سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر در استارت‌آپ‌های بلاکچینی - مجله رمزینکس
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. سولانا برای لحظاتی بایننس کوین را پشت سر گذاشت
  2. بیت کوین در حال دورخیز برای فتح قله قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلار است
  3. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  4. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  5. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  6. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  7. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بلاکچینی

سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی استارتآپ‌های بلاکچینی به رثمی بی‌سابقه دست یافت که نشان از جذابیت این بازار برای سرمایه‌گذاران دارد.
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

ماه اسفند و فروردین شاهد هجوم قابل توجه سرمایه‌گذاری‌های اولیه (Seed و Series A) به شرکت‌های حوزه بلاکچین بود و در نتیجه، تأمین مالی این شرکت‌ها به بالاترین رقم در ۱۸ ماه گذشته رسید.

مجموع سرمایه‌گذاری‌های جدید بر روی شرکت‌های فعال در کریپتو و بلاکچین در ماه اخیر از مرز ۱.۴ میلیارد دلار فراتر رفت. این رقم، عملکرد فوق‌العاده این بخش را نسبت به شهریور ۱۴۰۱ که موفق به جذب بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه شده بود، به خوبی نمایان می‌کند.

آقای جان دانتونی، مدیر بخش تحقیقات وبسیات The Block، افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری‌های اولیه (Series A) را یکی از عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد استثنایی در این ماه عنوان کرد. وی با اشاره به میانگین ماهانه ۹ مورد سرمایه‌گذاری اولیه در سال گذشته، خاطرنشان ساخت که تنها در ماه اخیر، شاهد بیش از ۲۰ مورد سرمایه‌گذاری در این مرحله بوده‌ایم. این جهش قابل توجه، نویدبخش رونق روزافزون این حوزه است.

همزمان با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، شاهد رشد قابل توجهی در قیمت ارزهای دیجیتال نیز بوده‌ایم. بیت‌کوین که از ابتدای فوریه روند صعودی در پیش گرفته بود، برای اولین بار در ماه فروردین از مرز ۷۰ هزار دلار گذشت.

آقای دانتونی در خصوص تاخیر زمانی بین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و عملکرد قیمت ارزهای دیجیتال توضیح داد:

«با وجود عملکرد مثبت قیمت دارایی‌های دیجیتال، ابهاماتی در خصوص رونق نیافتنِ همزمانِ تأمین مالی سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) در این حوزه وجود داشت. این سؤال اگرچه موجه بود، اما ناشی از تصوری اشتباه در خصوص زمان اعلام معاملات بود. در واقع، ماهیت اکوسیستم سرمایه‌گذاری جسورانه به گونه‌ای است که اکثر معاملات بلافاصله پس از انجام شدن فاش نمی‌شوند و این امر منجر به تأخیر طبیعی بین فعالیت‌های معامله و عملکرد قیمت می‌شود. نهایی شدن معاملات سرمایه‌گذاری جسورانه اغلب یک تا دو ماه یا حتی گاهی اوقات بیشتر طول می‌کشند تا به طور رسمی اعلام شوند.»

دیوید گارسیا، یکی از بنیان‌گذاران و شرکای اجرایی Borderless Capital، ضمن اشاره به افزایش نقدینگی موجود در بازار، دلیل دیگری را برای رونق معاملات جدید عنوان کرد. وی گفت: «پول بیشتری در بازار وجود دارد.» لازم به ذکر است که Borderless Capital در همین هفته به رهبری سرمایه‌گذاری مشترک ۱۵ میلیون دلاری در پروژه بلاکچین لایه ۱ DePIN با نام peaq مبادرت ورزید.

آقای دانتونی ضمن تاکید بر اهمیت ماه مارس به عنوان شاخصی قابل اعتماد برای ارزیابی پویایی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، خاطر نشان کرد:

«ماه مارس تاکنون به عنوان قابل اعتمادترین معیار ما برای سنجش پویایی فعالیت سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار عمل کرده است. قابل توجه است که فعالیت‌های معامله برای سه ماه متوالی با افزایش مداوم همراه بوده و تأمین مالی سرمایه‌گذاری جسورانه حدود ۶۴ درصد نسبت به ماه قبل جهش داشته است.»

بر اساس گزارش داشبورد معاملات The Block، فروش توکن در ماه مارس به جذب بخشی از سرمایه‌های قابل توجه این ماه کمک کرد. Monad Labs و Optimism که هر دو به عنوان معاملات «زیرساختی» طبقه‌بندی می‌شوند، به ترتیب از طریق معاملات توکن، ۲۱۳ میلیون دلار و ۸۹ میلیون دلار سرمایه جذب کردند.

کل مبلغ دلاری سرمایه‌گذاری‌شده در شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و بلاکچین ماه گذشته به نقطه عطفی قابل توجه رسید و از مرز ۹۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های اخیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه مانند مارک آندریسن، Accolade Partners و Galaxy Digital در جدیدترین صندوق شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه ۱kx که بر روی اپلیکیشن‌های بلاکچینی با تمرکز بر مصرف‌کننده فعالیت می‌کند، به نظر می‌رسد ورود پول بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران به پروژه‌های بلاکچین در ماه‌های آینده محتمل است.

منبع: The Block

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ