همستر کامبت جدیدترین رقیب نات کوین در تلگرام - مجله رمزینکس
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  2. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  3. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  4. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

بازی “همستر کامبت” با جذب یک میلیون کاربر در کمتر از دو هفته، به پدیده تلگرام تبدیل شد

فردی در حال لمس کردن صفحه موبایل
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

بازی “همستر کامبت”، یک بازی مبتنی بر سیستم “کلیک کن و کسب کن” (Tap-to-Earn) در تلگرام، موفق شد تنها در ۱۱ روز پس از راه‌اندازی رسمی خود، به یک میلیون کاربر فعال دست یابد. این بازی ساده به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق برنامه تلگرام روی گوشی موبایل خود، با ضربه زدن بر روی صفحه، سکه جمع‌آوری کنند. همچنین، گزینه‌ای برای دعوت از دوستان و کسب سکه اضافی وجود دارد که باعث شده است بازی “همستر کامبت” با رشدی تصاعدی مواجه شود.

کانال تلگرامی بازی در ۲۴ اسفند ایجاد شد و بازی در ۵ فروردین راه‌اندازی شد. تنها چهار روز بعد، یعنی در تاریخ ۹ فروردین، شاهد عبور این رقم از ۱۰۰ هزار کاربر فعال بودیم. بر اساس داده‌های گوگل آنالیتیکس، کانال تلگرامی بازی همستر کامبت در حال حاضر بیش از ۴۴۴ هزار مشترک و ۱ میلیون کاربر فعال دارد. این ارقام در مقایسه با بستر تلگرام که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و حدود ۱۹۶ میلیون کاربر فعال روزانه دارد، نشان‌دهنده‌ی پتانسیل قابل توجه همستر کامبت برای رشد بیشتر در آینده است.

علاوه بر جذابیت ذاتی بازی، هم‌راستا شدن با یکی از ترندهای داغ دنیای بلاک‌چین یعنی “گیمی‌فای وب ۳” (Web3 GamiFi) نیز در موفقیت اولیه‌ی همستر کامبت نقش بسزایی داشته است. صنعت “گیمی‌فای” با تلفیق بازی و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، به دنبال جذب میلیون‌ها کاربر جدید به حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین است.

گیم‌پلی ساده و استراتژی توزیع توکن برای تشویق کاربر

گیم‌پلی “هَمستر کُمبت” بسیار ساده است. کاربر با لمس کردن روی صفحه، سکه جمع‌آوری می‌کند. هرچه تعداد سکه‌های به‌دست‌آمده بیشتر باشد، سطح تبادل (Exchange Level) افزایش می‌یابد که در نتیجه، سرعت کسب سکه نیز بالاتر می‌رود. کاربران همچنین می‌توانند با انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نظیر تقویت کردن (Boost)، میزان سکه‌های دریافتی خود را افزایش دهند.

یکی از راه‌های مهم برای کسب سکه بیشتر، برنامه‌ی ارجاع (Referral Program) است. در این برنامه، بازیکنان با دعوت دوستان خود به بازی، پاداش سکه دریافت می‌کنند. این استراتژی توزیع توکن مبتنی بر شبکه، عاملی برای تشویق به گسترش جامعه‌ی کاربری و بازاریابی دهان به دهان (Word-of-Mouth Marketing) است.

تیم توسعه‌دهنده‌ی همستر کامبت با هدف افزایش مشارکت و وفاداری کاربر، اعلام کرده است که در پایان فصل، توکنی را راه‌اندازی خواهد کرد که بین تمامی بازیکنان فعال توزیع خواهد شد. این اقدام نشان می‌دهد که تیم سازنده، چشم‌اندازی بلندمدت برای این پروژه در نظر دارد.

چشم‌اندازی روشن برای همستر کامبت در اکوسیستم بلاک‌چین

رشد چشمگیر بازی‌های “کلیک کن و کسب کن” در تلگرام، به رشد ملموس شبکه‌ی تون کوین (TON) کمک کرده است. همان‌طور که کوین‌اسپیکر اخیراً گزارش داده، شبکه‌ی تون کوین همچنین میزبان پروژه‌ی توکن نات کوین (NOT) است. شباهت همستر کامبت به نات‌کوین از نظر نوع بازی و بستر اجرا (تلگرام) قابل‌توجه است.

تون کوین با قیمتی تقریباً ۶.۳۰ دلار در روز دوشنبه و در ساعات اولیه‌ی معاملات نیویورک، معامله می‌شد. ارزش کل بازار ارز دیجیتال تون‌کوین (Fully Diluted Valuation) حدود ۳۰ میلیارد دلار است و در حال حاضر در بین ده دارایی دیجیتال باارزش برتر (به استثنای استیبل‌کوین‌ها) قرار دارد.

علاوه بر این، اکوسیستم تون‌کوین دارای ۶۳۱ اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) است که در مجموع، حدود ۱۲۳ میلیون دلار ارزش قفل‌شده (TVL) دارند.

منبع: Coinspeaker

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ