تحلیل تکنیکال امروز اتریوم (۲۶ تیر) - رمزینکس
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ اخبار

تحلیل تکنیکال امروز اتریوم (۲۶ تیر)

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۳

در این مقاله قصد داریم به تحلیل تکنیکال اتریوم برای امروز (۲۶ تیر ۱۴۰۳) بپردازیم. به این منظور از تایم‌فریم‌های چهار ساعته، یک ساعته و ۱۵ دقیقه برای تحلیل اتریوم استفاده خواهیم کرد و سناریوهای مختلفی را که برای قیمت اتریوم می‌تواند رخ دهد، بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال مولتی تایم فریم اتریوم

تحلیل تایم فریم چهار ساعته

همانطور که در عکس زیر می‌بینیم اتریوم از دوشنبه هفته گذشته بعد از رسیدن به حمایت ۲۸۰۰ دلاری و جمع‌آوری نقدینگی حرکت صعودی را آغاز کرده است که تا به امروز نیز ادامه داشته است. امروز ۲۶ تیر، اتریوم توانسته  کانال نزولی را به سمت بالا بشکند.  صعود قیمت اتریوم با رسیدن به مقاومت مهم روانی ۳۵۰۰ دلاری متوقف شده است. در حال حاضر اتریوم در حال پولبک زدن به سمت خط روند شکسته شده می‌باشد. تا زمانی که در همین تایم فریم شاهد پایان پولبک و شکسته شدن مقاومت ۳۵۰۰ دلاری نباشیم نمی‌توان از خروج از کانال نزولی مطمئن بود. گرچه با توجه به روند صعودی قدرتمند بسیار بعید است که قیمت در این ناحیه متوقف شود.

نمودار قیمت اتریوم/تتر تایم فریم چهار ساعته

تحلیل تایم فریم یک ساعته

در تصویر زیر می‌بینیم اتریوم در تایم‌فریم یک ساعته با رسیدن به مقاومت ۳۵۰۰ دلاری وارد اصلاح شده است و بعد از به پایان رسیدن سایکل اسپایک به دنبال حمایت مناسب برای ادامه روند و ورود به کانال صعودی می‌باشد. با توجه به کندل‌های نزولی قدرتمندی که قیمت تشکیل داده، بعید است اصلاح قیمت روی خط روند شکسته شده متوقف شود و احتمال می‌دهیم اتریوم حداقل تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی مشخص شده در تصویر اصلاح کند و به عدد رند ۳۳۳۳ بازگردد.

نمودار قیمت اتریوم/تتر تایم فریم یک ساعته

تحلیل تایم فریم ۱۵ دقیقه

همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم اتریوم در تایم فریم ۱۵ دقیقه کانال صعودی و همچنین آخرین HL روند صعودی ۱۵ دقیقه را به سمت پایین شکسته است و به سمت خط روند نزولی حرکت می‌کند. دو ناحیه حمایتی قدرتمند پیش روی قیمت در این ناحیه قرار دارد. اولین ناحیه با حمایت خط روند شکسته شده، FTR و فیبوناچی ۶۱.۸ همراه است. اگر قیمت از این ناحیه پایین تر برود حمایت ۳۳۰۰ دلاری می‌تواند آغازگر صعود دوباره اتریوم باشد.

نمودار قیمت اتریوم/تتر تایم فریم ۱۵ دقیقه

با توجه به موارد فوق، به احتمال زیاد کندل روزانه اتریوم، امروز دوجی(پولبک روزانه) بسته خواهد شد. اما با توجه به روند صعودی قوی در تایم فریم های بالاتر، بهتر است برای ورود اتریوم به یک ناحیه حمایتی مطمئن منتظر بمانیم و به دنبال سناریوهای خرید باشیم.

سناریو‌های پیش بینی قیمت اتریوم امروز (۲۶ تیر ۱۴۰۳)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال اتریوم، سناریوهای مختلف حرکت قیمت اتریوم را به ترتیب احتمال وقوع بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

پولبک به خط روند و  ناحیه تقاضای مشخص شده و سطح ۶۱.۸ فیبوناچی ریتریسمنت

سناریو دوم

پولبک به کف کانال صعودی ۱۵ دقیقه و سطح ۵۰ درصد فیبوناچی آخرین لگ صعودی یک ساعته

به این post امتیاز دهید
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هیچوقت به اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید