بیت‌کوین ۷۱ هزار دلاری؛ بفروشیم یا هولد کنیم؟ - مجله رمزینکس

بیت‌کوین ۷۱ هزار دلار را رد کرد: بفروشیم یا هولد کنیم؟

بیت‌کوین روی نقاشی رنگارنگ یک میش (گاو) و نمودار قیمتی در بالای تصویر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

قیمت بیت‌کوین (BTC) در ساعات منتهی به نگارش این تحلیل، افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و ظرف ۲۴ ساعت گذشته شاهد رشد ۳ درصدی بود. در زمان نگارش، بیت‌کوین با قیمت ۷۰.۵ هزار دلار معامله می‌شود و با مقاومت در محدوده ۷۱.۴ هزار دلار مواجه است. حجم معاملات پایینِ اخیراً مشاهده‌شده، حاکی از احتمال شکل‌گیری مجدد یک محدوده نوسان قیمتی است.

اگرچه در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر، رفتار قیمت نشانه‌ی خاصی از روند صعودی به ما نمی‌دهد، تایم‌فریم‌های بالاتر همچنان کاملاً صعودی به نظر می‌رسند. مجموعه‌ای از معیارها بیانگر آن است که بیت‌کوین از بنیان‌های شبکه‌ای قدرتمندی برخوردار است، با این حال این پرسش نیز مطرح می‌شود که آیا ممکن است BTC باارزش‌تر از حد واقعی خود قیمت‌گذاری شده باشد؟

سرمایه‌گذاری در شبکه‌ی بیت‌کوین همچنان با قدرت ادامه دارد

کی‌یانگ جئو، مدیرعامل کریپتوکوانت، در پستی در پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی ایکس (که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد)، اعلام کرد که بر اساس اصول بنیادین شبکه، بیت‌کوین بیش از حد ارزش‌گذاری نشده است. معیار «Thermo Cap» در سطح بالایی قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی بنیان‌های قدرتمند شبکه است.

معیار Thermo Cap، ارزش کل بیت‌کوین‌های استخراج‌شده تا به امروز را نشان می‌دهد. بنابراین، کل هزینه‌های سرمایه‌گذاری در شبکه را نمایندگی می‌کند. این نسبت در هشت ماه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است، اما همچنان فاصله‌ای قابل توجه با رکوردهای بالای دوره قبل دارد. در نتیجه، به احتمال زیاد قیمت‌های فعلی بیت‌کوین پایان‌دهنده‌ی روند صعودی نباشد.

آیا زمان تحقق سود از دارایی‌های بیت‌کوینی فرا رسیده است؟

معیار نسبت سود و زیان خالص تحقق‌نیافته بالاتر از ۰.۵ است که معمولاً در طول یک روند صعودی رخ می‌دهد. این نسبت، نشان‌دهنده‌ی تعداد سرمایه‌گذارانی است که در سود هستند و با توجه به این حجم از سرمایه‌گذاران سودآور، این معیار گویای آن است که نگه‌دارندگان دلایل منطقی برای برداشت سود دارند.

به طور معمول، مقادیر بالاتر از ۰.۷ در اوج دوره‌ی صعودی به دست می‌آیند. در حالی که بیت‌کوین هنوز به آن نقطه نرسیده است، اما احتمال اصلاح قیمتی شدید وجود دارد. هر روند صعودی در گذشته با افت‌های قیمتی ۲۰ درصدی یا بیشتر و به دنبال آن، یک بهبود سریع همراه بوده است.

نسبت ارزش شبکه به تراکنش‌ها حاصل تقسیم ارزش کل بازار به حجم تراکنش است. میانگین متحرک ساده‌ی ۳۰ روزه در ماه‌های اخیر روند صعودی داشته است.

این می‌تواند نشانه‌ای باشد که نسبت به توانایی شبکه برای انجام تراکنش‌های بیت‌کوین، این ارز دیجیتال باارزش‌تر از حد واقعی خود قیمت‌گذاری شده است. با این حال، لزوماً به معنای حتمی بودن اصلاح قیمتی نیست.

در سال‌های اخیر، بیت‌کوین علاوه بر یک شبکه‌ی تراکنش، به عنوان یک پناهگاه در برابر تورم نیز در نظر گرفته می‌شود که مایکل سیلور و میکرواستراتژی، نمونه‌های برجسته‌ی آن هستند.

افزایش نسبت NVT ممکن است به جای نشان دادن ارزش‌گذاری بیش از حد BTC، این ایده را تقویت کند.

منبع: AMBCrypto

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید