دوره زندان بنیان‌گذار صرافی بایننس آغاز شد - مجله رمزینکس

چانگ‌پنگ ژائو، بنیانگذار صرافی بایننس، دوران محکومیت خود را آغاز کرد

دو دست روی میله‌های سلول زندان و لوگوی صرافی بایننس روی در سلول.
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

چانگ‌پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال بایننس، طبق گزارش‌های تایید شده، به منظور گذراندن محکومیت چهار ماهه خود، وارد یک زندان فدرال با امنیت پایین در Lompoc کالیفرنیا شده است. این خبر توسط تیم حقوقی وی از Latham and Watkins و همچنین EljaBoom، شخصیت تأثیرگذار شناخته‌شده در حوزه بلاکچین و سرمایه‌گذار ارز دیجیتال، تایید شده است.

آقای بوم با اشاره به آقای ژائو (که اغلب با لقب CZ در محافل ارز دیجیتال شناخته می‌شود) به عنوان «همکار» وی، اعلام کرد که مدیرعامل سابق بایننس دوران حبس خود را در یک زندان با امنیت پایین آغاز کرده است. این نوع زندان‌ها آزادی عمل بیشتری برای زندانیان در نظر می‌گیرند، چرا که آن‌ها خطرناک تلقی نشده و به عدم فرارشان اعتماد می‌شود.

آقای ژائو در ماه آوریل پس از پذیرش اتهاماتی مبنی بر نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده توسط بایننس، به چهار ماه زندان محکوم شد. بایننس تحت رهبری وی به یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات تبدیل شده بود.

دادستان‌های ایالات متحده ادعا می‌کنند که بخشی از رشد بایننس به دلیل پردازش تراکنش‌هایی بوده است که شامل عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی می‌شده است. همچنین این صرافی متهم به تسهیل معاملات بین کاربران آمریکایی و افراد در کشورهایی تحت تحریم‌های ایالات متحده، مانند ایران، شده است.

با وجود استعفای آقای ژائو از سمت مدیرعاملی بایننس پس از مطرح شدن این اتهامات، گفته می‌شود وی همچنان سهام قابل توجهی (حدود ۹۰ درصد) در این صرافی در اختیار دارد.

محکومیت چهار ماهه برای آقای ژائو به طور قابل توجهی کمتر از مدت زمان ۱۲ تا ۱۸ ماه توصیه شده توسط دستورالعمل‌های صدور حکم فدرال و بسیار کمتر از سه سال توصیه اولیه وزارت دادگستری ایالات متحده بود. وکلای آقای ژائو به جای زندان، حکم تعلیقی را خواستار شده بودند و تاکید کردند که هیچ پرونده مشابهی تحت قانون محرمانگی بانکی منجر به حکم زندان نشده است.

به عنوان بخشی از حل‌وفصل قانونی، بایننس به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه و ضبط اموال محکوم شد. آقای ژائو شخصا نیز با جریمه ۵۰ میلیون دلاری موافقت کرد.

آقای ژائو پس از صدور حکم، برنامه‌های خود را برای آینده تشریح کرد و گفت که پس از گذراندن دوران محکومیت خود قصد بازگشت به صنعت ارز دیجیتال را دارد. او همچنین بر تمرکز بر حفظ دارایی‌های ارز دیجیتال موجود و انجام سرمایه‌گذاری‌های منفعل (غیرفعال) تاکید کرد.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که دوره پس از اعتراف او، «آغاز مرحله‌ای جدید برای صنعت ارز دیجیتال» را رقم زد و بر اهمیت پایبندی بازیگران این حوزه به قوانین و مقررات تاکید کرد.

منبع: crypto.news

1/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید