آمریکا ۴۰۰۰ دلار بیت‌کوین توقیفی را به کوین‌بیس منتقل کرد

دولت آمریکا ۴۰۰۰ بیت‌کوین توقیفی از سیلک رود را به کوین‌بیس منتقل کرد

ارز دیجیتال بیت‌کوین در وسط صفحه و نمودار قیمتی آن در پس‌زمینه.
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳

قیمت بیت‌کوین با انجام تراکنش‌های گسترده‌ی بیت‌کوین‌های توقیفی توسط دولت‌های آمریکا و آلمان، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد و به اصلاح قیمتی دیگری دچار شد.

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعات بازار Arkham، دولت آمریکا حدود ۴۰۰۰ بیت‌کوین که پیش‌تر از «بانمیت سینگ»، قاچاقچی مواد مخدر، توقیف شده بود را به صرافی کوین‌بیس منتقل کرده است. در همین حال، دولت آلمان نیز با انجام تراکنش‌های قابل توجه بیت‌کوین، در اوایل روز چهارشنبه حدود ۲۷۸۶ بیت‌کوین را به فروش رساند.

قیمت بیت‌کوین برای تأثیرات احتمالی آماده می‌شود

همانطور که پیش‌تر گزارش شده بود، «بانمیت سینگ»، شهروند هند، در ماه دی ۱۴۰۲ به اتهام قاچاق مواد مخدر و پولشویی مجرم شناخته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کسب و کار مجرمانه سینگ، فروش و توزیع مواد مخدر را از طریق پلتفرم‌های وب تاریک مانند جاده ابریشم ۱، جاده ابریشم ۲، آلفا بای و هانسا تسهیل می‌کرده‌است.

کیف پول‌های دولتی آمریکا، ۳۹۴۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲۴۱.۲۲ میلیون دلار با قیمت‌های معاملاتی فعلی، به صرافی کوین‌بیس منتقل کرده‌اند. در حالی که انتقال به یک صرافی متمرکز (CEX) معمولاً به معنای فروش تلقی می‌شود، اما لازم به ذکر است که کوین‌بیس همچنین خدمات نگهداری برای سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ ارائه می‌دهد.

این موضوع این احتمال را مطرح می‌کند که بیت‌کوین‌های توقیف‌شده برای نگهداری ایمن به سرویس‌های نگهداری کوین‌بیس منتقل شوند که ممکن است تأثیری بر روند بازیابی قیمت بیت‌کوین نداشته باشد.

با این حال، فرض کنید اولین سناریوی شامل فروش بیت‌کوین‌های مذکور اتفاق بیفتد. در این صورت، ورود اخیر بیت کوین به کوین‌بیس و جابه‌جایی مورد انتظار بیت‌کوین‌های صرافی Mt. Gox در اواسط تیر ممکن است بر بازار تأثیر بگذارد.

با این وجود، کارشناس بازار «آدام کوچران» این احتمال را مطرح می‌کند که مقدار نسبتاً کم بیت‌کوین‌های ارسالی و استفاده از کوین‌بیس، نشان‌دهنده‌ی یک فرآیند حراج آهسته است که می‌تواند اثرات منفی بالقوه بر بازار و قیمت بیت کوین را کاهش دهد.

دولت آلمان به دنبال فروش بیت کوین

علاوه بر اقدامات دولت آمریکا، دولت آلمان نیز به تلاش‌های خود برای فروش مقادیر قابل توجه بیت کوین ادامه می‌دهد. داده‌های پلتفرم‌های تحلیل بلاک‌چین، از جمله Arkham Intel، نشان می‌دهند که اداره کل پلیس جنایی فدرال (BKA) نه تراکنش شامل تقریباً ۲۷۸۶ بیت‌کوین را انجام داده است.

قیمت بیت کوین در طول یک هفته‌ی گذشته شاهد اصلاح قیمتی ۲۰ درصدی بوده است، اما با آشکار شدن این تحولات، بیت‌کوین از بهبود جزئی قیمت در اوایل روز به ۶۲۴۰۰ دلار، به قیمت ۶۱۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

با وجود این، تحلیلگر تکنیکال «مگز» بر اهمیت ناحیه‌ی حمایتی روند صعودی در تحلیل کلان تأکید می‌کند. در چرخه‌های صعودی گذشته، این نواحی به عنوان حمایت و مقاومت محکمی عمل کرده‌اند.

نکته‌ی جالب این است که بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۳ توانست این نواحی را به حمایت تبدیل کند و آزمایش‌های بعدی منجر به ادامه‌ی روند صعودی شده است. این نشان می‌دهد که در حالی که به دلیل فروش‌های دولتی، ابهام در بازار وجود دارد، تحلیل تکنیکال در حال انجام، همچنان امکان ادامه‌ی روند صعودی کلان را نشان می‌دهد.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین با قیمت ۶۰۶۰۰ دلار معامله می‌شود و همچنان در مقایسه با ابتدای ماه، تقریباً ۱۳ درصد کاهش یافته است.

منبع: bitcoinist

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر