ایردراپ‌ها در کمتر از ۲ هفته به اوج قیمت می‌رسند - مجله رمزینکس

نزدیک به نیمی از توزیع‌های رایگان رمزارز (ایردراپ) در مدت زمان کوتاهی به اوج قیمت می‌رسند

افزایش سریع قیمت توکن‌های ایردراپ در بازه زمانی دو هفته و کاهش احتمالی آن در صورت فروش گسترده پس از راه‌اندازی.
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۵ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس داده‌های جدید گردآوری شده توسط وب‌سایت کوین‌گکو، نگه‌داری توکن‌های رمزارزی که به صورت رایگان (ایردراپ) دریافت شده‌اند، می‌تواند در تقریباً نیمی از موارد منجر به از دست رفتن فرصت فروش آن‌ها در بالاترین قیمت تاریخشان (ATH) شود.

این پژوهش با تمرکز بر بازه زمانی چهار ساله گذشته، نشان می‌دهد که تقریباً نیمی (۴۶%) از ۵۰ توزیع رایگان برتر رمزارز، از جمله توکن‌های شناخته‌شده‌ای مانند سرویس نام اتریوم (ENS)، بلور (BLUR) و لوکس‌ریر (LOOKS)، طی دو هفته به بالاترین قیمت خود دست یافتند.

گزارش کوین‌گکو اشاره می‌کند که «۲۳ مورد از ۵۰ توزیع رایگان بزرگ (۴۶%) در طول دو هفته اول پس از تاریخ توزیع رایگان، به بالاترین قیمت خود رسیدند».

برخی دیگر از توکن‌های توزیع رایگان با الگوی مشابه شامل شبکه مانتا (MANTA)، پروتکل انکر (ANC) و قهرمانان ماویا (MAVIA) می‌شوند.

در حالی که برخی پروژه‌ها با نوسانات قیمتی سریع‌تر مواجه بوده و ظرف چند روز به اوج قیمت خود می‌رسند، تنها یک مورد از ۵۰ توزیع رایگان برتر در چهار سال گذشته، بیش از یک سال طول کشید تا به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یابد.

اوپتیمیسم (OP) یک سال و هفت ماه پس از توزیع رایگان به ATH خود رسید. در مقابل، توکن سوئیت (SWEAT) در دو روز و ون (WEN) در سه روز به بالاترین قیمت خود دست یافتند.

با این حال، فروش قابل توجه توکن‌های توزیع رایگان پس از راه‌اندازی می‌تواند منجر به کاهش شدید قیمت و کاهش جذابیت آن‌ها برای سرمایه‌گذاران شود.

به عنوان نمونه، گزارش ۳ اسفند کوین‌تلگراف حاکی از کاهش ۶۰ درصدی قیمت توکن استارک‌نت (STRK) بود که ناشی از فروش گسترده توسط شرکت ندرمایند (Nethermind) و برخی از دریافت‌کنندگان توکن به منظور کسب سود کوتاه‌مدت بود.

علاوه بر این، بروز مشکلات فنی در طول فرآیند دریافت توکن‌های توزیع رایگان می‌تواند منجر به تفسیر نادرست از قابلیت اطمینان شبکه توسط مشارکت‌کنندگان و سوق دادن آن‌ها به فروش توکن شود.

واقعه‌ای از این دست در اواخر سال ۱۴۰۱ رخ داد که در آن، حجم توکن‌های آربیتروم (ARB) منتقل شده به صرافی‌ها، ۱۵۰% بیشتر از ورودی‌ها به کیف پول‌ها بود. این فروش گسترده پس از گزارش کاربران مبنی بر خرابی صفحه دریافت توکن در اثر حجم بالای درخواست‌ها رخ داد.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید