اتریوم در آستانه ۳ هزار دلاری شدن! - مجله رمزینکس

اتریوم در آستانه رسیدن به ارزش ۳,۰۰۰ دلاری با نزدیک شدن به آپدیت دنکن

پیش‌بینی می‌شود اتریوم با رونمایی از آپدیت دنکن به ارزش ۳ هزار دلاری برسد.
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۲

بازار ارزهای دیجیتال شاهد پیشروی مستمر اتریوم (ETH) به سمت فتح قله ۳,۰۰۰ دلار است. این جهش با نزدیک شدن به آپدیت دنکن در ۱۳ مارس تقویت می‌شود. داده های TradingView نشان می‌دهد که قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۲,۹۸۰ دلار عبور کرده و افزایش سالانه آن را به بیش از ۲۷ درصد رساننده است. این نقطه عطف، بازگشت پیروزمندانه اتریوم به محدوده ۲,۹۰۰ دلار را که آخرین بار در ماه مه ۲۰۲۲ تجربه کرده بود، رقم می‌زند.

تحلیلگران، افزایش ارزش اتریوم را مرهون عوامل مثبت متعدد در بازار و گمانه‌زنی در خصوص تایید احتمالی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم می‌دانند. بر اساس داده‌های SpotOnChain، یک نهنگ اخیراً با انباشت ۵۴,۷۲۱ واحد اتریوم به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از طریق صرافی‌های بایننس و ۱inch، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. قیمت متوسط خرید هر واحد اتریوم توسط این نهنگ، بیش از ۲,۸۴۵ دلار بوده است.

جالب توجه است که تحلیل سبد دارایی‌های این نهنگ در SpotOnChain، دارایی فعلی او را ۷۴,۳۸۳ واحد اتریوم به ارزش حدود ۲۱۶ میلیون دلار نشان می‌دهد. این انباشتگی تقریباً سه برابر شدن دارایی‌های اتریوم او را تنها در ۲۴ ساعت نشان می‌دهد.

علاوه بر اتریوم، این سرمایه‌گذار همچنین ۵,۴۸۵ واحد stETH، دارایی‌های استیکینگ نقدی از Lido Finance، به ارزش تقریباً ۱۶ میلیون دلار به دست آورده است.

استیکینگ نقدی در اتریوم با استقبال گسترده کاربران مواجه شده است. طبق گزارش DeFiLlama، کل ارزش قفل شده در پروتکل‌های استیکینگ نقدی از ژانویه سال گذشته تاکنون تقریباً ۶۰۰٪ افزایش یافته است. انتظار می‌رود با اجرای آپدیت دنکن، استیکینگ نقدی در اتریوم شاهد رشد بیشتری باشد.

آپدیت دنکن که برای ۱۳ مارس برنامه‌ریزی شده، چندین پیشرفت از جمله پیشنهاد بهبود اتریوم ۴۸۴۴ (EIP-4844) یا «پروتودانشاردینگ» را معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود این ویژگی به طور قابل توجهی هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد و به ویژه برای زنجیره‌های رول‌آپ لایه ۲ سودمند باشد.

هیاهوی زیادی در مورد تأیید احتمالی یک ETF اسپات اتریوم وجود دارد. مدیران دارایی برجسته‌ای مانند BlackRock، ARK Invest و Franklin Templeton در میان هشت نفری هستند که برای این صندوق سرمایه‌گذاری درخواست داده‌اند.

۲۳ مه به عنوان تاریخ مهم برای تصمیم گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد درخواست ون‌اک (VanEck) برای ETF اسپات اتریوم در نظر گرفته می‌شود. به‌روزرسانی‌های اخیر ARK Invest و ون‌اک بر روی درخواست‌های ETF اسپات اتریوم، شباهت‌هایی با تحولات تجربه شده در فرآیند تأیید برای ETFهای اسپات بیت کوین دارد.

با توجه به افزایش قیمت بیت کوین از حدود ۲۷,۵۰۰ دلار به بیش از ۴۶,۹۰۰ دلار قبل از تصمیم‌گیری در مورد ETF اسپات آن، ماه مارس برای اتریوم ماهی تعیین‌کننده خواهد بود.

منبع: Crypto Briefing

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید