بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال در جهان است که هم در داخل و هم در خارج از جامعه‌ی رمزارزها شناخته‌شده است و خرید بیت کوین از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. کارشناسان حوزه ارز دیجیتال قیمت بیت کوین را در سال‌های آتی بسیار پیش بینی کرده اند. در این مقاله از صرافی معتبر رمزینکس به پیش بینی قیمت بیت کوین در سال‌ ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ پرداخته شده است.

توجه به این نکته مهم است که پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال به جای سیگنال خرید یا فروش، باید صرفاً به عنوان توصیه تلقی شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال فوق العاده بی ثبات است، به طوری که هیچ کس نمی‌تواند قیمت دقیق بیت کوین در چند سال آینده را پیش بینی کند.

با این حال، بیت کوین بیش از یک دهه است که در بازار وجود دارد و برخی از کارشناسان می‌توانند پیش بینی‌های جامع بیت کوین را بر اساس روند قیمت این ارز ارائه دهند.

پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱

به نظر می‌رسد که همه آرزو دارند سال آینده بهتر از سال ۲۰۲۰ باشد. ما نیز امیدواریم ۲۰۲۱ بتواند گام دیگری به سوی استقبال فراگیر از حوزه‌ی رمزارزها باشد. امسال قطعاً سال امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بود.

اتفاقات اصلی (از نظر ارزهای دیجیتال) که قرار است در سال ۲۰۲۱ رخ دهد هنوز نامشخص است، اما بی‌تردید صنعت رمزارزها ویژگی‌ها و راه‌حل‌های فناورانه‌ی جدید را برای عرضه خواهد داشت و بیت کوین نقش مهمی در توسعه‌ی بی پایان آن خواهد داشت.

برای مقایسه پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱، محبوب‌ترین و معتبرترین وب سایت‌های پیش بینی قیمت این ارز را بررسی خواهیم کرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین دیجیتال کوین پرایس برای سال ۲۰۲۱

دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice) پیش بینی کاملاً خوش‌بینانه‌ای برای قیمت بیت کوین در سال آینده داشته است. قیمت بیت کوین بر اساس الگوریتم آن روند صعودی را تجربه خواهد کرد که آن را می‌توان در ارزش بیت کوین نیز مشاهده کرد.

این منبع پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بین ۳۷۹۱۴ دلار تا ۵۴۲۳۸ در نوسان باشد. چنین پیش بینی‌ای باعث می‌شود قیمت فعلی بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بلند مدت سودآور به نظر برسد.

رائول پال: بیت کوین در انتظار حجم کلانی از سرمایه‌های ورودی است.

وقتی از او در مورد هدف یک میلیون دلاری پرسش شود، گفت که «به نظرم این موضوع اتفاق خواهد افتاد، حال چه ۵ سال دیگر چه ۶ سال دیگر»

«در چند سال آتی قرار است که ما دو چرخه هاوینگ را پشت سر بگذاریم و با توجه به اطلاعاتی که من از همه مؤسسات فعال در این حوزه دارم و صحبت‌هایی با افراد بسیاری صورت داده‌ام، مشخص است که حجم بسیار زیادی از پول و سرمایه وارد این حوزه خواهد شد. مقدار این پول بسیار زیاد است، منتهی هنوز شرایط لازم برای ورود آن از سوی مردم فراهم نشده است اما قطع به یقین خواهد آمد و افراد بسیار زیادی آن را زیر نظر گرفته‌اند و افراد بسیار باهوشی در حال حاضر مشغول کار کردن روی این موضوع هستند.»

چرخه کنونی هاوینگ بیت کوین در مارس سال ۲۰۲۰ شروع شد و تقریباً ۴ سال به طول خواهد انجامید. به غیر از رائول پال، طیف گسترده‌ای از تحلیلگران نگاه خاصی به تأثیرات هاوینگ بیت کوین دارند که در واقع زنجیره ورود بیت کوین‌های جدید به ازای هر بلوک تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و متعاقباً موجبات یک بازار صعودی را فراهم می‌کند.

همین هفته بود که یکی از فعالان حوزه رمزارز و خالق مدل‌های نسبت سرمایه به جریان در قیمت بیت کوین تأیید کرد که قیمت بیت کوین به دلار آمریکا در حال افزایش به صورت قدر مطلق بعد از ماه می میلادی است.

از طرفی هم در رابطه با «حجم کلانی از پول» که رائول پال از آن نام می‌برد، به گزارش کوین تلگراف سرمایه گذاری شرکت‌ها در بیت کوین در ماه جاری میلادی رو به افزایش گذاشت.

رائول پال در جمع بندی سخنان خود خاطر نشان کرد که «هدف یک میلیون دلاری بیت کوین نه صرفاً به دلیل اینکه دنیا در حال نابودی و از هم گسیختگی است بلکه به دلیل جذب استخرهای بسیار بزرگی از سرمایه میسر خواهد شد.»

چرا من باید طلاهای خود را بفروشم و بیت کوین بخرم؟

پال همچنین ابراز داشت که او به دنبال سرمایه گذاری‌هایی است که روی طلا صورت داده است و قصد دارد همه آن را به بیت کوین تبدیل کند زیرا بیت کوین تا به اینجای کار عملکرد خارق العاده‌ای داشته است.

او افزود که اگرچه از طلا و سرایه گذاری در هر دوی این‌ها اصلاً بدم نمی‌آید اما واقعیت این است که آینده به سمت بیت کوین منحرف شده است.

در این خصوص پال تنها نیست، به گزارش کوین تلگراف بسیاری از تحلیلگران از جمله ویلی وو پیش بینی کرده‌اند که بیت کوین مسیر خود را از دارایی‌های سنتی جدا کرده است. از طرفی هم بر اساس جدیدترین گزارش شاخص کریپتو، قیمت بیت کوین بعد از انتخابات آمریکا در قیمت ۱۵ هزار دلار حمایت خواهد شد.

پیش بینی قیمت بیت کوین لانگ فورکست برای سال ۲۰۲۱

در سوی مخالف، لانگ فورکست (LongForecast) پیش بینی واقع‌گرایانه‌تری برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ ارائه می‌دهد. در واقع این منبع پیش بینی می‌کند قیمت بیت کوین از ۱۵۸۸۱ دلار تا ۳۳۳۷۹ دلار در طول سال متغیر باشد.

پیش بینی بلند مدت قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

پیش بینی قیمت دارایی بی‌ثباتی مانند ارز دیجیتال بسیار دشوار است. با این حال، منابع مختلف چندین پیش بینی و نظر در مورد قیمت طولانی مدت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ مطرح کرده‌اند.

پیش بینی قیمت بیت کوین دیجیتال کوین پرایس در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

پیش بینی قیمت دیجیتال کوین پرایس مثبت (و گاهی به طرز مشکوکی مثبت) است. این پلتفرم پیش بینی قیمت زیر را برای چندین سال آینده‌ی بیت کوین ارائه کرده است. ما حداکثر قیمتی که بیت کوین می‌تواند در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ ثبت کند را در زیر آورده‌ایم.

  • قیمت بیت کوین در ۲۰۲۲: هر بیت کوین ۶۰۳۴۵ دلار
  • قیمت بیت کوین در ۲۰۲۳: هر بیت کوین ۶۸۴۷۸ دلار
  • قیمت بیت کوین در ۲۰۲۴: هر بیت کوین ۵۰۷۸۶ دلار
  • قیمت بیت کوین در ۲۰۲۵: هر بیت کوین ۴۸۰۱۹ دلار

پیش بینی قیمت بیت کوین لانگ فورکست در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

لانگ فورکست نیز قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را پیش بینی کرده است. پیش بینی این پلتفرم نیز کاملاً مثبت است، اما ممکن است در اواسط سال ۲۰۲۲ با کاهش قیمت بیت کوین روبرو شویم.

این منبع معتقد است که قیمت بیت کوین ممکن است در ژوئیه ۲۰۲۲ معادل ۱۸۹۶۸ دلار باشد، اما قیمت آن در ماه اکتبر تا ۳۰۵۷۵ دلار افزایش می‌یابد. در سال ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین ممکن است دچار نوسانات شدید شده و در نتیجه با کاهش همراه شود – ارزش این رمزارز اصلی ممکن است از ۱۳۵۳۰ دلار تا ۲۶۱۳۶ دلار متغیر باشد.

با این حال، در سال ۲۰۲۴ ممکن است قیمت بیت کوین دوباره صعود کند. طبق پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴، قیمت این کوین ممکن است به محدوده‌ی ۴۷۱۳۲ دلار برسد. در سال ۲۰۲۵ قیمت بیت کوین همچنان در سطوح قیمتی بالایی خواهد ماند. احتمال دارد قیمت هر بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۲۵ به ۴۶۲۳۲ دلار برسد.

پیش بینی قیمت تیم دراپر در سال ۲۰۲۲

آیا افزایش قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد یافت؟ تیم دراپر، سرمایه‌گذار میلیاردی حوزه‌ی بیت کوین، معتقد است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید. طبق گفته‌های وی مردم خواهند توانست تا سال ۲۰۲۱ قهوه‌ی خود را با پرداخت  بیت کوین خریداری کنند.

پیش بینی قیمت وینی لینگهام برای بیت کوین در سال ۲۰۳۰

وینی لینگهام، یکی از بنیانگذاران شرکت سیویک، ادعا می‌کند که تا سال ۲۰۳۰ قیمت هر بیت کوین می‌تواند چیزی بین ۱۰۰۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار باشد.

پیش بینی قیمت جان مکافی برای بیت کوین

جان مکافی، خالق آنتی ویروس مکافی، می‌گوید: بیت کوین یک شیت‌کوین واقعی است. او در توییتی نوشت که به دلیل برتری فنی آلت‌کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین، آینده از آن این آلت‌کوین‌ها است.

او پیش از این پیش بینی خود مبنی بر رسیدن قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار را تکذیب کرده و آن را حیله‌ای برای جذب کاربران جدید خواند.

پیش بینی قیمت بیت کوین از استفان پرنود

استفان پرنود تحلیلگر معتقد است که افزایش چند برابری قیمت نخستین ارز دیجیتال قطحی خواهد بود.

این کارشناس در وبلاگ خود مدل جدیدی را برای محاسبه نرخ مبادله‌ی بیت کوین پیشنهاد داد. در این مدل، برخلاف مدل‌های قبلی، نه تنها کمبود کوینی که به دلیل محدود بودن عرضه و رخدادهاوینگ ایجاد می‌شود، بلکه باقیمانده‌ی ذخیره‌ی بیت کوین نیز لحاظ می‌شود.

او بر این اساس نتیجه گرفت که با وجود تقاضای مداوم، قیمت بیت کوین در طی یک دهه در شرایط تورم کاهشی و افزایش قیمت به ۷۷۵۰۰ دلار خواهد رسید. پرنود در ادامه معتقد است که این رقم ممکن است حتی رشد قابل توجه‌تری داشته و، در صورت کاهش ارزش دلار آمریکا، احتمالاً تا ۱۰۰۰۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

روند صعودی فعلی بیت کوین ممکن است تا ماه آینده ادامه داشته باشد یا ممکن است ظرف چند ساعت دیگر بازگردد. در نتیجه بسیار مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتال از حرکات بازار آگاه شده و تحقیق خود را انجام دهید.

تغییرات قیمت بیت کوین در گذشته چگونه بوده است؟

تاریخچه‌ی اولین ارز دیجیتال پر از فراز و نشیب است. درک پیشینه‌ی این ارز برای پیش بینی رفتار آن در آینده مهم است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به روند تغییر ارزش بیت کوین در طی ده سال گذشته داشته باشیم.

قیمت بیت کوین در زمان پیدایش آن

رویدادهایی زیادی که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد زمینه را برای اولین رشد جدی بیت کوین فراهم کرد. همه چیز از راه‌اندازی صرافی رمزارزها BitcoinMarket.com در ۶ فوریه آغاز شد و هر بیت کوین در ابتدا به قیمت ۰/۰۰۳ معامله می‌شد.

به دنبال آن اولین خرید آنلاین یک محصول فیزیکی با پرداخت توسط بیت کوین انجام شد. در ۲۲ مه ۲۰۱۰، داستان تاریخی مشابهی این بار با خرید پیتزا به قیمت ۱۰۰۰۰ بیت کوین اتفاق افتاد. لازلوهانیچ ساکن جکسونویل فلوریدا از طریق انجمن بیت کوین‌تاک دو پیتزا از فست فود پاپا جان سفارش داد و این مقدار کوین را به کاربری که این مرکز انتقال داد. طبق برآوردهای مختلف هزینه‌ی سفارش‌هانیچ در آن زمان فقط ۲۵ تا ۴۰ دلار بود.

در ۱۱ ژوئیه اتفاق واقعا مهمی رخ داد. بعد از این اتفاق بیت کوین در منبع خبری محبوب اسلش دات (Slashdot) ذکر شد که باعث افزایش ۱۰ برابری قیمت آن در پنج روز آینده شد، به طوری قیمت هر بیت کوین از ۰/۰۰۸ دلار به ۰/۰۸ دلار رسید. در همان روزها –هفدهم ژوئیه‌- صرافی ام.تی گوکس (Mt.Gox) راه اندازی شد که بعداً تأثیر مهمی بر بازار بیت کوین داشت.

قیمت بیت کوین پس از چندین ماه نوسان در محدوده ۰/۰۶ تا ۰/۰۷ دلار در اوایل ماه اکتبر شروع به رشد بیش از حد کرد. طی یک ماه (۶ نوامبر)، قیمت این رمزارز در بازار بیت کوین به ۰/۳۵ دلار و در صرافی ام.تی گوکس (Mt.Gox)  به ۰/۵ دلار رسید. در این مقطع قیمت بیت کوین در مقایسه با ابتدای آن سال بیش از ۱۶/۶۷ برابر شده و ارزش بازار آن به ۱ میلیون دلار رسید.

نوسانات قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۱

بیت کوین پس از رشد سریع به ۰/۵ دلار و افت مشابه به ۰/۱۵ دلار در ابتدای ژانویه‌ی ۲۰۱۱ در محدوده‌ی قیمت ۰/۳-۰/۲ دلار تثبیت شد. سپس قیمت آن همچنان به سمت بالا حرکت کرده و در ۹ فوریه ارزش هر بیت کوین به یک دلار رسید.

محبوبیت روز افزون بیت کوین به دلیل نام برده شدن از آن در اخبار هکرها و توییتر، افزایش تعداد استخراج‌کننده‌ها و همچنین راه‌اندازی سایت سیلک رود (Silk Road) که در آن بیت کوین به روش اصلی پرداخت تبدیل شده بود سرعت بیشتری گرفت.

در اواسط آوریل و به دنبال انتشار مقاله‌ای در بیت کوین در مجله تایم سرانجام روند قیمت محدوده‌ی یک دلار را برای همیشه پشت سر گذاشت.

در دوم ژوئن ارزش هر بیت کوین ۱۰ دلار بود. اما طی شش روز بعد قیمت آن به ۳۲ دلار صعود کرد. پس از چهار روز دیگر قیمت این ارز دیجیتال دوباره به ۱۰ دلار سقوط کرد و سپس با جهش شدید به ۲۵ دلار رسید.

در ۱۹ ژوئن صرافی ارز دیجیتال ام.تی گوکس (Mt.Gox)  هک شد و هکرها اطلاعات مربوط به بیش از ۶۱ هزار مشتری این صرافی را به سرقت برده و در دسترس عموم قرار دادند.

علی رغم خسارات نسبتاً ناچیز اخبار مربوط به این هک تأثیرگذار بود و باعث نوسان جدی بیت کوین در سایر صرافی‌ها شد.

سپس، در هفته اول ماه اوت بیت کوین از ۱۵ دلار به ۶ دلار کاهش یافت. پس از بازگشت سریع قیمت به ۱۲ دلار اصلاح صعودی تابستان تا نوامبر ادامه داشت و قیمت را به محدوده‌ی ۲/۵ دلار رساند.

در یک سال و نیم بعدی قیمت بیت کوین در مرحله انباشت (تجمیع) قرار داشت و با رشد تدریجی به ۱۴ دلار رسید. تنها کاهش قیمت جدی در این مدت (از ۱۶ دلار به ۷ دلار) در اوت ۲۰۱۲ رخ داد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶

در اواسط ژانویه‌ی ۲۰۱۳ چرخه‌ی جدیدی از رشد سریع قیمت بیت کوین آغاز شد که در ۱۱ آوریل به اوج خود رسید. در این تاریخ قیمت هر بیت کوین به ۲۶۶ دلار رسید.

روند صعودی جدید مشابهی در اوایل ماه نوامبر آغاز شده و تا پایان ماه ادامه یافت و در نتیجه‌ی آن قیمت بیت کوین به ۱۲۴۰ دلار رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اخبار مثبتی در مورد پذیرش شهریه از طریق بیت کوین در یکی از دانشگاه‌های قبرس منتشر شد. همچنین شرکت زینگا، غول بزرگ حوزه‌ی ساخت بازی‌های آنلاین با اعلام پذیرش پرداخت در قالب بیت کوین تأثیر مثبتی بر افزایش ارزش این ارز دیجیتال داشت.

حرکت اصلاحی نزولی قیمت بیت کوین که از اواخر سال ۲۰۱۳ شروع شد طولانی‌ترین حرکت تاریخ بیت کوین (تا آن زمان) بود. دوره‌ی رکود بیت کوین ۴۱۱ روز و تا اواسط ژانویه‌ی ۲۰۱۵ به طول انجامید. در این مدت قیمت بیت کوین با از دست دادن ۸۶ درصد از ارزش خود از ۱۲۴۰ دلار به ۱۶۰ دلار کاهش یافت.

در تاریخ ۲۸ فوریه مالک ام.تی گوکس (Mt.Gox)، مارک کارپلس، در یک کنفرانس مطبوعاتی از ورشکستگی این صرافی و از دست دادن ۷۴۴/۴ هزار مشتری بیت کوین «به دلیل نقص سیستم» خبر داد. در این برهه قیمت بیت کوین در خود این صرافی به ۱۰۰ دلار کاهش یافت.

در اوایل ژانویه ۲۰۱۵ صرافی ارزهای دیجیتال بیت‌استمپ از هک شدن و سرقت ۱۹ هزار بیت کوین خبر داد. در نتیجه‌ی این خبر قیمت بیت کوین به ۱۷۰ دلار کاهش یافت، اما پس از از سرگیری کار این صرافی ریزش قیمت جبران شد و در اواخر ژانویه به ۳۰۰ دلار رسید. سپس یک دوره‌ی تثبیت طولانی مدت قیمت در محدوده‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در نوسان بود.

در اوایل ماه اوت هکرها صرافی بیت‌فینکس را هک کرده و ۱۲۰۰۰۰ بیت کوین را به سرقت بردند. قیمت برای مدت کوتاهی به زیر ۵۰۰ دلار رسید و پس از آن، تا پایان ماه اکتبر، قیمت بیت کوین در حدود ۶۰۰ دلار در نوسان بود.

سپس، تا پایان سال، قیمت با رشد مداوم تا ۱۰۰۰ دلار صعود کرد.

حرکت صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷

در اوایل ژانویه ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین برای اولین بار از پایان سال ۲۰۱۳ به ۱۱۵۰ دلار رسید اما در طول یک هفته به ۷۵۰ دلار کاهش یافت. در اواسط ماه مارس یک روند طوفانی شکل گرفت و قیمت برای مدت کوتاهی به ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار رسید.

در پایان ماه مارس قیمت بیت کوین به ۹۰۰ دلار کاهش یافت، اما در عرض یک ماه، سرانجام سطح ۱۳۵۰ دلار را شکست. در هفته‌های آخر ماه مه بیت کوین در ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار معامله شد، سپس به ۱۸۰۰ دلار بازگشت اما در دهه اول ژوئن به نزدیکی محدوده‌ی ۳۰۰۰ دلار صعود کرد.

رشد قیمت بیت کوین به لطف افزایش سریع تعداد کاربران شبکه و شناخته شدن بیت کوین به عنوان یک فرصت قانونی از سوی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات مالی در سراسر جهان میسر شد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر گسترش بیت کوین اعطای بیت کوین کش‌هایی بود که به دنبال ایجادهارد فورک شکل گرفته در اول اوت به دارندگان بیت کوین داده شد.

سپس، با انتشار خبر رونمایی از بازار فیوچرز بیت کوین توسط صرافی‌های بزرگ ایالات متحده رشد سریع و توقف‌ناپذیر بیت کوین آغاز شده و در ۷ دسامبر قیمت این ارز دیجیتال به ۱۶۵۰۰ دلار رسید.

اصلاح قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸

سراسر سال ۲۰۱۸ با اصلاح روند صعودی سریع بیت کوین در سال ۲۰۱۷ همراه بود. حداکثر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ محدوده‌ی ۱۷۰۰۰ دلار بود. ریزش بعدی قیمت مجدداً با انتشار اخبار منفی از کشور کره همراه بود که از حمایت مقامات از منع معامله‌ی ناشناس ارزهای دیجیتال خبر می‌داد.

سقوط قیمت بیت کوین تا ابتدای فوریه ادامه داشت و حداقل قیمت روز ششم (۶۰۰۰ دلار)  رسید. متاسفانه روند نزولی شکسته نشد و از این محدوده به بعد قیمت بیت کوین در صرافی‌ها شاهد افزایش و کاهش پیاپی بوده و تا پایان ماه ژوئن به ۵۸۰۰ دلار کاهش می‌یابد. در طول ۴ تا ۵ ماه آینده در چارت قیمت بیت کوین همچنان مثلثی دیده می‌شد که قبلاً برای بسیاری آشکار شده بود و طرف پایینی آن در منطقه‌ی قیمتی ۶۰۰۰ دلار قرار داشت.

پس از یک جهش جزئی روند نزولی همچنان ادامه یافت و در ۱۵ دسامبر به حداقل قیمت سالانه‌ی ۳۲۰۰ دلار رسید. سپس در عرض ۳ روز قیمت بیت کوین دوباره به منطقه ۴۲۰۰ دلار بر گشت.

تا ابتدای فوریه ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین در یک کانال نزولی به حرکت خود ادامه داد و سطح مقاومت آن به ۳۳۰۰ دلار رسید.

در تاریخ ۲ آوریل قیمت سطح ۴۲۰۰ دلار را شکسته و در عرض چند ساعت به ۵۱۰۰ دلار می‌رسد. پس از آن خبری منتشر می‌شود که نشان می‌دهد این افزایش قیمت ناگهانی ناشی از خرید همزمان ۲۰ هزار بیت کوین توسط توسط یک خریدار در چند صرافی بوده است. بسیاری این را سیگنالی برای بازگشت بازیگران اصلی به بازار می‌دانند.

افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ در ماه ژوئن اتفاق افتاد. بالاترین قیمت ۱۳۲۷۵ دلار بود. افزایش قیمت ممکن است به دلیل آغاز معاملات فیوچرز بیت کوین باشد. این نوع معاملات در سال ۲۰۱۹ رایج شد. از آن زمان به بعد قیمت بیت کوین در طول سال نزولی بود.

چه عواملی بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارند؟

عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است در قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال و همچنین اخبار خارج از دنیای رمزارزها ممکن است بر وضعیت قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. در بهار سال ۲۰۲۰، هنگامی که کل جهان به دلیل شرایط ناشی از ویروس کووید ۱۹ در قرنطینه قرار گرفت، قیمت بیت کوین همراه با بقیه بازار سهام کاهش یافت.

علاوه بر این، بیت کوین امسال سومین‌هاوینگ خود را تجربه کرد.. این بدان معنی است که پاداش استخراج بیت کوین از ۱۲/۵ بیت کوین در هر بلوک به ۶/۵ بیت کوین در هر بلوک استخراج شده کاهش می‌یابد. چنین رویدادی مهم نیز از نظر تکنیکال بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

عرضه و تقاضا

تعداد کل بیت کوین در جهان ۲۱۰۰۰۰۰۰ عدد است. کل بیت کوین موجود و در گردش همان ۱۸۵۶۷۴۱۸ بیت کوین (تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰) است.

رقابت بازار

در حال حاضر بیت کوین از نظر ارزش بازار و حجم ماهانه برترین ارز دیجیتال است. رتبه دوم بر اساس معیارهای ارزش بازار در اختیار اتریوم (ETH) قرار دارد.

موارد کلیدی هنگام معامله بیت کوین

برخلاف بازار سهام عادی، بازار رمزارزها به صورت شبانه‌روز و در هفت روز هفته باز است. یک معامله‌گر باید تحقیق کند و زمان مناسب برای انجام معامله‌ی روزانه‌ی بیت کوین شناسایی کند.

سوالات متداول در خصوص پیش بینی قیمت بیت کوین

آیا بیت کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

با توجه به همه عواملی که در بالا ذکر شد پاسخ این سوال مثبت خواهد بود. بیت کوین اولین و اصلی‌ترین رمزارز در صنعت ارزهای دیجیتال است. بسیاری از کوین‌های دیجیتال فورک‌ها و انشعاب‌های بیت کوین هستند، و این باعث می‌شود بیت کوین همیشه یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب باشد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟

پاسخ قطعی برای چنین سوالی وجود ندارد. با توجه به پیش بینی‌های منابع مختلف در مورد قیمت بیت کوین، ارزش این رمزارز ممکن است در سال آینده به بالاترین حد خود برسد. بنابراین، قیمت بیت کوین رشد خواهد کرد و گاهی اوقات روند نزولی را تجربه می‌کند. این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰۰۰۰ دلار برای هر کوین برسد.

آیا بیت کوین زمانی نابود می‌شود؟

بدیهی است که در این مرود دو احتمال وجود دارد: بیت کوین در آینده یا از بین می‌رود یا به بودن خود ادامه می‌دهد. روند فعلی بیت کوین آینده‌ی درخشانی برای این رمزارز نوید می‌دهد. با این حال، هرگز نمی‌توان قاطعانه در مورد آینده نظر داد. در حال حاضر از بین رفتن بیت کوین در آینده‌ی نزدیک بعید به نظر می‌رسد.

از کجا بیت کوین بخریم؟

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس با پشتیبانی کردن از بهترین ارزهای دیجیتال و کارمزد معاملاتی مناسب به ارائه خدمات به کاربران می پردازد. با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت و نام و احراز هویت می توانید به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا به همتا به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

بعد از ثبت نام و احراز هویت هم می توانید با مراجعه به وب سایت صرافی رمزینکس و هم با دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن رمزینکس در گوشی های هوشمند خود به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوید. برای رصد قیمت لحظه ای انواع ارزهای دیجیتال به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و مقررات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در رمزینکس می توانید به صفحه سوالات متداول درباره رمزینکس مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله به پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ پرداخته شد. در این خصوص معتبرترین پیش بینی های مطرح شده توسط کارشناسان، ارائه شد.