حمله برای سرقت از بلاکچین کاردانو خنثی شد - مجله رمزینکس

حمله‌ی DDoS به شبکه‌ی کاردانو دفع شد

سکه‌ی ارز دیجیتال کاردانو روی مادربورد کامپیوتر
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳

در اواخر روز سه‌شنبه، شبکه‌ی بلاک‌چین کاردانو هدف یک حمله‌ی توزیع‌شده‌ی منع سرویس (DDoS) قرار گرفت. این حمله که با هدف سرقت توکن‌های استیک‌شده‌ی ADA در شبکه انجام شد، با موفقیت دفع گردید. هیچ‌گونه خسارتی به شبکه وارد نشد و فعالیت آن بدون وقفه ادامه یافت.

حمله‌ی DDoS یک روش متداول برای ایجاد اختلال در سرویس‌های آنلاین است. در این روش، مهاجم سرور (یا در این مورد، بلاک‌چین) را با حجم انبوهی از ترافیک ناخواسته بمباران می‌کند تا مانع دسترسی کاربران به خدمات و وب‌سایت‌های متصل به آن شود.

طبق اعلام مدیر ارشد فناوری توکن Fluid، کاربری با نام مستعار ال‌رائولیتو در شبکه‌ی X، حمله از بلاک ۱۰٬۴۸۷٬۵۳۰ آغاز شده است. در هر تراکنش این حمله، ۱۹۴ قرارداد هوشمند اجرا شده و مهاجم با صرف ۰.۹ واحد ADA برای هر تراکنش، تلاش کرده با انباشت تراکنش‌ها در هر بلاک، شبکه را تحت فشار قرار دهد.

فیلیپ دی‌سارو، بنیانگذار شرکت توسعه‌دهنده‌ی کاردانو به نام آناستازیا، اعلام کرد که با لغو ثبت اعتبار استیکینگ مهاجم، حمله‌ی DDoS بلافاصله متوقف شد. این حمله اندکی پس از انتشار پست دی‌سارو در شبکه‌های اجتماعی خاتمه یافت.

آقای دی‌سارو در این خصوص اظهار داشت:

به نظر می‌رسد مهاجم پس از اطلاع از توییتی که در مورد شناسایی روش حمله منتشر کردم، برای حفظ وجوه خود، حمله به بلاکچین کاردانو را متوقف کرد. متاسفانه، اقدام وی بی‌فایده بود و در حال حاضر، فرآیند ضبط وجوه او در جریان است.

منبع: CoinDesk

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید