قیمت شیبا در آینده موضوعی است که بسیاری به دنبال آن هستند. رمز ارز شیبا به‌عنوان یک مم کوین چند وقتی است که به یک از پروژه‌ها محبوب دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل و زیاد پامپ شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران دیدگاه مثبتی در مورد ارز آینده ارز شیبا دارند و باور دارند که باتوجه‌به اهداف این رمزارز قطعاً در سال‌های آتی قیمت آن پیشرفت قابل‌توجهی خواهد داشت. در این مقاله از صرافی رمزینکس به بررسی همه احتمالات آینده شیبا و قیمت آن تا سال ۲۰۲۵ پرداخته‌ایم.

ارز شیبا (SHIB) چیست؟

قبل از پرداختن به آینده ارز شیبا بهتر است که کمی این رمزارز را تشریح کنیم. شیبا اینو یک رمزارز است که بیشتر با نام قاتل دوج کوین شناخته می‌شود. این نام مستعار از آنجا به شیبا داده شد که قیمت آن با یک رشد تصاعدی چشمگیر توانست با سرعت بیشتری نسبت به دوج کوین رشد کند. در واقع، شیبا باید به این دستاورد فوق‌العاده افتخار کند.

در حال حاضر شیبا هنوز یک پروژه جدید در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال است. با این حال، تیم توسعه شیبا همچنان در حال کار بر روی توسعه فناوری این پروژه است. در واقع، این شبکه در حال حاضر با سایر توکن‌های اصلی خود مانند لیش (LEASH) و بونز (BONES) کار می‌کند.

علاوه بر این، شیبا در حال کار بر روی توسعه صرافی غیرمتمرکز خودش به نام شیبا سواپ است. هدف از راه‌اندازی شیبا سواپ فراهم کردن مکانی امن برای معامله کردن رمزارزهای ارزشمند است.

در حال حاضر، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به شیبا می‌توانند در دسترس بودن این رمزارز را در صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف از جمله بایننس، هیوبی گلوبال و اوکی اکسچِینج بررسی کنند.

تحلیل فاندامنتال شیبا

ارز شیبا اینو یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که بنیان‌گذار آن معروف به ریوشی آن را «آزمایشی در جذب طرف‌داران خودجوش غیرمتمرکز» نامیده است.

شیبا در بهار ۲۰۲۱ به‌عنوان یک میم راه‌اندازی شد و تبلیغات و هیاهو در مورد آن در بهار ۲۰۲۱ به اوج رسید. این محبوبیت تا حدی به دلیل آگاهی روزافزون همگان در مورد وجود میم کوین‌ها (شیبا به «قاتل دوج کوین» معروف است) و تا حدود زیادی ناشی از توییت‌های ایلان ماسک بوده است.

اصول شیبا عبارت‌اند از:

  • ساختن چیزی از صفر
  • ایجاد جامعه طرف‌داران بدون ارتباطات قبلی
  • البته علاقه به سگ‌های نژاد شیبا اینو

شیبا بخشی از اکوسیستم در حال رشدی است که تیم شیبا روی آن کار می‌کند. در لحظه نگارش این مقاله (۱۳ مرداد ۱۴۰۰) توکن لیش در همین اکوسیستم منتشر شده و توکن بُون به زودی وارد باز می‌شود (و توکن‌های بیشتری در حال طراحی شدن است)؛ تیم توسعه شیبا همچنین در حال راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز به نام شیبا سواپ است که این توکن‌ها در آن لیست می‌شوند.

یکی دیگر از پروژه‌های شناخته شده این تیم «مرکز رشد هنرمندان شیبا» است که در آن هنرمندان به خلق توکن‌های غیر مثلی تشویق می‌شوند.

تیم شیبا همچنین برنامه‌های گسترده دیگری مانند ساختن بلاکچین سطح ۲ خود شیبا به نام شیباریوم (Shibarium) را در دستور کار دارد که در بلندمدت به حل مسائل مقیاس‌پذیری شیبا کمک کرده و همه اینها می‌تواند منجر به افزایش قیمت توکن شیبا اینو شود.

تاریخچه شیبا

تا به امروز شیبا یکی از پرقدرت‌ترین دارایی‌های دیجیتالی در بازار رمزارزها در سال جاری بوده است. به همین دلیل، این رمزارز توانسته در میان ۵۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار قرار بگیرد. می‌توان گفت این جایگاه در بازار ارزهای پرشمار خوب و مورد استقبال سرمایه‌گذاران جهانی است.

از نظر جایگاه در بازار، ارزش کل بازار شیبا در زمان نگارش این مقاله تقریباً ۲/۴ میلیارد دلار است. این رقم بالا باعث شده شیبا از رمزارز‌هایی مانند سیف مون و بیت تورنت پیشی بگیرد.

در حال حاضر حجم معاملات روزانه شیبا بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار و عرضه در گردش آن نزدیک به ۴۰۰ میلیون توکن است.

حالا که تا حدودی با رمزارز شیبا آشنا شدید آیا فکر می‌کنید این رمزارز برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ خوب است؟ اگر دوست دارید پاسخ این سؤال را بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تحلیل و پیش‌بینی قیمت شیبا را بررسی کنیم.

تحلیل قیمت آینده شیبا اینو در سال ۲۰۲۱

شیبا در چند ماه گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. به همین دلیل به‌سرعت بر سر زبان‌ها افتاد و حضور آن در تمام حوزه ارزهای دیجیتال مشهود بود.

آیا فکر می‌کنید چنین عملکرد خیره‌کننده‌ای از سوی یک رمزارز برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر از سراسر جهان کافی است؟ برای یافتن پاسخ سؤالاتتان در مورد شیبا اینو بیایید نمودارهای تحلیل قیمت زیر را بررسی کنیم.

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید شیبا یکی از دارایی‌های دیجیتالی است که در بازار نزولی اخیر ریزش شدیدی را تجربه کرد. در ماه‌های اخیر شیبا حدود ۸۵ درصد از ارزش خود را در مقایسه با بالاترین سقف قیمتی در محدوده ۰/۰۰۰۰۴۹ دلار از دست داده است. باتوجه‌به این شرایط می‌توان گفت شیبا وضعیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید ندارد.

با این حال، اگر روند رو به رشدی که در روزهای اخیر در بازار رمزارزها شکل گرفته ادامه پیدا کند ممکن است کنترل قیمت شیبا به دست گاوها برسد و اولین سطح مقاومت خود را بشکند.

اولین سطح مقاومت مهم شیبا تنها ۶۵ درصد با قیمت فعلی آن فاصله دارد و باتوجه‌به نوسانات ارزهای دیجیتال و به ویژه ارزهای تازه وارد می‌توان انتظار داشت شیبا در صورت صعودی شدن بتواند این سطح را بشکند.

اگر شیبا بتواند از اولین سطح مقاومت خود عبور کند راه برای نفوذ به سطح مقاومت دوم باز می‌شود. در این صورت، شیبا باید بتواند قیمت خود را در بالای مقاومت دوم تثبیت کند تا به حرکت صعودی‌اش ادامه دهد؛ در غیر این صورت ممکن است کنترل قیمت به دست خرس‌ها برسد و آن را تا سطح حمایت پایین ببرند.

البته اگر خرس‌ها بتوانند قیمت شیبا را تا سطح حمایت آن که در فاصله نزدیک ۸ درصدی از قیمت فعلی قرار دارد به پایین بکشند ممکن است امیدها به رشد مجدد قیمت شیبا از بین برود. این اتفاق می‌تواند موجب ایجاد «ترس، عدم قطعیت، و تردید» در بین سرمایه‌گذاران شبکه شود.

از سوی دیگر، اندیکاتور مک‌دی پس از کراس اوور (تقاطع) نزولی (رد شدن خط مک‌دی از زیر خط سیگنال) همواره از خط سیگنال خود دورتر شده است. در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت قیمت به این زودی‌ها صعودی شود.

با این حال، اگر شیبا شروع به حرکت در جهت صعودی کند، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با احتیاط وارد معامله خرید شوند. ممکن است در روزهای آتی و باتوجه‌به حرکات مثبت بازار خط مک‌دی یک کراس اوور صعودی انجام دهد و از روی خط سیگنال عبور کند که در این صورت سیگنال ورود به معاملات خرید از سوی اندیکاتور مک‌دی صادر می‌شود.

پیش‌بینی قیمت آینده ارز شیبا در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲

شیبا یکی از میم کوین‌هایی است که قیمت آن تنها در چند ماه به اوج خود رسید. در نتیجه، این رمزارز در حال حاضر در صرافی‌های مختلف لیست شده است.

آیا این امر می‌تواند به تنهایی باعث شود شیبا به یک رمزارز سودآور در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ تبدیل شود؟ در ادامه پاسخ این سؤال را بررسی خواهیم کرد.

نمودار بالا موقعیت صعودی شیبا را در آغاز سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. همچنین نمودار افزایش قیمت تصاعدی شیبا از ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۱۰ دلار در مارس به ۰/۰۰۰۰۳۹ دلار در ماه مه را نشان می‌دهد.

این پامپ قیمت شیبا معادل افزایشی بیش از ۴ میلیون درصدی بود. درست شنیدید! بیش از ۴ میلیون درصد رشد قیمت یک رمزارز هر سرمایه‌گذاری را به آن جذب می‌کند.

اما این رالی صعودی شیبا به دنبال سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال به دلیل یک سری حوادث ناگوار متوقف شد.

در نتیجه، شیبا در حال حاضر با قیمت پایین ۰/۰۰۰۰۰۶۲۲ معامله می‌شود. باتوجه‌به ورود قیمت به منطقه اشباع فروش می‌توان انتظار داشت شیبا در روزهای آینده از روند نزولی خود خارج شود.

اگر شیبا بتواند از دو سطح مقاومت ذکر شده عبور کند وارد فاز صعودی شده و رسیدن به مقاومت ۰/۰۰۰۰۲ چندان دور از دسترس نخواهد بود.

در این صورت، رمزارز شیبا برای شکستن مقاومت سخت ۰/۰۰۰۰۳ و سپس ۰/۰۰۰۰۳۹ دلار کار چندان سختی در پیش نخواهد داشت. البته تمام این سناریوها منوط به اعتماد مجدد سرمایه‌گذاران به این رمزارز است.

فرض کنیم شیبا بتواند رکورد تاریخی خود در ۰/۰۰۰۰۴۹ دلار را فتح کند و رویکرد بازاریابی موفقش را ادامه دهد؛ در این صورت قیمت این توکن می‌تواند به سقف خیره کننده ۰/۰۰۰۱ دلار نزدیک شود. درست است که این اتفاق شاید در سال جاری رخ ندهد اما شیبا شانس زیادی برای رسیدن به این قیمت در سال ۲۰۲۲ دارد.

مهم‌تر از همه، شیبا باید بتواند ارزش بازار خود را افزایش دهد تا رسیدن به این قیمت صعودی محقق شود. در غیر این صورت، ثبت چنین قیمتی شاید هرگز اتفاق نیفتد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و آینده ارز شیبا

درعین‌حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) شیبا اکنون در سطح حدود سطح ۴۷ است. به طور خلاصه، قیمت شیبا در مرحله سالمی است که نه بسیار زیاد و نه بسیار کم است. در این حالت، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان و بدون نگرانی در مورد هرگونه تغییر جهت جدی قیمت اقدام به خرید آن کنند.

برعکس، اگر شاخص قدرت نسبی (RSI) شیبا به زیر سطح ۳۰ یا بالای سطح ۷۰ برود ممکن است شاهد تغییر جهت قیمت باشیم. به همین دلیل، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای اجتناب از هرگونه ضرر غیرمنتظره باید با دقت عمل کنند.

پیش‌بینی آینده قیمت شیبا برای سال ۲۰۲۳

بنا بر برخی از پیش‌بینی‌ها کوین شیبا یک ریزش هرچند ناچیز را تجربه خواهد کرد و قیمت آن به ۰/۰۰۰۰۱۸۵ دلار کاهش می‌یابد. با این حال، این صرفاً یک سناریوی بدبینانه است و برخی از کارشناسان معتقدند که چنین نوسانی این بار گریبان‌گیر شیبا نخواهد بود.

پیش‌بینی آینده قیمت شیبا برای سال ۲۰۲۴

با فرض اینکه شیبا اینو شاهد یک ریزش غافلگیر کننده دیگر نخواهد بود و اینکه گاوها کنترل بازار را به دست می‌گیرند می‌توان انتظار داشت قیمت این رمزارز با صعود به محدوده ۰/۰۰۰۰۲۵ دلار بار دیگر عملکرد خیره‌کننده‌ای در میان ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

این محدوده قیمتی همان چیزی است که برای پایان ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است و نشان می‌دهد توکن شیبا می‌تواند حتی در شرایط نامساعد به رشد مستمر خود ادامه دهد.

پیش‌بینی قیمت آینده شیبا برای سال ۲۰۲۵

شاید بتوان سال ۲۰۲۵ را سال معیار رشد شیبا نام نهاد زیرا پیش‌بینی می‌شود قیمت آینده شیبا تا آن موقع از محدوده ۰/۰۰۰۰۳۳ دلار فراتر رود. با پذیرش گسترده شیبا در میان طیف وسیع جامعه پیش‌بینی می‌شود قیمت هر توکن تا سال ۲۰۲۵ به ۰/۰۰۰۰۴۰ دلار برسد، افزایشی که تا به حال سابقه نداشته است.

اگر پروژه شیبا در آزمون زمان موفق عمل کند و مورد پذیرش انبوه قرار گیرد، این نوع انتظارات خوش‌بینانه در مورد قیمت آن از دو شرط ناشی می‌شود:

  1. قیمت شیبا اینو همچنان از انتظارات فراتر می‌رود
  2. بازار ارزهای دیجیتال مثل همیشه در شرایط مساعد است.

سخن آخر

همان‌طور که از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های ذکر شده در بالا مشخص است، پیش‌بینی‌ها در مورد آینده ارز شیبا بسیار متناقض است. هیچ اجماع واحدی در مورد صعودی یا نزولی بودن حرکت قیمت شیبا در آینده وجود ندارد.

در واقع، رشد احتمالی شیبا در آینده به عوامل مختلفی مانند اخبار، راه‌حل‌های جدید تکنولوژیکی پروژه‌های شیبا اینو، فضای ارزهای دیجیتال به‌طورکلی، موقعیت حقوقی و غیره بستگی دارد.

نکته بسیار مهم این است که قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی هر ارز دیجیتالی باید شخصاً در مورد آن پروژه تحقیق کنید.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال لطفا بر روی لینک کلیک نمایید.