آیا راه‌اندازی ETFهای اتریوم به رشد قیمت آن کمک خواهد کرد؟

خوش‌بینی به صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و تاثیر بالقوه بر قیمت اتریوم

شبکه‌ای که لوگوهای اتریوم را به هم وصل کرده است.
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۳

اگرچه تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETH) هنوز تاثیر ملموسی بر قیمت آن نداشته است، این رویداد می‌تواند در آینده نزدیک چشم‌انداز بازار را تغییر دهد.

آینده روشن ETFهای اتریوم

حرکت‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه در ماه‌های آتی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت اتریوم داشته باشد. اخیرا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مجوز لیست شدن این نوع از صندوق‌ها را تا اوایل جولای صادر کرد که به طور قابل توجهی انتظارات سرمایه‌گذاران را افزایش داد.

چارلز یو، معاون رئیس تیم تحقیقاتی گلکسی، پیش‌بینی می‌کند:

ما انتظار داریم ورودی خالص صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه اتریوم، ۲۰ تا ۵۰ درصد از ورودی خالص صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه بیت کوین در پنج ماه اول باشد، با هدف گذاری ۳۰ درصد، که به معنای ۱ میلیارد دلار ورودی خالص در ماه است.

با این حال، این پیش‌بینی ممکن است خوش‌بینانه باشد. صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه بیت کوین تا ۱ تیر، با وجود داشتن ۸۴ درصد از سهم بازار، تنها ۸۵۷ میلیون دلار ورودی داشته‌اند که دستیابی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه اتریوم به ۱ میلیارد دلار ورودی ماهانه را با تردید مواجه می‌کند.

عدم قطعیت در بازار و تاثیر بر حق بیمه صندوق‌های ETF

عدم قطعیت در مورد راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه اتریوم در بازاری نزولی می‌تواند منجر به افزایش حق بیمه از سوی سازندگان بازار شود. ریسک توزیع گاما که به حساسیت قیمت به تغییرات اشاره دارد، باعث می‌شود تا سازندگان بازار استراتژی‌های خود را تنظیم کنند. گریفین آردن از BloFin Research & Options اشاره کرد که سازندگان بازار به دلیل عدم قطعیت صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه اتریوم، قیمت گذاری ریسک را افزایش داده‌اند.

به عبارت ساده، سازندگان بازار ممکن است برای جبران تغییرات شدید قیمت، هزینه بیشتری دریافت کنند و باعث شود سرمایه‌گذاران برای پوشش ریسک خود هزینه بیشتری بپردازند، که این امر می‌تواند از نوسانات بازار بکاهد.

پیش‌بینی قیمت اتریوم: چشم‌اندازی محتمل برای دستیابی به سطوح جدید

قیمت فعلی اتریوم ۳۳۸۰ دلار است که فاصله زیادی با بالاترین قیمت تاریخی آن دارد. پس از تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامعه در بورس مبتنی بر دارایی پایه ETH، این ارز دیجیتال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت، اما با توجه به عدم قطعیت عرضه و نشانه‌های بازار نزولی، در ابتدای ماه ۱۳ درصد کاهش یافت.

با نزدیک شدن به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس، وضعیت ممکن است تغییر کند. همانطور که قیمت بیت کوین پس از معرفی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی پایه آن روند صعودی به خود گرفت، انتظار می‌رود نتیجه مشابهی برای اتریوم نیز رقم بخورد.

در صورتی که قیمت اتریوم افزایش یابد و بتواند سطح ۳۸۲۹ دلار را به سطح حمایتی تبدیل کند، به سطح ۶۱.۸٪ اصلاح فیبوناچی، که همچنین به عنوان کف حمایتی بازار گاوی شناخته می‌شود، دست می‌یابد که نشان دهنده افزایش قیمت بیشتر است.

در حالی که رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی دور از دسترس است، اتریوم می‌تواند از مرز ۴۰۰۰ دلار عبور کند. عبور موفق از این سطح برای حرکت صعودی بیشتر کلیدی است. در غیر این صورت، قیمت اتریوم ممکن است زیر ۴۰۰۰ دلار باقی بماند، با حمایت احتمالی بین ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ دلار. از دست دادن این سطوح، سناریوی صعودی را باطل می‌کند.

منبع: BeInCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید