سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های رمزارزی - مجله رمزینکس

حجم سرمایه‌گذاری کل در پروژه‌های رمزارز از مرز ۹۰ میلیارد دلار گذشت

افزایش تدریجی حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاکچین و ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۵ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی The Block Research، مجموع کل مبلغ دلاری سرمایه‌گذاری‌شده در شرکت‌های مرتبط با بلاکچین و ارز دیجیتال از ۹۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. این رقم بیانگر افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در این حوزه نوپا علی‌رغم عدم تکرار ارقام سال‌های گذشته می‌باشد.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده‌ توسط The Block Research، که از سال ۱۳۹۵ جریان ورود سرمایه به این صنعت را ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد بیش از ۵۰ معامله‌ در ماه جاری به عبور مجموع سرمایه‌گذاری از مرز ۹۰ میلیارد دلار کمک کرده‌اند.

آقای جان دانتونی، مدیر بخش تحقیقات The Block، در این خصوص اظهار داشت: «با بررسی وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در بخش بلاکچین، اگرچه شاهد افزایش چشمگیری در ارقام سرمایه‌گذاری نبوده‌ایم، اما نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از جمله افزایش فعالیت معاملاتی در ماه‌های اخیر به چشم می‌خورد.»

بخش تحقیقات The Block اعلامیه‌های تامین مالی جدید را به دسته‌های مجزا تقسیم‌بندی می‌نماید که شامل: وب ۳، زیرساخت، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بازی‌های بلاکچینی، خدمات مالی رمزارز، معاملات و کارگزاری، داده و تجزیه و تحلیل و در نهایت، سازمانی می‌باشد.

طبق داده‌های The Block Research، از ابتدای سال جاری، بیش از ۲۳۰ معامله با مجموع مبلغ تقریباً ۱.۳ میلیارد دلار گزارش شده است که نشان‌دهنده‌ی توزیع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

تا کنون در سال جاری، بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها به پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز، زیرساخت، توکن‌های غیرقابل تعویض و بازی‌های بلاکچینی و وب ۳ اختصاص یافته است. سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری همچون Animoca Brands، Polychain Capital، Framework Ventures و Shima Capital در دورهای تامین مالی شرکت کرده‌اند. یکی از سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه این ماه، مشارکت تتر به همراه آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیان‌گذاران سولانا، در یک سرمایه‌گذاری سری A به مبلغ ۲۵ میلیون دلار در شرکت پرداخت موبایلی ارز دیجیتال Oobit می‌باشد.

آقای دانتونی در ادامه افزود: «فعالیت معاملاتی بیشتر در ماه‌های اخیر، به ‌ویژه در سرمایه‌گذاری‌های پیش از راه‌اندازی و گرایش ریسک‌پذیر سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر آسیایی، به همراه علاقه فزاینده به امور مالی غیرمتمرکز و DePIN، نشان‌دهنده‌ی آمادگی استراتژیک سرمایه‌گذاران برای ورود به دوره‌ی جدیدی از دارایی‌های دیجیتال است.»

با وجود ثبات نسبی در تعداد معاملات، مبالغ دلاری سرمایه‌گذاری همچنان با ارقام بالای سال‌های پیشین فاصله دارد. طبق آمار The Block Research، از سال ۱۳۹۵ تاکنون بیش از ۹۵۰۰ سرمایه‌گذاری در این صنعت اعلام شده است.

منبع: The Block

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید