امنیت بازار ارز دیجیتال بیشتر تقویت می‌شود - مجله رمزینکس

امنیت بازار ارز دیجیتال بیشتر تقویت می‌شود

سپر آبی رنگی روی قفل که نشان از امنیت شبکه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حوزه ارزهای دیجیتال که همواره با چالش‌های امنیتی دست‌وپنجه نرم کرده است، اکنون با انتصاب جاستین بون، متخصص باسابقه امنیت سایبری، به عنوان رئیس مرکز تحلیل و اشتراک اطلاعات ارز دیجیتال (Crypto ISAC)، متحد قدرتمندی به خود می‌بیند.

خانم بون که دارای بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان در امنیت سایبری و رمزنگاری است، برای فعالیت‌های پیشگامانه‌ی خود در شرکت مدسک شناخته می‌شود. اقدامات موثر وی منجر به فراخوانی نیم میلیون دستگاه ضربان‌ساز قلب آسیب‌پذیر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گردید.

اسامی کامل اعضای مؤسس حامی «کریپتو آیزاک» در تاریخ ۹ خرداد در کنفرانس اجماع ۲۰۲۴ کوین‌دسک که در آستین، تگزاس برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. این اعضا شامل صرافی‌های بزرگ، یک ناشر پیشرو استیبل‌کوین، شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی نگهداری دارایی‌های دیجیتال و سایر بازیگران برجسته‌ی عرصه‌ی ارز دیجیتال هستند.

بون در توضیح این اقدام مهم می‌گوید:

«تاکنون هیچ مرکز تحلیل و اشتراک اطلاعات اختصاصی برای حوزه‌ی ارز دیجیتال وجود نداشته است و این موضوع برای بسیاری تعجب‌آور است. بر همین اساس، چند سال پیش، برخی از شرکت‌های امنیت سایبری به همراه بازیگران اصلی صنعت کریپتو، این خلا را تشخیص داده و سازماندهی این نهاد را آغاز کردند.»

تنها در سال ۲۰۲۳، هکرها موفق به سرقت حدود ۱.۷ میلیارد دلار از پلتفرم‌های ارز دیجیتال شدند که ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی پیشرفته‌تر را بیش از پیش آشکار می‌کند.

«مرکز تحلیل و اشتراک اطلاعات» (ISAC) که در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد، به عنوان سازمان‌های غیرانتفاعی عمل می‌کنند که تبادل اطلاعات در زمینه‌ی امنیت سایبری بین بخش‌های دولتی و خصوصی را تسهیل می‌نمایند. این رویکرد شباهت‌هایی به برنامه‌های «گشت محله» دارد که در راستای ارتقای امنیت جوامع محلی به کار گرفته می‌شوند. ظهور «کریپتو آیزاک» نقطه‌ی عطفی برای این صنعت تلقی می‌شود و زمینه‌ی همسویی آن با بخش‌های تثبیت‌شده‌ای مانند مراقبت‌های بهداشتی، خرده فروشی و امور مالی را در زمینه‌ی استفاده از اشتراک اطلاعات برای ارتقای امنیت فراهم می‌کند.

بون «کریپتو آیزاک» را به مثابه یک «میانجی قابل اعتماد» توصیف می‌کند که مباحثی در خصوص مسائل امنیتی، از هشدارهای مربوط به آسیب‌پذیری‌ها تا رویدادهای در حال وقوع که نیازمند همکاری سریع هستند، تسهیل می‌کند.

این نهاد با دارا بودن اعضایی متنوع که از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران، مقامات دولتی و متخصصان امنیت سایبری تشکیل شده است، قصد دارد پلتفرمی قدرتمند برای اشتراک اطلاعات ایجاد نماید. بون اطمینان خاطر می‌دهد که پروتکل‌های این مرکز از استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی امنیت سایبری پیروی خواهند کرد و با برخورداری از آمادگی لازم برای انطباق با «فدرال‌رَمپ»، قادر به ارائه‌ی خدمات به دولت ایالات متحده خواهد بود.

بون با تأکید بر تعهد این سازمان به اقدامات امنیتی پیشگیرانه خاطرنشان کرد:

«راه‌اندازی این پلتفرم طی چند هفته‌ی آینده صورت خواهد پذیرفت. بدین ترتیب، اعضای ما در زمان آغاز به کار در کنفرانس اجماع، به پلتفرمی دسترسی خواهند داشت که می‌توانند با ورود به آن، از آخرین اطلاعات تهدیدات مطلع شوند.»

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید