خروج سرمایه از ETFهای بیت‌کوین برای چهارمین روز - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

خروج سرمایه از ETFهای بیت‌کوین برای چهارمین روز

بیت‌کوین و شبکه‌ی کریپتو با پس‌زمینه‌ی سنگ‌های سیاه
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله‌ی مبتنی بر دارایی بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت. طبق داده‌های SoSoValue، در مجموع ۱۱ صندوق ETF بیت‌کوین مستقر در آمریکا شاهد خروج خالص ۵۱.۵۳ میلیون دلار در یک روز بوده‌اند.

این روند خروج سرمایه، رویدادی غیرمنتظره را رقم زد. در حالی که صندوق GBTC متعلق به Grayscale خروج ۲۴.۶۶ میلیون دلاری را تجربه کرد، سرمایه‌گذاران مبلغ قابل توجه ۳۱.۳۴ میلیون دلار را از صندوق ARK 21Shares بیت‌کوین خارج نمودند. این رقم نشان می‌دهد که در حال حاضر، خروج سرمایه از صندوق ARK 21Shares از GBTC پیشی گرفته است. صندوق فیات‌پایه بیت‌کوینِ Fidelity نیز شاهد خروج ۶.۸۵ میلیون دلاری بود.

علاوه بر این، پنج صادرکننده‌ی دیگر از جمله صندوق IBIT متعلق به BlackRock، هیچ ورودی جدیدی را جذب نکردند. قابل ذکر است که BlackRock با وجود ورود دیرهنگام به بازار نسبت به Grayscale، توانسته از این رقیب قدیمی پیشی بگیرد و هم‌اکنون با دارایی خالصی تنها ۲ میلیارد دلار کمتر از GBTC، به رهبر جدید بازار صندوق‌های ETF مبتنی بر دارایی بیت‌کوین تبدیل شود.

با این حال، خروج سرمایه از صندوق IBIT در چهار روز متوالی نشان می‌دهد که این روند صعودی اولیه متوقف شده است. این اتفاق پس از یک دوره‌ی ۷۱ روزه‌ی ورود سرمایه‌ی روزانه به این صندوق رخ داده است که IBIT را به صدر جدول این صندوق‌ها رسانده بود. اریک بالچناس، کارشناس حوزه‌ی صندوق‌های قابل معامله تاکید کرد که چنین الگوی نوسانی در وال‌استریت غیرعادی نیست.

بیت‌کوین تحت تاثیر خروج سرمایه از صندوق‌های ETF قرار نگرفت

قیمت بیت‌کوین علیرغم خروج سرمایه از صندوق‌های ETF تحت تاثیر قرار نگرفت و در زمان نگارش این خبر، با قیمتی پایین‌تر از ۶۱ هزار دلار معامله می‌شد. با این حال، به دلیل اصلاح بازار پیش از هاوینگ، بیت‌کوین طی ماه گذشته بیش از ۱۲ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده بود.

بازار گسترده‌ی ارزهای دیجیتال همبستگی بالایی با رفتار قیمتی بیت‌کوین نشان داده است و ارزش آلت‌کوین‌ها نیز راکد مانده‌اند، به طوری که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۲.۳ تریلیون دلار سقوط کرده است.

حرکت بدون جهت‌گیری قابل توجه قیمت ارزهای دیجیتال پس از هاوینگ، امری تکراری است. سانیل سریواتسا، مدیرعامل Storm Labs، در گفتگو با کریپتو نیوز اعلام کرد که روند صعودی همچنان به قوت خود باقی است.

«اکثر تحلیلگران بر این باورند که وارد یک بازار صعودی جدید شده‌ایم. سرمایه‌گذاران باتجربه می‌دانند که باید انتظار اصلاحات به جا را داشته باشند. با نزدیک شدن به کاهش احتمالی نرخ بهره و تایید نهایی یک صندوق ETF مبتنی بر اتریوم در آینده‌ی نزدیک، هنوز رویدادهای مهمی در انتظار ماست.»

سانیل سریواتسا، مدیرعامل Storm Labs

منبع: crypto.news

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ