تلگرام فناوری بلاکچین را میان کاربران توسعه می‌دهد - مجله رمزینکس
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. حذف ایموجی‌های بیت کوین و سایر رمزارزها از شبکه اجتماعی ایکس
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه آموزش وارد کردن
  3. بلاک چین تون از قابلیت تراکنش بدون کارمزد رونمایی کرد
  4. کد مورس همستر کامبت شنبه ۶ مرداد  به همراه آموزش وارد کردن
  5. کد انیگما امروز راکی ربیت شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر
  6. بازی دات کوین در بستر بلاک چین ونوم راه‌اندازی می‌شود
  7. سولانا برای لحظاتی بایننس کوین را پشت سر گذاشت
  8. بیت کوین در حال دورخیز برای فتح قله قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلار است
  9. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  10. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  11. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  12. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  13. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

مینی‌اپ‌های تلگرام: تسهیل‌گر پذیرش انبوه فناوری بلاکچین

تلگرام از طریق توسعه‌ی مینی‌اپ‌ها به دنبال گسترش فناوری بلاکچین در میان کاربرانش است.
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برنامه‌های غیرمتمرکز کوچک (dApp) مبتنی بر بلاکچین که در پلتفرم تلگرام با عنوان «مینی‌اپ» شناخته می‌شوند، می‌توانند به عنوان یک عامل تسهیل‌گر برای پذیرش گسترده‌ی فناوری بلاکچین عمل کنند.

آقای جاستین هیون، مدیر سرمایه‌گذاری بنیاد TON، در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف عنوان کرد:

«استراتژی ما بر این اصل استوار است که کاربران را بدون نیاز به آموزش مفاهیم پیچیده‌ی بلاکچین، به این فناوری جذب کنیم. مینی‌اپ‌های کاربرپسند درواقع دروازه‌ای به دنیای بلاکچین هستند؛ بدون آنکه لزوماً برچسب dApp بر آن‌ها زده شود. این برنامه‌ها صرفاً به عنوان مینی‌اپ‌های تلگرام در دسترس بوده و مستقیماً درون کانال‌های کاربران قابل اجرا هستند.»

مفهوم مینی‌اپ‌های تلگرام در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک پلتفرم باز معرفی شد که به کسب‌وکارهای حوزه وب ۳ امکان می‌داد تا اپلیکیشن‌های سازگار با ارزهای دیجیتال را مستقیماً درون پیام‌رسان تلگرام راه‌اندازی کنند.

این راه‌اندازی با همکاری بنیاد شبکه باز (TON) و شرکت تنسنت با هدف ایجاد یک پلتفرم ابرکاربردی (super-app) صورت گرفت.

آقای هیون در ادامه‌ی سخنان خود اظهار داشت:

«جذب ۵۰۰ میلیون کاربر بعدی به دنیای بلاکچین، نیازمند سناریوهای استفاده‌ی اولیه و ساده است؛ مواردی که کاربران لزوماً از تعاملات پس‌زمینه‌ی آن‌ها با فناوری بلاکچین آگاه نباشند. ما بر این باوریم که پذیرش گسترده در وهله‌ی اول از طریق موارد استفاده‌ی ساده محقق می‌شود و کاربران حرفه‌ای‌تر به مرور زمان به سمت سناریوهای پیچیده‌تر سوق داده خواهند شد. با این حال، دستیابی به هدف‌گذاری جذب ۵۰۰ میلیون نفر به بلاکچین تا سال ۲۰۲۸، مستلزم توسعه‌ی موارد استفاده‌ای است که بدون اطلاع مستقیم کاربران، با بلاکچین در تعامل باشند.»

آقای هیون همچنین توضیح داد که برخی از مینی‌اپ‌های تلگرام، مشوق‌های مالی مبتنی بر فناوری وب ۳ را برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند.

تلگرام، طبق آمار ارائه‌شده توسط استاتیستا، از نظر تعداد دانلود ماهانه، سومین پیام‌رسان بزرگ جهان به شمار می‌رود. این پلتفرم بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا دارد.

تلگرام در تاریخ ۹ اسفند از راه‌اندازی پلتفرم تبلیغاتی خود خبر داد. این پلتفرم برای انجام تراکنش‌های پرداخت از بلاکچین TON استفاده خواهد کرد.

از ابتدای ماه جاری، صاحبان کانال‌های تلگرام در بیش از ۱۰۰ کشور می‌توانند پس از باز شدن کامل پلتفرم تبلیغاتی به روی تمامی تبلیغ‌کنندگان، شروع به دریافت پاداش مالی برای فعالیت خود کنند.

بر اساس این طرح، صاحبان کانال‌ها ۵۰ درصد از کل درآمد تبلیغاتی حاصل از نمایش تبلیغات در کانال‌هایشان را دریافت خواهند کرد.

بنیاد TON در ۱ فروردین برنامه‌ی تشویقی ۱۱۵ میلیون دلاری را برای جامعه‌ی خود راه‌اندازی کرد. این برنامه شامل تخصیص بودجه‌ای معادل ۳۸ میلیون دلار برای استخراج توکن و تشویق‌های کاربری، ۲۲ میلیون دلار برای توزیع رایگان توکن، ۱۵ میلیون دلار برای حمایت از اکوسیستم توسعه‌دهندگان لیگ و ۴۰ میلیون دلار برای تقویت استخرهای نقدینگی است.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ