولی، خط روند صعودی را به سمت پایین شکسته‌اند و در حال حاضر به حمایت مهم میانه تریدینگ رنج (الگوی مثلث) رسیده‌اند. در صورتی که فروشندگان موفق به شکستن ناحیه DEMAND رسم شده در تصویر شوند، احتمال ادامه نزول بسیار بالا می‌رود. در صورتی که خریداران موفق به حمایت از قیمت در این ناحیه شوند، انتظار حرکت دوباره صعودی را خواهیم داشت. اما از آنجایی که قیمت و اندیکاتور RSI واگرایی منفی دارند و بیت کوین در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است. انتظار ادامه حرکت نزولی را خواهیم داشت.

تحلیل امروز بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته 17 مهر
تحلیل امروز بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته ۱۷ مهر

تحلیل بیت کوین – تایم فریم ۱۵ دقیقه

قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه در یک کانال نزولی قرار دارد، و همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم پس از بازگشت به  FVG یک لگ نزولی تشکیل داده است. در ادامه احتمال می‌دهیم خریداران موفق به شکستن خط روند نزولی شوند، و قیمت را به ناحیه SUPPLY بازگردانند تا قیمت بیت کوین نقدینگی بالای خط روند و سقف‌های کوتاه مدت را جمع‌آوری کند و الگوی سر و شانه را کامل کنند؛ و پس از آن قیمت به نزول ادامه دهد. در صورتی که خریداران موفق شوند حتی یک پوینت قیمت را بالای ناحیه SUPPLY یعنی قیمت ۶۳۹۷۹ ببرند، سناریو نزولی بیت کوین لغو خواهد شد و قیمت در یک تریدینگ رنج، قرار خواهد گرفت. از آنجایی که قیمت در تایم فریم چهار ساعته همچنان صعودی است، و در تایم فریم یک ساعته و ۱۵ دقیقه نزولی، احتمال سردرگمی قیمت و حرکت قیمت در تریدینگ رنج بالا می‌باشد.

تحلیل امروز بیت کوین در تایم فریم 15 دقیقه 17 مهر
تحلیل امروز بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۷ مهر

نقاط حمایت و مقاومت امروز بیت کوین

‌ با توجه به تحلیل بیت کوین امروز ۱۷ مهر، ناحیه حمایتی امروز بیت کوین محدوده ۶۰۰۰۰ – ۵۸۸۰۰ و ناحیه مقاومتی امروز بیت کوین محدوده ۶۴۱۵۷ – ۶۳۱۳۶ می‌باشد. همچنین در جدول زیر سه نوع از نقاط حمایت و مقاومت امروز بیت کوین را بر اساس آخرین اطلاعات نمودار قیمت بیت کوین مشخص کرده‌ایم.

نوع R/Sحمایت ۱حمایت ۲حمایت ۳مقاومت ۱مقاومت ۲مقاومت ۳
CLASSIC۶۰۰۰۰۵۸۰۰۰۵۵۰۰۰۶۵۶۰۰۶۶۸۰۰۶۸۴۲۶
FIBONACCI۶۱۸۸۶۶۱۴۰۰۶۰۷۰۹۶۴۶۷۶۶۵۱۰۸۶۵۷۲۳
CAMARILLA۶۱۲۲۷۵۹۶۳۵۵۶۷۳۹۶۳۸۸۱۶۶۰۰۴۶۸۹۰۰

سناریو‌های پیش بینی قیمت بیت کوین امروز (۱۷ مهر ۱۴۰۳)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال بیت‌ کوین، سناریوهای مختلف حرکت قیمت بیت‌کوین را به ترتیب احتمال وقوع بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

بازگشت قیمت به ناحیه SUPPLY و پس از آن ادامه نزول قیمت

پیش بینی قیمت بیت کوین 17 مهر
پیش بینی قیمت بیت کوین ۱۷ مهر

سناریو دوم

ادامه حرکت قیمت در کانال نزولی ۱۵ دقیقه و ایجاد یک کانال نزولی پارابولیک قدرتمند (احتمال پایین)

پیش بینی قیمت بیت کوین 17 مهر
پیش بینی قیمت بیت کوین ۱۷ مهر
این تحلیل‌ها با توجه به نوسانات و عوامل مختلف تاثیرگذار بر بازار کنونی برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر نوشته شده‌اند و رمزینکس مسئولیتی نسبت به تغییرات آینده و سود و زیان شما نخواهد داشت.

5/5 - (7 امتیاز)
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هرگز به اندک اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. حامی
    ۱۸ مهر ۱۴۰۳ در ۰۴:۵۴

    با تشکر.برداشتم این هست که الگوی سر و شانه ی آغاز شده از اول اکتبر که با۴یا ۵ کندل نزولی که مصادف با شکست خط حمایتی صعودی و خروج از “کانال صعودی اتریوم”بود بهمان دلایل فاندامنتالی که ایجاد شده بود، بهمان دلایل فاندامنتال بهره برداری از تشکیل تقارن اش در روز جمعه(فرای دی) گذشته تخفیف بسیاری داشت. (منظورم الگویQMزیبایی بود که قبل از روز جمعه اخیر اشاره ای به آن داشتید که امکان شکل گیری بالایی دارد که تشکیل شد، اما با بازدهی پایینتر از حد تصور.این QM را اشاره نمیفرمودید اصلا در ذهنم نبود ونمیتوانستم استفاده هرچند محدودی داشته باشم.
    نکات بسیار مهمی طی تحلیلهای شما میشود آموخت بشرطی که در مورد اصطلاحاتی که استفاده میکنید حضور ذهن کافی داشته باشیم یا کسب کنیم.اصولا بنده کسی را ندیدم که بطور رایگان تحلیلهای استراتژیک و بقول عامه خفن داشته باشد.منتظر امثال چنین نکات جدیدی هستیم.
    با تقدیم احترام مجدد.
    . از طرف خودم و سه دوست و همکار عزیزم

  2. حامی
    ۱۸ مهر ۱۴۰۳ در ۰۵:۰۰

    با عرض معذرت دیدگاه اخیرم را در مورد اتریوم نوشته بودم .