راه‌اندازی تبلیغات تلگرام بر بستر بلاکچین TON - مجله رمزینکس

تلگرام از راه‌اندازی پلتفرم تبلیغاتی خود بر بستر بلاکچین TON خبر داد

بلاکچین TON از این پس میزبان تبلیغات پیام‌رسان تلگرام خواهد شد
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

در راستای نوآوری‌های مستمر، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در روز ۲۸ فوریه از راه‌اندازی پلتفرم تبلیغاتی جدید این پیام‌رسان محبوب خبر داد. این پلتفرم انقلابی بر بستر بلاکچین TON (شبکه باز) توسعه یافته است.

از ماه مارس، صاحبان کانال‌های تلگرام در بیش از ۱۰۰ کشور پس از بازگشایی پلتفرم تبلیغاتی به روی تمامی آگهی‌دهندگان، می‌توانند به طور مستقیم از فعالیت خود کسب درآمد کنند. بر اساس اعلامیه رسمی، تلگرام ۵۰ درصد از کل درآمد حاصل از نمایش تبلیغات در کانال‌ها را به صاحبان آن‌ها اختصاص خواهد داد.

این پلتفرم پیشرفته برای انجام تراکنش‌های مالی به طور انحصاری از بلاکچین TON و رمزارز بومی آن، Toncoin، بهره خواهد برد. دوروف در این باره توضیح داد:

«رویکرد ما در پلتفرم تبلیغاتی جدید مشابه روشی است که برای نام‌های کاربری تلگرام در Fragment اتخاذ کرده‌ایم. بدین معنا که ما با فروش تبلیغات و اشتراک درآمد حاصل با صاحبان کانال‌ها با Toncoin، یک اکوسیستم منصفانه و پویا ایجاد می‌کنیم. این چرخه به سازندگان محتوا امکان می‌دهد تا Toncoin کسب‌شده را نقدینگی‌سازی کرده یا آن را در جهت ارتقا و تبلیغ کانال‌های خود مجدداً سرمایه‌گذاری کنند.»

پس از انتشار این خبر، ارزش Toncoin (TON) در ۲۴ ساعت گذشته، تا ساعت ۱۲:۴۰ به وقت هماهنگ جهانی، ۱۳.۸۶ درصد افزایش یافته و به قیمت ۲.۴۹ دلار رسید. این توکن در هفت روز گذشته نیز با رشد بیش از ۱۴ درصدی همراه بوده است. Toncoin هم‌اکنون با ارزش بازار ۸.۶ میلیارد دلاری، در جایگاه پانزدهمین ارز دیجیتال بزرگ در CoinMarketCap قرار دارد.

لازم به ذکر است که کانال‌های پخش در تلگرام ماهانه بیش از یک تریلیون بازدید را به خود اختصاص می‌دهند، اما تنها حدود ۱۰ درصد از این بازدیدها از طریق Telegram Ads، ابزار تبلیغاتی مبتنی بر حفظ حریم خصوصی این پلتفرم، به درآمدزایی منجر می‌گردد.

تلگرام پس از واتس‌اپ، وی‌چت و فیس‌بوک مسنجر، در جایگاه چهارمین پیام‌رسان آنلاین محبوب در جهان قرار دارد. بر اساس آمار Bankmycell، تلگرام حدود ۱۹۶ میلیون کاربر فعال روزانه و ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را در خود جای داده است.

علاوه بر این، علاقه به بلاکچین TON همچنان در حال افزایش است. در نوامبر ۲۰۲۳، شرکت Animoca Brands اعلام کرد که به بزرگترین اعتبارسنج در شبکه TON تبدیل خواهد شد و قصد دارد بازی‌های مبتنی بر بلاکچین را بر بستر تلگرام توسعه دهد.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید