نگرانی سرمایه‌گذاران موجب افت قیمت اتریوم شد - مجله رمزینکس

فعالیت زنجیره‌ای سرمایه‌گذاران در نتیجه‌ی واکنش قابل توجه به ابهامات نظارتی پیرامون اتریوم

نگرانی‌ها از احتمال عدم پذیرش صندوق قابل معامله‌ی مبتنی بر اتریوم موجب ریزش شدید این ارز دیجیتال شد.
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۴ فروردین ۱۴۰۳

شاهد افزایش چشمگیر در تعداد توکن‌های ارسالی به صرافی‌های رمزارز متمرکز هستیم. این حجم از انتقال، بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۲ به شمار می‌رود و تأثیری عمیق بر قیمت اتریوم داشته است.

اتریوم با بالاترین حجم انتقال به صرافی‌ها در دو سال اخیر

اخیراً اتریوم مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. منتقدان در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال، عملکرد ضعیف قیمت اتریوم و ظهور سولانا را دلیلی بر کاهش نفوذ آن می‌دانند. علاوه بر این، ظاهراً نهادهای نظارتی بنیاد اتریوم را هدف قرار داده و طبقه‌بندی اتر به عنوان یک اوراق بهادار را زیر سؤال می‌برند.

در واقع، با انتشار گزارش‌هایی در خصوص تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیرامون نهادهای مرتبط با اتریوم، نگرانی‌ها تشدید شد. بر اساس داده‌ها، احساس منفی ناشی از این موضوع باعث انتقال بیش از ۷۲۰ میلیون دلار اتریوم به صرافی‌های متمرکز در طول هفته‌ی گذشته شده است.

به‌طور قابل توجهی، SpotOnchain سه بازیگر بلندمدت برجسته‌ی اتریوم را شناسایی کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۵۲۷ واحد اتریوم به ارزش تقریبی ۱۰۹ میلیون دلار را به پلتفرم‌های متمرکز منتقل کرده‌اند. به‌طور خاص، این بازیگران ۱۲,۵۰۰، ۱۱,۶۰۰ و ۸,۴۲۷ واحد اتریوم را به صرافی‌های کراکن و بایننس انتقال داده‌اند.

به‌طور معمول، انتقال وجوه به صرافی‌ها به‌عنوان سیگنالی نزولی برای بازار تلقی می‌شود. این امر نشان می‌دهد که هولدرها برای فروش دارایی‌های خود آماده‌اند. در نتیجه، اتریوم شاهد کاهش قابل توجهی در قیمت خود بوده است.

بر اساس داده‌ها، قیمت اتریوم طی یک هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این گزارش به ۳,۳۷۱ دلار رسیده است.

لوکاس اوتومورو، رئیس تحقیقات IntoTheBlock، به عملکرد ضعیف اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین و حتی S&P 500 اشاره کرد. با این حال، وی بر بنیان‌های مستحکم و پایدار اتریوم تأکید کرد که همچنان به دارندگان بلندمدت اطمینان می‌دهد.

«به‌طور کلی، پس از گذراندن یک ارتقای عمده، هولدرهای اتریوم همچنان خوش‌بین هستند. با وجود موانع اخیر، داده‌ها همچنان از رشد مداوم اتریوم در هر دو لایه ۱ و ۲ پشتیبانی می‌کند.»

لوکاس اوتومورو

در تأیید این موضع، تحلیلگران شاهد افزایش قابل توجه تراکنش‌ها در بین نهنگ‌های اتریوم بودند. این گروه بین ۲۹ اسفند تا ۲ فروردین، ۵۹۱۳۷ تراکنش به ارزش بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار را انجام دادند. این شرکت همچنین به کاهش قابل توجه ۷ درصدی میانگین تعداد معامله‌گران ۳۰ روزه اتریوم اشاره کرد که نشان‌دهنده‌ی پتانسیل بهبود اوضاع در بازار است.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید