تصور بسیاری از افرادی که وارد دنیای کریپتو کارنسی می‌شوند، این است که ارزهای دیجیتال ارزان، سود بیشتری دارند. در صورتی که قیمت ارز دیجیتال، به هیچ وجه معیار مناسبی برای میزان سودآوری یا ضرردهی آن نیست. با این حال، این افراد به دنبال شناخت ارزانترین ارز دیجیتال هستند. ما در این مطلب چند پروژه مطمئن و آینده‌دار را بررسی می‌کنیم تا با ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری آشنا شوید.

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ معرفی ۱۰ ارز آینده دار

با مطالعه لیست ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار، با پروژه‌هایی که پتانسیل رشد زیادی دارند، آشنا خواهید شد. ارزانترین ارز دیجیتال فرصت مناسبی در اختیار مبتدیان و افراد ناآشنا با ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد تا راحت‌تر وارد این حوزه شوند و از پتانسیل‌های آن استفاده کنند. ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری علی‌رغم قیمت کم، به دلیل به کار گیری تکنولوژی‌های روز دنیا، پتانسیل رشد زیادی دارند.

پروژه‌هایی که برای معرفی به عنوان ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در نظر گرفته‌ایم، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. گالا (GALA)
  2. بیسیک اتنشن توکن (BAT)
  3. لوپرینگ (LRC)
  4. زیلیکا (ZIL)
  5. گرین بیت کوین (GBTC)
  6. اکسلار (AXL)
  7. انجین کوین (ENJ)
  8. فلاکس (FLUX)
  9. دیجی بایت (DGB)
  10. فلر (FLR)

نکته: میم کوین‌های پرشماری با قیمت کم‌تر از ۱ دلار و حتی کم‌تر از ۱ سنت وجود دارد که برخی از آن‌ها، PEPE، FLUKI، MEME و صدها میم کوین دیگر هستند. اما تمرکز ما برای معرفی ارزانترین ارز دیجیتال، روی ارزهایی است که پروژه‌های بزرگی دارند، پشتوانه‌شان قوی است، نقشه راه مشخصی برای آینده خود دارند، کاربردی هستند و طبق اصول و قواعد خاصی عمل می‌کنند. درواقع، می‌توان آن‌ها را ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار به شمار آورد.

۱. گالا

ویژگیتوضیحات
نام ارزگالا
نماد ارزGALA
نوع ارزتوکن کاربردی
پلتفرماتریوم، بایننس اسمارت چین
حداکثر عرضه۳۵.۲۴ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۶.۹۸ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۵۳۸ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۶۲
قیمت فعلی۰.۰۵ دلار
مشخصات ارز گالا

گالا، یک پلتفرم بازی بلاک چینی است که می‌توان آن را ارزانترین ارز دیجیتال دانست. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد کنترل کامل آیتم‌های درون بازی و افزونه‌های جدید بازی‌ها را تحت کنترل بگیرند. در این پلتفرم، بازی‌های زیادی وجود دارد که بازیکنان بر بستر شبکه گالا (Gala Network) ساخته‌اند. GALA، توکن بومی شبکه گالا است که برای خرید آیتم‌های درون بازی که به صورت NFT هستند، کاربرد دارد.

شبکه گالا، از پلتفرم Gala Games میزبانی می‌کند که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده. این پلتفرم، توسط توسعه دهندگان پیشرو صنعت بازی‌های ویدیویی تاسیس شده که سابقه فعالیت در شرکت‌های گیمینگ بزرگی مانند Zynga، Ubisoft و Atari دارند. هدف اصلی این پلتفرم، تغییر صنعت بازی با استفاده از فناوری وب ۳ و بلاک چین است.

پلتفرم گالا گیمز همچنین، به دنبال ایجاد یک اکوسیستم بازی است که در آن بازیکنان مالکیت دارایی‌های درون بازی خود را داشته باشند و بتوانند از آن‌ها کسب درآمد کنند. در حال حاضر گالا گیمز چند بازی مختلف در دست توسعه دارد که از این دست می‌توان به Spider Tanks، Mirandus و Town Star اشاره کرد. با این تفاسیر، می‌توان آن را ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار دانست.

۲. بیسیک اتنشن توکن (بت)

ویژگیتوضیحات
نام ارزبیسیک اتنشن توکن
نماد ارزBAT
نوع ارزتوکن کاربردی
پلتفرماتریوم
حداکثر عرضه۱.۵ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۱.۴۹ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۴۱۹ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۸۸
قیمت فعلی۰.۲۸ دلار
مشخصات ارز بت

بیسیک اتنشن توکن یا بت، یکی از ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است که یک توکن بر اساس استاندارد ERC-20 و توکن بومی مرورگر Brave به شمار می‌رود. شبکه Brave به کاربران خود به خاطر زمانی که برای بازدید از وب‌سایت‌ها و مشاهده تبلیغات دیجیتال از طریق این مرورگر صرف کرده‌اند، پاداش می‌دهد. مرورگر Brave با ایجاد یک اکوسیستم جدید، عادلانه و کارآمد، درآمد تبلیغات را بین پلتفرم‌ها، توزیع‌کنندگان و کاربران وب توزیع می‌کند.

ارز دیجیتال بیسیک اتنشن توکن (بت)
کاربرانی که از مرورگر Brave استفاده می‌کنند، می‌توانند با مشاهده تبلیغات توکن BAT پاداش بگیرند.

در سیستم مرورگر Brave، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند تبلیغات را مشاهده کنند یا خیر. در صورتی که به این کار تمایل داشته باشند، در ازای مشاهده تبلیغات مرتبط با علایقشان، توکن BAT دریافت می‌کنند. این یک نوآوری جدید است که با هدف ساده سازی تجارت بین کاربران، نمایش محتوای تبلیغاتی مرتبط به آن‌ها و بازگشت سرمایه تبلیغ‌کنندگان و ناشران آگهی انجام می‌شود. این مرورگر که توکن آن در لیست ارزانترین ارز دیجیتال ما قرار دارد، سال ۲۰۱۵ توسط برندان آیک (Brendan Eich)، بنیان‌گذار مرورگر Mozilla Firefox، به وجود آمده است.

۳. لوپرینگ

ویژگیتوضیحات
نام ارزلوپرینگ
نماد ارزLRC
نوع ارزتوکن کاربردی
پلتفرماتریوم
حداکثر عرضه۱.۳۷ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۱.۲۵ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۳۴۸ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۲۱۴
قیمت فعلی۰.۲۷ دلار
مشخصات ارز لوپرینگ

دنیل وانگ (Daniel Wang)، مهندس نرم‌افزار سابق گوگل، لوپرینگ را که یکی از مدعیان اصلی انتخاب به عنوان ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد. پلتفرم Loopring بستری برای ساخت صرافی‌های غیرمتمرکز بدون نیاز به واسطه در شبکه اتریوم است که از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند ZK-Rollups برای ارائه معاملات سریع، کم‌هزینه و امن استفاده می‌کند. این فناوری، امکان انجام معاملات خارج از زنجیره را فراهم می‌کند.

هدف لوپرینگ این است که خرید و فروش و تبدیل دارایی‌های رمزنگاری مختلف مبتنی بر شبکه اتریوم از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز را سریع‌تر و ارزان‌تر کند. تایید تراکنش‌ها در اکثر صرافی‌های غیرمتمرکزی که بر بستر اتریوم هستند، چند دقیقه طول می‌کشد. اما Loopring در تلاش است تا تراکنش‌ها را در چند ثانیه انجام دهد و در عین حالی که هزینه را کاهش می‌دهد، امنیت آن‌ها را هم حفظ کند. LRC توکن بومی پروتکل لوپرینگ است که تا زمان نگارش این مطلب در اردیبهشت ۱۴۰۳، بالاترین قیمت آن ۳.۳۷ دلار بوده که در نوامبر ۲۰۲۱ ثبت شده است.

۴. زیلیکا

ویژگیتوضیحات
نام ارززیلیکا
نماد ارزZIL
نوع ارزپلتفرم قرارداد هوشمند
پلتفرمزیلیکا
حداکثر عرضه۱۹ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۸.۲۹ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۵۱۰ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۶۱
قیمت فعلی۰.۲۷ دلار
مشخصات ارز زیلیکا

زیلیکا هم یکی از ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است که آینده درخشانی دارد. Zilliqa یک پروتکل بلاک چین لایه ۱ به شمار می‌رود که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) کاربر پسند ایجاد کنند. این پروتکل برای ایمن‌سازی شبکه خود، از دو مکانیزم امنیتی قدرتمند به اسم اثبات کار (PoW) و تحمل‌پذیری عملی خطای بیزانس (PBFT) استفاده می‌کند.

PoW یک الگوریتم اجماع است که از قدرت محاسباتی برای تایید تراکنش‌ها و ایمن‌سازی بلاک چین استفاده می‌کند و PBFT نیز یک الگوریتم اجماع دیگر است که حتی در صورت وجود گره‌های معیوب، دستیابی به توافق در مورد وضعیت شبکه را تسهیل می‌کند. می‌توان زیلیکا را اولین پلتفرم بلاک چین دانست که از شاردینگ برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه استفاده می‌کند. شاردینگ، روشی برای تقسیم بلاک چین به بخش‌های کوچک‌تر (شارد) است.

ارز دیجیتال زیلیکا
پروتکل زیلیکا به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) کاربر پسند توسعه دهند.

زیلیکا، ارزانترین ارز دیجیتال است که از زبان برنامه نویسی بومی خود به نام Scilla استفاده می‌کند. استفاده از زبان برنامه نویسی Scilla به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که dAppهای کاملا قابل شخصی سازی بنویسند و راه‌اندازی کنند. این dAppها با هدف بازآفرینی سناریوهای دنیای واقعی ساخته می‌شوند و ZIL را به ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار تبدیل می‌کنند.

۵. گرین بیت کوین

ویژگیتوضیحات
نام ارزگرین بیت کوین
نماد ارزGBTC
نوع ارزگواهینامه سپرده
پلتفرمبیت کوین
حداکثر عرضه۲۰.۸۱ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۲۰.۸۱ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۶.۸۲ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۴۸۹۵
قیمت فعلی۰.۷۹ دلار
مشخصات ارز گرین بیت کوین

گرین بیت کوین، یک ارز دیجیتال سازگار با محیط زیست به شمار می‌رود که بهره‌وری انرژی بلاک چین اتریوم را با اسم و آوازه بیت کوین در یک اکوسیستم پیشرفته GameFi ادغام کرده است. این پروژه که جزو ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود، بر بستر بازی سازی (گیمیفیکیشن) قرار گرفته و چشم‌اندازهای جذابی را برای کسب درآمد جانبی به صورت فعال و غیرفعال ارائه می‌دهد.

اکوسیستم گرین بیت کوین به دارندگان توکن GBTC اجازه می‌دهد از طریق مکانیزم جدید Gamified Green Staking، توکن‌های خود را استیک کرده و کسب درآمد کنند. یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی در این اکوسیستم، پیش‌بینی درست و دقیق قیمت بیت کوین است، به گونه‌ای که در صورت حدس درست، کاربران به عنوان پاداش خود، توکن GBTC دریافت خواهند کرد. اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده آن را به عنوان ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار معرفی کنیم، این است که ۱۰ هزار برابر کم‌تر از بیت کوین انرژی مصرف می‌کند.

۶. اکسلار

ویژگیتوضیحات
نام ارزاکسلار
نماد ارزAXL
نوع ارزپلتفرم انتقال میان زنجیره‌ای
پلتفرماختصاصی اکسلار
حداکثر عرضه۱ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۳۲۵ میلیون توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۸۱۴ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۱۲
قیمت فعلی۱.۲۸ دلار
مشخصات ارز اکسلار

اکسلار یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز و قابل تعامل به شمار می‌رود که با هدف ایجاد پلی بین بلاک چین‌های مختلف ساخته شده است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا به طور ایمن و کارآمد بین زنجیره‌های مختلف، بدون نیاز به واسطه یا صرافی متمرکز، دارایی‌های دیجیتال خود را جابجا و مبادله کنند. این امر به افزایش کارایی، مقیاس‌پذیری و نوآوری در فضای بلاک چین کمک می‌کند.

پلتفرم اکسلار که در لیست ارزانترین ارز دیجیتال قرار دارد، از طریق شاردینگ و دیگر راه حل‌های مقیاس‌پذیری، برای پردازش تعداد زیادی از تراکنش‌ها طراحی شده است. همچنین، از مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته‌ای برای محافظت از دارایی‌ها و داده‌های کاربران استفاده می‌کند و امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند هم دارد که توسعه دهندگان را قادر می‌کند برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) نوآورانه‌ای بسازند.

۷. انجین کوین

ویژگیتوضیحات
نام ارزانجین کوین
نماد ارزENJ
نوع ارزتوکن کاربردی، پلتفرم متاورس
پلتفرماتریوم
حداکثر عرضه۱.۸ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۱.۴۴ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۵۱۳ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۵۹
قیمت فعلی۰.۳۵ دلار
مشخصات ارز انجین کوین

انجین کوین، یکی دیگر از ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است که بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده و پتانسیل ایجاد تحولات بزرگ در بلاک چین را دارد. توکن ENJ به عنوان پول رایج پلتفرم Enjin عمل می‌کند و کاربردهای مختلفی در این اکوسیستم بازی‌های بلاک چینی دارد. هدف اصلی انجین کوین، ارائه یک راه حل عملی برای مدیریت و مبادله دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد در بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است.

پلتفرم انجین به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق بلاک چین دارایی‌های دیجیتال مختلف خود از جمله آیتم‌های درون بازی، زمین‌های مجازی و سایر دارایی‌های دیجیتال را به طور امن و شفاف معامله کنند. توسعه دهندگان بازی‌ها و DAppها این امکان را در اختیار دارند تا از انجین کوین برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد که نام بردیم استفاده کنند. به هر دارایی دیجیتال، یک توکن ENJ منحصربه‌فرد اختصاص می‌یابد که مالکیت و اصالت آن را نشان می‌دهد.

۸. فلاکس

ویژگیتوضیحات
نام ارزفلاکس
نماد ارزFLUX
نوع ارزپلتفرم محاسبات ابری غیرمتمرکز
پلتفرمبلاک چین خودکار FLUX
حداکثر عرضه۴۴۰ میلیون توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۳۴۵ میلیون توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۳۴۴ میلیون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۲۱۶
قیمت فعلی۰.۹۹ دلار
مشخصات ارز فلاکس

فلاکس (با نماد FLUX) یک شبکه بلاک چین لایه اول است که با هدف ارائه زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر و کارآمد برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) توسعه داده شده. این پلتفرم، از ماشین مجازی فلاکس (Flux VM) به عنوان موتور اجماع خود استفاده می‌کند که توسعه دهندگان از طریق آن می‌توانند DAppهای قدرتمند و نوآورانه بسازند.

چند توکن ارز دیجیتال فلاکس
فلاکس، یک بستر مناسب برای برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد می‌کند.

هدف اصلی فلاکس به عنوان ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار، ایجاد یک اکوسیستم بلاک چین پررونق است که در آن کاربران بتوانند به شکل نرم و روان و بدون نیاز به واسطه یا صرافی متمرکز، بین زنجیره‌های مختلف بلاک چین جابجا شوند. این کار به تقویت اکوسیستم FLUX کمک می‌کند. بنابراین، امکان جابجایی بین زنجیره‌ها، ویژگی شاخص آن محسوب می‌شود.

۹. دیجی بایت

ویژگیتوضیحات
نام ارزدیجی بایت
نماد ارزDGB
نوع ارزپلتفرم قرارداد هوشمند
پلتفرمدیجی بایت
حداکثر عرضه۲۱ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۱۶.۹۷ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۲۲۶ میلون دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۲۸۰
قیمت فعلی۰.۰۱۳ دلار
مشخصات ارز دیجی بایت

دیجی بایت ارزانترین ارز دیجیتال باسابقه محسوب می‌شود که کار خود را از سال ۲۰۱۴ شروع کرده. این پروژه که در ابتدا با هدف ارائه سرعت و امنیت بیشتر نسبت به رقبای خود راه‌اندازی شد، بر بستر یک بلاک چین متن‌باز ساخته شده که قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند و خلق دارایی‌های دیجیتال را دارا است.

این پلتفرم، به صورت کاملا داوطلبانه و غیرمتمرکز عمل می‌کند که وجه تمایز آن با سایر پروژه‌های مشابه نیز به شمار می‌رود. خلاقانه‌ترین بخش DigiByte، ساختار بلاک چین آن است که از سه لایه تشکیل شده:

  • لایه بالایی به اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد.
  • لایه میانی مسئولیت امنیت و مدیریت را بر عهده دارد.
  • لایه زیرین هسته پروتکل را تشکیل می‌دهد.

در نتیجه، این پلتفرم می‌تواند عملکردهای مختلفی را انجام دهد و در عین حال بسیار مقیاس‌پذیر باشد. پلتفرم دیجی بایت قادر است ۱۰۶۶ تراکنش را در ثانیه با کارمزد تقریبا صفر پردازش کند. این امر، آن را به ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار تبدیل می‌کند.

۱۰. فلر

ویژگیتوضیحات
نام ارزفلر
نماد ارزFLR
نوع ارزپلتفرم قرارداد هوشمند
پلتفرماتریوم، فلر
حداکثر عرضه۱۰۱.۸۷ میلیارد توکن
عرضه در گردش (تا آوریل ۲۰۲۴)۳۸.۶۴ میلیارد توکن
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۱.۲۶ میلیارد دلار
رتبه در بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۸۰
قیمت فعلی۰.۳۲ دلار
مشخصات ارز فلر کوین

فلر، یک بلاک چین برپایه ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که قابلیت همکاری با سایر بلاک‌چین‌ها را دارد. این فناوری به قراردادهای هوشمند امکان می‌دهد بر بستر شبکه ریپل (XRP) اجرا شوند. فلر برای ایجاد یک بلاک چین برپایه قابلیت همکاری طراحی شده. بدین معنی که می‌تواند بین چندین بلاک چین مختلف ارتباط برقرار کند.

پیش از به وجود آمدن شبکه فلیر، امکان استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم روی شبکه ریپل وجود نداشت. اما به لطف شبکه فلیر این موضوع اکنون محقق شده است. این شبکه، از ۲ پروتکل اصلی استفاده می‌کند به آن امکان می‌دهند به عنوان یک پلتفرم قدرتمند و کارآمد برای اجرای قراردادهای هوشمند و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) عمل کند. این ۲ پروتکل عبارت‌اند از:

  1. State Connector: این پروتکل وظیفه دارد تا اطلاعات و داده‌ها را به طور امن و قابل اعتماد از سایر بلاک چین‌ها به قراردادهای هوشمند موجود در شبکه فلیر منتقل کند. به عبارت دیگر، State Connector به عنوان یک پل ارتباطی بین بلاک چین‌ها عمل می‌کند و امکان تبادل اطلاعات را فراهم می‌آورد.
  2. Flare Time Series Oracle (FTSO): این پروتکل وظیفه جمع‌آوری و ارائه داده‌های مربوط به قیمت‌ها و سایر اطلاعات حیاتی بازار را به طور دقیق و غیرمتمرکز بر عهده دارد. FTSO از طریق شبکه‌ای از گره‌های توزیع‌شده در سراسر جهان عمل می‌کند و به منظور تضمین صحت و اعتبار اطلاعات، از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای تایید و اعتبارسنجی داده‌ها استفاده می‌کند.

آیا سرمایه گذاری در ارزانترین ارز دیجیتال منطقی است؟

یک سکه با نماد موشک روی چند اسکناس یک دلاری
اگر ارزانترین ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، توکن‌های بیشتری در مقایسه با ارزهای گران قیمت نظر بیت کوین و اتریوم به دست خواهید آورد.

بسیاری از افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در ارزانترین ارز دیجیتال هستند، می‌خواهند بدانند آیا سرمایه گذاری خوبی انجام می‌دهند یا خیر. اصلی‌ترین مزیت خرید ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری، این است که توکن‌های زیادی به دست می‌آورید.

به عنوان مثال، برای خرید یک بیت کوین کامل، باید ده‌ها هزار دلار پول داشته باشید. اما با خرید ارزانترین ارز دیجیتال، می‌توانید صدها و حتی هزاران توکن به دست بیاورید. در ادامه، سایر دلایل خرید ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار را نام می‌بریم:

  • پروژه‌های ارزشمند و ارزان: سرمایه‌گذاران با خرید ارزان ترین ارز دیجیتال، از فرصت‌های ایجاد شده استفاده می‌کنند و پروژه‌های آینده دار را با قیمت بسیار کمی می‌خرند. این موضوع فرصت مناسبی برای سودآوری بیشتر در بلندمدت به وجود می‌آورد؛ به شرطی که پروژه‌های مربوطه پتانسیل رشد هم داشته باشند.
  • سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید از بدو راه‌اندازی: ارزهای دیجیتال ارزان، در بسیاری از مواقع پروژه‌های جدیدی هستند که به تازگی در بازار عرضه شده‌اند. این موضوع برای پروژه‌هایی که در فاز پیش‌فروش قرار دارند نیز صدق می‌کند. می‌توان آن‌ها را پروژه‌های مناسبی دانست که تخفیف خورده‌اند و هنوز ارزش بازار کمی دارند.
  • استراتژی تنوع بخشی: ایجاد یک سبد متنوع از ارزهای دیجیتال مختلف، به کاهش ریسک و افزایش شانس خرید ارزهایی که در سال‌های آینده منفجر می‌شوند، کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب گالا، بیسیک اتنشن توکن، لوپرینگ و چند ارز دیگر را به عنوان ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری معرفی کردیم که همه آن‌ها ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار به شمار می‌روند. با این حال، اگر قصد خرید ارزانترین ارز دیجیتال را دارید، خودتان هم باید ترندهای بازار را زیر نظر بگیرید، وات پیپر و نقشه راه پروژه‌ها را با دقت مطالعه و بررسی کنید و طبق یک استراتژی مشخص تصمیم بگیرید که کدام یک از پروژه‌های معرفی شده در این مطلب را خریداری کنید. دقیقا به همین دلیل، از معرفی میم کوین‌ها و پروژه‌های بی‌برنامه صرف نظر کردیم.

نام ارزنماد ارزپلتفرمعرضه در گردشرتبه در بازار
گالاGALAاتریوم، بایننس اسمارت چین۶.۹۸ میلیارد توکن۶۲
بیسیک اتنشن توکنBATاتریوم۱.۴۹ میلیارد توکن۱۸۸
لوپرینگLRCاتریوم۱.۲۵ میلیارد توکن۲۱۴
زیلیکاZILزیلیکا۱۸.۲۹ میلیارد توکن۱۶۱
گرین بیت کوینGBTCبیت کوین۲۰.۸۱ میلیارد توکن۴۸۹۵
اکسلارAXLاختصاصی اکسلار۳۲۵ میلیون توکن۱۱۲
انجین کوینENJاتریوم۱.۴۴ میلیارد توکن۱۵۹
فلاکسFLUXبلاک چین خودکار فلاکس۳۴۵ میلیون توکن۲۱۶
دیجی بایتDGBدیجی بایت۱۶.۹۷ میلیارد توکن۲۸۰
فلرFLRاتریوم، فلر۳۸.۶۴ میلیارد توکن۸۰
جدول جمع‌بندی ارزانترین ارز دیجیتال

سوالات متداول در مورد ارزانترین ارز دیجیتال

کدام ارز دیجیتال از همه ارزان‌تر است؟

میم کوین‌ها و شت کوین‌ها ارزان‌ترین توکن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال هستند. اما به غیر از آن‌ها، دیجی بایت (DGB) ارزانترین ارز دیجیتال آینده دار است.

چرا قیمت برخی از ارزها ارزان‌تر از بقیه است؟

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت یک ارز دیجیتال، حداکثر توکن‌های قابل عرضه و تعداد توکن‌های در گردش آن است.

ارزهای دیجیتال ارزان سود بیشتری دارند یا گران؟

ارزان یا گران بودن قیمت یک ارز دیجیتال، به هیچ وجه معیار مناسبی برای سنجش یا پیش‌بینی سودآوری آن نیست. اگر قیمت یک ارز دیجیتال ارزان باشد، فقط توکن‌های بیشتری می‌توانید از آن بخرید.

قیمت کدام ارز به ۱ دلار می‌رسد؟

به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت کدام ارز به ۱ دلار می‌رسد. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد و عوامل زیادی بر آن تاثیر می‌گذارند که امکان هر گونه پیش‌بینی دقیق را غیرممکن می‌کند.

منابع: techopedia | coingape