اشتباهات تریدر‌های تازه‌کار (۶ اشتباه ساده اما ویران‌کننده)
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. حذف ایموجی‌های بیت کوین و سایر رمزارزها از شبکه اجتماعی ایکس
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه آموزش وارد کردن
  3. بلاک چین تون از قابلیت تراکنش بدون کارمزد رونمایی کرد
  4. کد مورس همستر کامبت شنبه ۶ مرداد  به همراه آموزش وارد کردن
  5. کد انیگما امروز راکی ربیت شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر
  6. بازی دات کوین در بستر بلاک چین ونوم راه‌اندازی می‌شود
  7. سولانا برای لحظاتی بایننس کوین را پشت سر گذاشت
  8. بیت کوین در حال دورخیز برای فتح قله قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلار است
  9. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  10. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  11. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  12. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  13. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

۶ مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر های تازه کار

تریدر شکست خورده با تصویر معاملات قرمز رنگ در مانیتور
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنیای ترید و معامله ارزهای دیجیتال شگفتی‌های زیادی را برای کسانی که به دنبال موفقیت‌‌های بزرگ با آمادگی کم هستند، دارد. هنگامی که تریدرها متوجه اشتباهات ریز و درشت خود در طول معاملات نمی‌شوند، متاسفانه بخش بزرگی از انرژی و زمان خود را در مسیر یک تریدر موفق شدن هدر می‌دهند و بعضا از معامله در دنیای کریپتوکارنسی دل‌زده می‌شوند. این موضوع خود از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر های تازه کار است.

به همین منظور در این مقاله از رمزینکس، به بررسی ۶ مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر های تازه‌کار پرداخته و هرکدام را جداگانه بررسی کرده‌ایم. 

چگونه یک تریدر بدون اشتباه شویم؟

یک تریدر که هم از گوشی و هم از لپ تاپ معامله خود را دنبال می‌کند
استفاده اصولی از دانش ترید، اولین قدم برای موفقیت در معاملات است.

به‌طور کلی، حتی در زندگی روزمره، این اشتباهات هستند که منجر به یادگیری مسیر درست و رسیدن به تجربه تعالی می‌شوند. فضای ترید کریپتوکارنسی و بازارهای مالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تریدرهایی که در طول مدت حضور خود از اشتباهاتشان درس گرفته‌اند، توانسته‌اند هر روز بیش از دیروز موفق‌تر شوند و به سودهای بیشتری برسند.

برای مثال، اسطوره وال استریت Martin Schwartz، در کتابی که به نام Pit Bull از فرازونشیب‌های معاملات خود در بازارهای مالی گفته و توضیح داده که چطور در کمتر از ۱۰ ساعت در اولین ترید خود بیش از ۱۰ هزار دلار از دست داده است. نکته قابل توجه راجع به این کتاب، این است که شوارتز به سادگی در همان اوایل ترید خود، متوجه اشتباهاتش شده و با اصلاح آن‌ها به یکی از موفق‌ترین تریدرهای بازارهای مالی تبدیل شده است.

می‌توان گفت اشتباهات بیان شده در این کتاب به جرات از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر‌های تازه کار در هنگام آغاز این مسیر است. داشتن برخی نواقص در مسیر معامله، امری بسیار رایج است؛ به‌خصوص زمانی که حضور در این بازار برای معامله‌گران تازه بوده و نیاز به امتحان کردن مسیرهای مختلف برای رسیدن به موفقیت دارند. برخی از این اشتباهات تاثیرات جبران‌ناپذیری دارند که باید جلوی آن‌ها را در همان ابتدا گرفت. 

به همین دلیل در ادامه به بررسی ۶ مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر های تازه کار در بازارهای مالی پرداخته‌ایم. 

اشتباه اول؛ یادگیری ناقص و غیراصولی

خیلی از تریدرهای تازه کار به دلیل جوی که در دنیای معامله‌گری وجود دارند، علاقه شدیدی به ورود سریع‌ به بازار و ثروتمند شدن زودهنگام دارند. به همین دلیل بدون هیچ دانشی وارد مارکت می‌شوند یا آموزش‌های خود را ناقص رها می‌کنند و با تمام قوا وارد فضای معامله‌گری می‌شوند. حتما به خاطر داشته باشید که باید به میزان لازم بازارهای مالی و نحوه ترید کردن را یاد گرفته و سپس وارد بازار شوید. 

البته بیان این نکته نیز حائز اهمیت بوده که پس از یادگیری نیز باید به میزان کافی در حساب دمو تمرین کنید. حساب دمو یک حساب ساختگی بوده که با در اختیار داشتن وجه غیر واقعی می‌توانید بدون داشتن اضطراب از دست دادن پول خود، روش‌های مختلف ترید کردن را امتحان کنید. 

اشتباه دوم؛ ترید بدون داشتن استراتژی معاملاتی

یک تریدر با تمرکز بالا در ترید کردن
استراتژی ترید، تاثیر به‌سزایی در سودآوری و موفقیت دارد.

هر تریدری به یک برنامه معاملاتی برای ترید کردن نیاز دارد. اگر یک برنامه معاملاتی ندارید، باید به این موضوع فکر کنید که چرا اصلا ترید کردن را شروع کرده‌اید؛ آیا برای داشتن پول اضافه‌تر نسبت به شغل عادی خود ترید می‌کنید؟ آیا فقط به دنبال درآمدزایی هستید؟ آیا فقط برای داشتن چالش به دنبال ترید کردن هستید؟ 

هر دلیلی که دارید، همان کافی است برای مشخص کردن مسیر معامله یک شخص در بازار ارزهای دیجیتال. البته انتخاب یک برنامه معاملاتی مشخص به عوامل زیادی مانند نوع شخصیت افراد، زمانی که افراد برای ترید می‌توانند صرف کنند، میزان سرمایه و میزان ریسک افراد در ترید بستگی دارد. 

اشتباه سوم؛ ترید با تمام سرمایه زندگی 

برخی از افراد با تصور یک شبه پولدار شدن، تمام زندگی خود را اعم از خانه، خودرو و سایر سرمایه‌ها فروخته و همه را تبدیل به سرمایه برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی می‌کنند. همین امر، از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر های تازه‌کار است. همیشه تمام کسانی که از اسطوره‌های ترید شناخته می‌شوند، یک توصیه به تریدرهای تازه کار می‌کنند که آن هم عدم استفاده از تمام سرمایه زندگی در بازار است. پیشنهاد آن‌ها استفاده از پولی است که در حال حاضر در زندگی افراد نقش و تاثیری نداشته و از دست دادن آن تغییری در زندگی افراد ایجاد نمی‌کند.

عدم استفاده از کل سرمایه دلیلی جز از دست دادن زندگی ندارد؛ زیرا بدون دانش و با سرمایه بزرگ، چیزی جز شکست در بازار و زندگی نصیب افراد نخواهد شد. به همین دلیل سعی کنید از پولی برای ترید استفاده کنید که در نهایت آسیبی به زندگی شما نرساند. 

اشتباه چهارم؛ احساسی ترید کردن

بسیاری از افراد به‌جای استفاده از دانش ترید، از احساسات خود برای به سرانجام آوردن معاملات و سودآوری استفاده می‌کنند که همین امر جز ضرر نتیجه‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت. کنترل احساسات، عدم تکیه بر حس ششم و دوری از بازار در خوشحالی و ناراحتی، یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق است. در زمان‌هایی که احساس می‌کنید که عواطف شما ممکن است سکان هدایت تریدهای شما را برعهده بگیرد، از بازار کنار بکشید و فقط به فکر ایجاد آرامش و انجام معاملات بر حسب دانش خود باشید. 

اشتباه پنجم؛ ترید با طعم انتقام

یک تریدر خوشحال در مقابل مانیتورهای ترید
هیچ‌گاه به دنبال سودآوری برای جبران ضرر نباشید.

ضرر بخشی از ترید کردن و بازار ارزهای دیجیتال است و همین ضررها است که در نهایت منجر به یادگیری مسیر درست و رسیدن به سودآوری می‌شود. یکی از ۶ مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات تریدر های تازه کار، انتقام گرفتن از بازار است. بسیاری از تریدرها پس از داشتن یک معامله ناموفق، به دنبال جبران ضرر و گرفتن انتقام از بازار هستند که این امر نه تنها موجب ضررهای بیشتر می‌شود، بلکه این تریدرها را نسبت به بازار ناامیدتر می‌کند. 

بهتر است که در هنگام وقوع چنین اتفاقاتی، با حفظ خونسردی خود، به دنبال یادگیری از اشتباه خود باشید و برای مدتی از ترید کردن فاصله بگیرید. 

اشتباه ششم؛ عدم استفاده از استاپ لاس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که تریدرها باید در تدوین استراتژی معاملاتی خود به شدت به آن دقت کنند، استفاده اصولی از استاپ لاس است. تصور کنید معامله‌ای را بدون استاپ لاس باز کنید و با اعتماد به‌نفس با هدف اینکه قطعا و بدون شک معامله سودآور خواهد شد، معامله رها و به خواب بروید. صبح بیدار و با صحنه‌ای دلخراش مواجه می‌شوید؛ نه تنها معامله در مسیر دلخواه شما حرکت نکرده است، بلکه با بازگشت خود تمام سرمایه شما را هیچ و پوچ کرده است.

در چنین شرایطی اگر از استاپ لاس (Stop loss) استفاده کنید، در مقداری مشخص که ضرری هم برای حساب شما نخواهد بود، معامله به صورت خودکار بسته شده و شما با یادگیری از اشتباه خود، به راحتی در مسیر ترید موفق خواهید شد. 

جمع‌بندی

طبیعی است که با ورود به فضایی جدید، دچار اشتباهاتی شوید که مرتکب شدن به آن‌ها موجب سرخوردگی شما شود. اما به‌خاطر داشته باشید که اشتباهات بخشی از هر مسیری هستند که در نهایت با یادگیری از این اشتباهات، می‌توانید مسیر درست را پیدا کرده و به فردی بهتر تبدیل شوید. در این مقاله از رمزینکس به بررسی ۶ مورد از اشتباهات تریدر های تازه کار پرداخته و برای هرکدام راهکاری مختصر ارائه دادیم.

شما می‌توانید با مراجعه به لیست ارزهای دیجیتال صرافی رمزینکس قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین، اتریوم، شیبا اینو و صدها ارز دیجیتال دیگر را ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید.

سوالات متداول

چرا در ترید ضرر می‌کنیم؟

دلایلی چون عدم داشتن دانش کافی، نداشتن استراتژی معاملاتی، استفاده نکردن از استاپ لاس و عجله در معامله از دلایل ضرر در ترید هستند.

عاقبت ترید چیست؟

اگر ترید کردن را به شکلی اصولی و با دانش کافی آموزش ببینید، می‌توانید در سودآوری از این بازار موفق شوید.

منبع: axi

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ