آیا ریپل (XRP) قادر به حفظ روند صعودی است؟ - مجله رمزینکس

آیا ریپل (XRP) قادر به حفظ روند صعودی است؟

کوین ریپل در جلو تصویر و نمودار قیمتی آن در پس‌زمینه.
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت ریپل XRP در حال حاضر مشغول اصلاح روند صعودی اخیر خود از مقاومت ۰.۵۷ دلار است. با این وجود، همچنان ثبات خود را بالای سطح حمایتی ۰.۵۲۴۰ دلار حفظ کرده و احتمالاً در کوتاه‌مدت شاهد افزایش جدیدی باشیم.

  • قیمت ریپل پس از یک افزایش قابل توجه، موفق به عبور از مقاومت ۰.۵۵۰ دلار گردید.
  • در حال حاضر، ریپل با قیمتی بالاتر از ۰.۵۲۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۴ ساعته) در حال معامله است.
  • همانطور که در تایم‌فریم ۴ ساعته‌ی جفت ارز XRP/USD (داده‌ها از صرافی کراکن) مشاهده می‌شود، یک خط روند صعودی کلیدی با حمایت در ۰.۵۳۲۰ دلار در حال شکل‌گیری است.
  • در صورتیکه خریداران بتوانند از سطح حمایتی ۰.۵۲۴۰ دلار دفاع کنند، این جفت ارز امکان آغاز روند صعودی دیگری را خواهد داشت.

ثبات قیمت ریپل در سطوح حمایتی

اخیراً، قیمت ریپل شاهد یک افزایش مناسب بالاتر از منطقه مقاومتی ۰.۵۲۵۰ دلار بود. خریداران حتی موفق به هل دادن قیمت بالاتر از منطقه مقاومتی ۰.۵۵۰ دلار شدند. این روند تا پیش از ورود فروشندگان به بازار ادامه داشت.

پیش از اصلاح قیمتی مشابه با بیت‌کوین و اتریوم، قله‌ای در ۰.۵۶۹۹ دلار تشکیل شد. قیمت به زیر منطقه حمایتی ۰.۵۵۰ دلار سقوط کرد و پایین‌تر از سطح اصلاحی ۲۳.۶% فیبوناچی (بر اساس حرکت صعودی از کف ۰.۴۷۸۷ دلار به سقف ۰.۵۶۹۹ دلار) قرار گرفت.

با این حال، در حال حاضر قیمت همچنان بالاتر از ۰.۵۲۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۴ ساعته) با ثبات باقی مانده است. همچنین یک خط روند صعودی کلیدی با حمایت در ۰.۵۳۲۰ دلار در تایم‌فریم ۴ ساعته‌ی جفت ارز XRP/USD در حال شکل‌گیری است.

نمودار ۴ ساعته قیمتی ریپل (XRP)
منبع: TradingView.com

نخستین مقاومت مهم در نزدیکی ۰.۵۴۸۰ دلار قرار دارد. عبور از این سطح و بسته شدن قیمت بالاتر از ۰.۵۷۰ دلار می‌تواند جرقه‌ی یک افزایش قابل توجه را بزند. مقاومت کلیدی بعدی در حدود ۰.۵۸۵۰ دلار قرار دارد. در صورتی که خریداران بتوانند تسلط بر قیمت را بالاتر از ۰.۵۸۵۰ دلار حفظ کنند، ممکن است شاهد جهشی به سمت مقاومت ۰.۶۲۰ دلار باشیم. هر افزایش قیمتی بیشتر می‌تواند قیمت را به سمت مقاومت ۰.۶۸۰ دلار سوق دهد.

آیا شاهد ریزش بیشتری خواهیم بود؟

اگر ریپل نتواند از منطقه مقاومتی ۰.۵۴۸۰ دلار عبور کند، ممکن است شاهد آغاز روند نزولی دیگری باشیم. اولین سطح حمایتی در جهت نزولی نزدیک به ۰.۵۳۲۰ دلار و خط روند قرار دارد.

حمایت اصلی بعدی در ۰.۵۲۴۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۴ ساعته) است. در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی و بسته شدن قیمت پایین‌تر از ۰.۵۲۴۰ دلار، ریزش قیمت ممکن است با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. در این سناریو، قیمت می‌تواند مجدداً سطح حمایتی ۰.۵۰ دلار را مورد آزمایش قرار دهد.

شاخص‌های تکنیکال

  • مکدی ۴ ساعته (MACD): در حال حاضر، مکدی برای جفت XRP/USD در حال از دست دادن قدرت خود در منطقه‌ی اشباع خرید است.
  • شاخص قدرت نسبی (RSI) ۴ ساعته: هم اکنون RSI برای جفت XRP/USD بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد.

سطوح حمایتی کلیدی: ۰.۵۳۲۰ دلار، ۰.۵۲۴۰ دلار و ۰.۵۰ دلار

سطوح مقاومتی کلیدی: ۰.۵۴۸۰ دلار، ۰.۵۷۰ دلار و ۰.۶۰ دلار

منبع: NEWSBTC

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید