آیا الان وقت خرید کاردانو (ADA) است؟ ⏰ - مجله رمزینکس

کاردانو (ADA) علیرغم پتانسیل خرید، با عملکرد ضعیف مواجه است.

سکه‌ی کاردانو و دیگر ارزهای دیجیتال زیر نور سبز
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در یک دوره‌ی هفتگی شاهد کاهش ۵.۴۲ درصدی ارزش خود بوده است و در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار، به یکی از ضعیف‌ترین عملکردها تبدیل شده است. با وجود این افت قیمتی، برخی از تحلیلگران بازار بر این باورند که این امر فرصتی برای خرید ADA محسوب می‌شود.

برای بررسی دقیق‌تر این موضوع، وبسایت AMBCrypto یک تحلیل عمیق درون-زنجیره‌ای انجام داده است. در زمان نگارش این گزارش، قیمت کاردانو معادل ۰.۴۶ دلار بود. افت اخیر قیمت بر سود و زیان تراکنش‌های شبکه کاردانو تأثیر گذاشته است.

بررسی داده‌های درون-زنجیره‌ای کاردانو

بر اساس داده‌های وبسایت Santiment، نسبت حجم تراکنش‌های روزانه سودده به زیان‌ده در شبکه در زمان نگارش این گزارش ۰.۸۲۷ است. اگر این نسبت بیشتر از ۱ باشد، نشان‌دهنده‌ی کسب سود بیشتر مشارکت‌کنندگان نسبت به متحمل شدن ضرر است.

در این حالت، روند ADA صعودی در نظر گرفته می‌شد. اما عدد به دست آمده حاکی از آن است که تنها ۰.۸۲۷ تراکنش با سود به پایان رسیده است، در حالی که سایر تراکنش‌های درون-زنجیره‌ای با ضرر همراه بوده‌اند.

به نظر می‌رسد این معیار از لحاظ تاریخی با قیمت همبستگی داشته است. برای مثال، این نسبت در ماه فوریه به ۰.۷۲۲ رسید. در آن زمان، قیمت ADA برابر با ۰.۵۷ دلار بود. چند هفته بعد، قیمت در نمودارها به ۰.۷۳ دلار جهش کرد.

سناریوی مشابهی در ماه گذشته رخ داد. در آن زمان، کاهش نسبت باعث شد تا قیمت کاردانو از ۰.۴۳ دلار به ۰.۵۲ دلار افزایش یابد. با در نظر گرفتن عملکردهای گذشته، احتمال دارد کاردانو کاهش بیشتری را تجربه کند.

در صورت تحقق این سناریو، ارزش این ارز دیجیتال ممکن است به ۰.۴۲ دلار کاهش یابد. با این حال، احتمال ۲۰ درصدی برای افزایش قیمت ADA و رسیدن به ۰.۵ دلار طی چند روز آینده نیز وجود دارد.

سنجش نقاط ورود و خروج با داده‌های درون-زنجیره‌ای

علاوه بر این، واگرایی قیمت-DAA شاخصی است که می‌تواند ارزش‌گذاری ADA را پیش‌بینی کند. DAA مخفف Daily Active Addresses (آدرس‌های فعال روزانه) است که برای اندازه‌گیری سطح کلی فعالیت شبکه استفاده می‌شود.

این معیار در کنار قیمت می‌تواند نقاط خروج و ورود بالقوه را شناسایی کند. در زمان نگارش این گزارش، واگرایی قیمت-DAA منفی ۳۸.۸۸ درصد بود. از منظر تحلیل تکنیکال، زمانی که این عدد کمتر از ۰.۵۰ باشد، سیگنال خرید ظاهر می‌شود.

از طرف دیگر، زمانی که واگرایی ۰.۹۰ یا بالاتر باشد، سیگنال فروش ظاهر می‌شود. از آنجایی که این نسبت ۰.۳۸۸ بود، به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای شروع میانگین‌گیری هزینه‌ی دلاری (DCA) توکن بومی کاردانو پیش از افزایش قیمت باشد.

با این حال، لازم به ذکر است که این معیار به تنهایی نمی‌تواند مسیر حرکت کاردانو را به طور قطعی تعیین کند.

بررسی همین موضوع با استفاده از حجم معاملات، نشان می‌دهد که این معیار در نمودارها افزایش یافته است. این نشانه‌ای از افزایش فعالیت خرید و فروش است. با این حال، نگاهی به قیمت نشان می‌دهد که فروش بیشتر از انباشت بوده است.

تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد، ADA ممکن است با کاهش بیشتری همانطور که در بالا ذکر شد مواجه شود. با این حال، اگر افت قیمت بیش از حد شدید شود، این توکن می‌تواند به اوج سالانه‌ی خود بازگردد.

نتیجه‌گیری

تصمیم به خرید کاردانو مستلزم بررسی دقیق شرایط بازار و تجزیه و تحلیل داده‌های درون-زنجیره‌ای است. در حالی که پتانسیل خرید در قیمت فعلی وجود دارد، اما روند نزولی قیمت و فعالیت بیشتر فروشندگان، ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر