پیش بینی آینده بیت کوین کش (BCH) همیشه کمی بحث برانگیز بوده است. این رمزارز که اولین بار در آگوست ۲۰۱۷ راه اندازی شد، در واقع یک هارد فورک بیت کوین است. بیت کوین کش از آن زمان تاکنون به پنجمین ارز دیجیتال شده بزرگ دنیا تبدیل شده است و ارزش بازار فعلی آن حدود نزدیک به ۵ میلیارد دلار است. اگر قصد خرید بیت کوین کش را دارید، این مقاله که به تحلیل و پیش بینی آینده قیمت بیت کوین کش در سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۵ پرداخته است، می تواند برای شما مفید باشد.

اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین در ابتدا مخالف ایجاد بیت کوین کش بودند، اما بیت کوین کش حالا کانون هواداری بسیار پرشوری است. در واقع، بسیاری از مردم معتقدند که بیت کوین کش می تواند به زودی حتی از بیت کوین، به اصطلاح پادشاه ارزهای دیجیتال، عملکرد بهتری داشته باشند. اما این پیش بینی‌ها چقدر واقع بینانه هستند؟

اگر می خواهید بفهمید «آیا بیت کوین کش سرمایه گذاری خوبی است؟»، این مطلب را بخوانید. ما برخی از جذاب‌ترین پیش بینی‌های بیت کوین کش را برای سال ۲۰۲۱ و بعد از آن بررسی خواهیم کرد، بنابراین می توانید ببینید که کارشناسان برجسته ارزهای دیجیتال چه آینده‌ای برای بیت کوین کش پیش بینی می‌کنند.

بیت کوین کش چیست؟

ما قبلاً نیز اشاره کردیم که بیت کوین کش به عنوان یک‌هارد فورک بیت کوین ایجاد شده است – اما برای درک پیش بینی‌های مختلف در مورد بیت کوین کش، ابتدا باید دلیل توسعه این رمزارز را به صورت دقیق توضیح دهیم.

از زمان راه اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۹ بسیاری از مردم در مورد مقیاس‌پذیری آن نگران بودند. در کل فقط ۲۱ میلیون توکن بیت کوین وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۸/۵ میلیون عدد آن در گردش است.

اگرچه‌هاوینگ بیت کوین هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد تا روند به گردش در آمدن توکن‌های جدید بیت کوین را کند کند، اما انتظار می رود تمام بیت کوین ممکن تا سال ۲۱۴۰ استخراج شود.

هرچند این فرایند بیش از ۱۰۰ سال طول می‌کشد اما ما به طور قطع نمی دانیم که با نصف شدن پاداش استخراج بلوک‌های جدید عرضه و تقاضا چه تغییری خواهد کرد.

عامل دیگری که محبوبیت بیت کوین را محدود کرد این واقعیت است که این رمزارز لزوماً برای تراکنش‌های روزمره مناسب نیست. استخراج بلوک‌های جدید به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و شبکه بیت کوین فقط قادر است ۱ مگابایت تراکنش را هر ۱۰ دقیقه پردازش کند. (در مقابل، شرکت ویزا می تواند تقریباً ۱۶۶۷ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند!)

اینجا است که بیت کوین کش وارد می‌شود. بیت کوین کش بر خلاف بیت کوین اصلی هزینه تراکنش بسیار کمتری دارد، می تواند تراکنش‌های بیشتری را در هر دقیقه پردازش کند و برای سهولت پرداخت‌های رمزارزی روزمره طراحی شده است.

بیت کوین کش از شبکه‌ای مستقل از شبکه‌ی بیت کوین استفاده می کند که اندازه‌ی هر بلوک را به ۸ مگابایت افزایش داده است. این بدان معنی است که تأیید هر بلوک جدید بسیار سریعتر است.

اگرچه این افزایش ظرفیت باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد امنیت کمتر بیت کوین کش در مقایسه با امنیت بیت کوین اصلی شده است، اما بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که مزایای این رمزارز بسیار بیشتر از ضعف‌های آن است.

بیت کوین کش طرفداران زیادی دارد؛ از جمله‌ی آنها راجر ور، از اولین سرمایه‌گذارها در حوزه‌ی بیت کوین، است که به جای حمایت از بیت کوین حالا از بیت کوین کش حمایت می کند. در دسامبر ۲۰۱۸ او به ایندیپندنت گفت که «بیت کوین کش کاملاً بهتر از بیت کوین اصلی کار می کند».

اما سایر بازیگران دنیای رمزارزها چه فکر می کنند؟ بیایید نگاهی به برخی از پیش بینی‌های کوتاه مدت قیمت بیت کوین کش برای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیندازیم.

پیش بینی کوتاه مدت قیمت بیت کوین کش در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰

در ادامه به مروری بر قیمت بین کوین کش در سال ۲۰۲۰ و سپس به تحلیل قیمت این ارز دیجیتال درسال ۲۰۲۱ خواهیم انداخت. در مقاله «پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰» به تحلیل آینده بیت کوین پرداخته شده است.

تحلیل آینده قیمت بیت کوین کش برای سال ۲۰۲۰

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۰، چه اتفاقی ممکن است در ماه‌های باقیمانده سال برای بیت کوین کش بیفتد؟ سال ۲۰۲۰ به دلیل سقوط گسترده‌ی ازارهای مالی به دلیل ویروس کرونا که در مارس رخ داد، سال ویژه‌ای برای ارزهای دیجیتال بوده است.

تمام ارزهای دیجیتال شاهد ریزش چشمگیر قیمت بودند. قیمت بیت کوین در کمتر از یک هفته از حدود ۹۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰ دلار کاهش یافت، در حالی که قیمت بیت کوین کش از ۲۶۶/۷۵ دلار به ۱۵۲/۲۲ دلار در عرض یک روز (۱۲ مارس) سقوط کرد.

خوشبختانه، از آن زمان تاکنون بازار به طور کلی بهبود چشمگیری داشته است. در ماه اوت، بیت کوین کش حتی از مرز ۳۰۰ دلار نیز عبور کرد، اما اکنون این رقم کاهش یافته و بیت کوین کش در زمان نوشتن این مقاله با قیمت متوسط ​​(۲۶۳/۸۵ دلار) معامله می‌شود.

از آنجا که امسال قیمت بیت کوین کش یک بار نصف و بار دیگر دو برابر شد، سرمایه‌گذاران در انتظار پایان سال ۲۰۲۰ هستند تا ببینند آیا بیت کوین کش با قیمتی بالا وارد سال ۲۰۲۱ خواهد شد یا خیر.

طبق گفته کریپتوپولیتن (Cryptopolitan)، خبرهای خوبی در راه است. همانطور که در چارت زیر می‌توان دید بیت کوین کش می‌تواند در آغاز ۲۰۲۱ به قیمت ۳۲۰ دلار برسد:

دلیل این امر این است که بیت کوین کش اخیراً همان مسیر صعودی بیت کوین اصلی در عبور کردن از ۱۳۰۰۰ دلار را طی کرده است. اگر بیت کوین کش بتواند این روند را ادامه دهد قیمت آن تا اوساط نوامبر می‌تواند به ۳۲۰ دلار برسد. این افزایش می تواند روند نسبتاً نزولی که از ماه آگوست شاهد آن هستیم را تا حدودی التیام ببخشد.

پیش بینی آینده قیمت بیت کوین کش برای سال ۲۰۲۱

برخی از کارشناسان پیش بینی‌های خوش‌بینانه‌تری از آینده قیمت بیت کوین کش داشته‌اند. راجر ور معتقد است که قیمت بیت کوین کش می تواند طی ۱۲ ماه آینده دو برابر شود، و این باعث می شود هر توکن در محدوده‌ی قیمتی ۵۲۰ دلار معامله شود.

آخرین باری که شاهد چنین قیمت‌های بالایی بودیم در نوامبر ۲۰۱۸ بود، اما از آنجا که بکش کش هنوز نسبتاً جدید است نمی‌توان همیشه براساس منظم بودن عملکرد گذشته موفقیت آینده‌ی آن را پیش بینی کرد. به هر حال، بیت کوین در سال ۲۰۱۷ –هشت سال پس از راه‌اندازی اولیه به بالاترین قیمت (۲۰۰۰۰ دلار) رسید.

دیجیتال کوین پرایس پیش بینی صعودی مشابهی کرده است. این سایت قیمت عالی ۶۲۷/۳ تا قبل از دسامبر ۲۰۲۰ را برای بیت کوین کش پیش بینی کرده است کهدر پیش بینی قیمت زیر منعکس شده است:

پیش بینی‌های این سایت به همین جا ختم نمی شود. این پلتفرم ارز دیجیتال معتقد است که سرمایه‌گذاران شاهد روند صعودی قیمت‌ها در طول سال ۲۰۲۱، البته با دوره‌هایی از نوسان ناگهانی،‌ خواهند بود. برای مثال، دیجیتال کوین پرایس قیمت بیت کوین کش را برای ژانویه ۲۰۲۱ در محدوده‌ی ۷۹۱/۳۲ دلار پیش بینی کرده است.

انتظار نمی رود این قیمت زیاد دوام بیاورد و در واقع یک رکورد تاریخی برای این رمزارز محسوب می شود – که می تواند فرصتی سودآوری مناسبی برای سرمایه‌گذاران باهوش باشد که می‌دانند چگونه از افت و خیز قیمت در بازار استفاده کنند.

با این حال، خبرهای بدی هم به گوش می‌رسد. پلتفرم تریدینگ بیستس (Trading Beasts) معتقد است که قیمت بیت کوین کش تا پایان سال ۲۰۲۰ به میانگین ۲۳۶/۹۶۳ دلار کاهش می یابد و این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

این پلتفرم برای اکتبر ۲۰۲۱ حداکثر قیمت ۲۹۴/۱۵۲ دلار و حداقل قیمت ۲۰۰/۰۲۳ دلار را ثبت کرده است. این پلتفرم انتظار دارد قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ در محدوده‌ی ۲۳۵/۰۷۹ تثبیت شود.

پیش بینی قیمت بلند مدت بیت کوین کش در سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

آیا فکر می‌کنید بیت کوین کش سرمایه گذاری بلند مدت در آینده مناسبی برای سال ۲۰۲۲ و بعد از آن است؟ برای یافتن پاسخ این سوال بیایید برخی از مهمترین پیش بینی‌های قیمت بیت کوین کش را برای سال ۲۰۲۵-۲۰۲۲ بررسی کنیم.

متأسفانه پیش بینی‌های ناامید کننده‌ی پلتفرم تریدینگ بیستس تنها به ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ محدود نمی شود. با این حال، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند پوزیشن‌ خود را به مدت حداکثر دو سال نگه دارند توجه داشته باشند که بیت کوین کش احتمالاً بتواند به روند نزولی‌اش خاتمه داده و در سال ۲۰۲۲ به سطوح قیمتی جذابی دست یابد.

تریدینگ بیستس پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین کش در طول سال از متوسط ۲۹۶/۱۹۱ دلار در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ به ۳۸۹/۸۲۰ دلار در دسامبر همین سال برسد.

این گمانه‌زنی در مقایسه با پیش بینی‌های سال ۲۰۲۱ این پلتفرم افزایش چشمگیری نشان می‌دهد – اما مراقب باشید، زیرا این روند صعودی ممکن است کوتاه مدت باشد. پلتفرم تریدینگ بیستس روندهای بسیار نزولی‌تری را برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کند به طوری که قیمت نهایی بیت کوین کش در پایان سال به صورت زیر خواهد بود:

  • حداقل: ۲۰۶/۴۸۲ دلار
  • حداکثر: ۳۰۳/۶۵۰ دلار
  • میانگین: ۲۴۲/۹۲۰ دلار

در یکی از پیش بینی‌های حتی دلسردکننده‌تر لانگ فورکست (LongForecast) انتظار دارد که قیمت بیت کوین کش در پایان سال ۲۰۲۲ در محدوده‌ی ۵۰ دلار بسته شود و از ماه مه به زیر ۱۰۰ دلار برود.

اگر به دنبال یافتن پاسخ «آیابیت کوین کش سرمایه‌گذاری خوبی است؟» هستید این پیش بینی بسیار نگران کننده است. اما به طور کلی، روند ارزهای دیجیتال حاکی از آن است که قیمت بیت کوین کش ممکن است پس از سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

بیت کوین کش از ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان سیگنال تغییر جهت قیمت نام می‌برد، و معتقد است که بیت کوین کش تا پایان سال به محدوده‌ی ۱۱۴ دلار ​​صعود خواهد کرد.

برای آَشنا شدن با چند چشم‌انداز خوش‌بینانه بیایید پیش بینی‌های دیجیتال‌کوین‌پرایس (DigitalCoinPrice) را بررسی کنیم. همانطور که از نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین کش از ۲۰۲۵-۲۰۲۰ این پلتفرم می توان دید، پیش بینی‌های صعودی ۲۰۲۰ آنها تا سال ۲۰۲۵ و بعد از آن ادامه دارد.

دیجیتال‌کوین‌پرایس طبق پیش بینی‌های خود معتقد است که قیمت بیت کوین کش در دسامبر ۲۰۲۵ به ۱۱۹۴/۰۸ دلار، و یک سال بعد به ۱۴۶۵/۹۸ دلار خواهد رسید. تحلیل تکنیکال این سایت پیش بینی کرده است که ارزش بیت کوین کش تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰۰ دلار می رسد و طی دو سال آینده افزایش می یابد.

اگر این پیش بینی‌ها درست باشد، قیمت بیت کوین کش در تمام سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند، به استثنای ژوئن و اکتبر که قیمت به طور موقت به ۹۸۱ و ۹۶۳۶/۶ دلار کاهش می یابد.

دیجیتال‌کوین‌پرایس معتقد است که بیت کوین کش، به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت، می تواند عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. طبق پیش بینی‌های این پلتفرم، ارزش کوین بیت کوین کش می تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۳۲۰ دلار، در سال ۲۰۲۱ به ۴۱۰ دلار و تا سال ۲۰۲۵ به یک قیمت متوسط ​​۱۰۰۰ دلار برسد.

جمع بندی پیش بینی آینده قیمت بیت کوین کش

در زیر قیمت‌های بالا و پایینی را که تحلیلگران تکنیکال و کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال برای بیت کوین کش در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ و بعد از آن پیش بینی کرده‌اند می‌بینید:

  • ۲۰۲۰: بالا ۳۵۰؛‌ پایین ۲۵۰
  • ۲۰۲۱: بالا ۴۵۰؛ پایین ۲۸۰
  • ۲۰۲۲: بالا ۵۵۰؛ پایین ۳۳۰
  • ۲۰۲۳: بالا ۸۵۰؛ پایین ۴۰۰
  • ۲۰۲۵ و بعدتر: بالا ۱۴۰۰؛ پایین ۵۰۰

در گذشته قیمت بیت کوین کش چگونه تغییر کرده است؟

از آنجا که بیت کوین کش یکی از آلت‌کوین‌های جدید است، سرمایه گذاران هنوز قادر به تجزیه و تحلیل عملکرد سالهای گذشته نیستند. برای جبران این مشکل، برخی از کارشناسان عملکرد بیت کوین کش را با بیت کوین مقایسه می‌کنند.

با این وجود بیت کوین کش هرگز به قیمت‌های بالای بیت کوین اصلی نرسیده است. برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد؛ یکی از دلایل این امر این است که بیت کوین کش برای تسهیل تراکنش‌های ساده روزمره ساخته شده است. اگر قیمت آن بیش از حد بالا برود لزوماً استفاده از آن برای انجام پرداخت‌های معمولی آنلاین عملی نخواهد بود.

بیت کوین کش برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که به طور کلی یک سال برجسته برای بازار ارزهای دیجیتال بود. در همان سال بود که قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسید، در حالی که بسیاری از آلت‌کوین‌ها نیز رشد چشمگیری داشتند. مثلاً ریپل شاهد رشد باورنکردنی ۳۶۰۰۰ درصدی بود!

از آنجا که بازار در آستانه‌ی سقوط تاریخی خود به سرعت در حال رشد بود، قیمت بیت کوین کش در سال انتشار به طرز چشمگیری تغییر کرد. این تغییر قیمت را می‌توان در نمودار زیر از کوین‌دسک دید:

قیمت بیت کوین کش در دسامبر ۲۰۱۷ به ۳۲۴۵/۴۳ دلار رسید اما در فوریه ۲۰۱۸ به ۹۸۶/۲۶ دلار ریزش کرد. گرچه قیمت نهایی در ماه دوباره بالا رفت، اما از ژوئن ۲۰۱۸ هرگز از ۱۰۰۰ دلار فراتر نرفته است.

چه عواملی در آینده قیمت بیت کوین کش تأثیرگذار است؟

برای پاسخ به این سوال که «آیا بیت کوین کش سرمایه گذاری خوبی در آینده است؟» باید عواملی فراتر از عملکرد گذشته و پیش بینی‌های آینده‌ی این رمزارز را تجزیه و تحلیل کرد. با بررسی کردن عوامل مختلفی که می توانند قیمت بیت کوین کش را تحت تأثیر قرار دهند می توانید پیش بینی‌های خود را بر اساس روند فعلی این ارز دیجیتال تنظیم کنید. در ادامه با برخی از عوامل مهم در قیمت بیت کوین کش آشنا می‌شویم.

میزان عرضه و تقاضای بیت کوین کش

قیمت یک رمزارز زمانی افزایش می یابد که تقاضا برای آن از میزان عرضه‌ی آن بیشتر باشد. با وجود بیت کوین کش، سرمایه‌گذاران این امکان را دارند که از بیت کوین به این فورک جدید روی بیاورند.

با افزایش نگرانی در مورد ناکارآمدی بیت کوین و عدم مقیاس پذیری آن می‌توان شاهد روی آوردن سرمایه گذاران بیشتر به بیت کوین کش، به دلیل کاربرد بیشتر آن، باشیم. این بدان معنی است که تقاضا برای توکن‌های بیت کوین کش و در نتیجه قیمت آن افزایش می یابد.

آگاهی سرمایه‌گذارها

عامل دیگری که می تواند باعث افزایش تقاضا برای بیت کوین کش شود، افزایش آگاهی عمومی از حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است. طبق یک نظرسنجی که توسط سازمان رفتار مالی (FCA) در انگلستان انجام شد، ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نام بیت کوین کش را شنیده بودند، به طوری که این توکن یکی از شناخته‌شده‌ترین آلت‌کوین‌ها بود. این اتفاق احتمالاً به خاطر ارتباط آن با بیت کوین است که تقریباً همه پاسخ‌دهندگان از وجود آن اطلاع داشتند.

این حقیقت که آگاهی عموم مردم از بیت کوین کش بیش از سایر آلت‌کوین‌ها است به این معنی است که اگر سرمایه‌گذاران تصمیم بگیرند وارد دنیای رمزارزها شوند به احتمال زیاد به سراغ بیت کوین کش خواهند رفت.

ربات‌های نهنگ رمزارزها

ربات‌های نهنگ به دارندگان بزرگ ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که می‌توانند نوسانات مصنوعی را در انواع صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. آنها با اجرای نرم‌افزارهایی که معاملات زیادی را به صورت خودکار و همزمان و معمولاً بر روی تعداد زیادی از پلتفرم‌ها و دارایی‌های مختلف انجام می‌دهند می توانند قیمت رمزارزها بالا یا پایین برده و از نوساناتی که ایجاد کرده اند سود ببرند.

اپلیکیشن‌های واقعی

هرچه بیت کوین کش بیشتر و بیشتر جا می‌افتد، به طور گسترده‌تری به عنوان روش پرداخت پذیرفته می شود. در سال ۲۰۱۹، پلتفرم ورزشی فانتزی Fanduel اعلام کرد که پرداخت‌های بیت کوین کش را از طریق بیت‌پی (Bitpay) قبول می کند و به کاربران خود این امکان را داد که این رمزارز را وارد کیف پول خود کنند.

با درهم آمیختن روزافزون دنیای ارزهای دیجیتال و بازی‌های آنلاین می توان انتظار داشت که پلتفرم‌های بیشتری در سال‌های آینده از این روند پیروی کنند. این امر تقاضا برای بیت کوین کش و در نتیجه قیمت آن را افزایش خواهد داد.

در دسترس بودن بیت کوین کش در صرافی‌های ارزهای دیجیتال

محبوبیت فزاینده بیت کوین کش بدان معنی است که اکنون این رمزارز در فهرست صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، شِیپ‌شیفت، کوین‌بیس، بیت‌فلایر، و لونو قرار گرفته است. با افزوده شدن بیت کوین کش به فهرست صرافی‌های بیشتر، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیشتری به آن دسترسی خواهند داشت – و این می‌تواند تقاضا برای بیت کوین کش را افزایش دهد که در نتیجه‌ی آن معاملات بیشتر و متعاقباً نوسانات بیشتری در قیمت ایجاد می شود.

از کجا بیت کوین کش بخریم؟

صرافی های داخلی به دلیل دور بودن از خطر تحریم بهترین گزینه برای خرید انواع ارزهای دیجیتال هستند. تقاضا برای خرید بیت کوین کش هم در ایران افزایش پیدا کرده و طرفداران خاص خود را دارد. صرافی ارز دیجیتال رمزینکس نیز به طور کامل از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. شما با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت و نام و احراز هویت می توانید به طور مستقیم از رمزینکس بیت کوین کش بخرید یا وارد بازار معاملاتی همتا به همتا شوید و با کاربران معامله داشته باشید.

نظر شما در خصوص بیت کوین کش چیست؟ آیا گزینه مناسبی برای خرید در سال آینده است؟