قیمت دوج‌کوین پس از یک هفته‌ی هیجان‌انگیز با افزایش قابل توجه، امروز شاهد کاهش دو رقمی است. این کاهش بخش قابل توجهی از دستاوردهای اخیر این ارز دیجیتال را از بین برده و آن را به همراه کل بازار ارزهای دیجیتال به محدوده قرمز (کاهش) هدایت کرده است.

دلایل افت قیمت دوج‌کوین در این هفته

روز سه‌شنبه، قیمت دوج‌کوین در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت. با این حال، این افت به یک رویداد خاص برای دوج‌کوین مرتبط نیست، بلکه ناشی از یک روند نزولی کل بازار است که با بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو آغاز شده است.

انتشار داده‌های بخش تولید ماه مارس در ایالات متحده منجر به واکنش منفی بازار شد. این گزارش حاکی از آن بود که اگرچه بخش تولید در این کشور برای اولین بار در دو سال گذشته با افزایش روبرو بوده است، لیکن تعداد فرصت‌های شغلی در این بخش افزایش نیافته است. علاوه بر این، افزایش قیمت‌ها نیز باعث تشدید واکنش منفی بازار گردید.

در پی انتشار این گزارش، قیمت بیت‌کوین حدود ۵ درصد کاهش یافت و همان‌طور که انتظار می‌رفت، آلت‌کوین‌ها (ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین) افت بیشتری را تجربه کردند. بیت‌کوین به زیر ۶۶ هزار دلار سقوط کرد و در حال حاضر در تلاش برای تثبیت در این سطح است. با این حال، قیمت دوج‌کوین پیش از رسیدن به سطح حمایتی ۰.۱۸ دلار، ۱۰ درصد کاهش یافت.

بدیهی است که دوج‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال وابسته به بیت‌کوین، از نوسانات آن تاثیر می‌پذیرد. بنابراین، در شرایط فعلی، افزایش قیمت بیت‌کوین می‌تواند به بهبود قیمت دوج‌کوین و در مقابل، کاهش قیمت بیت‌کوین باعث ادامه‌ی روند نزولی فعلی بازار خواهد شد.

تحرکات قیمتی دوج‌کوین در هفته‌ی گذشته

قیمت دوج‌کوین در روز گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته بود و به بالاتر از ۰.۲۲ دلار رسیده بود که بالاترین سطح قیمتی این ارز دیجیتال در سه سال اخیر محسوب می‌شود. این افزایش اولیه‌ی قیمت به دلیل ادغام احتمالی دوج‌کوین به عنوان روش پرداخت در پلتفرم X (با نام تجاری سابق توییتر) توسط ایلان ماسک ایجاد شده بود.

دریافت مجوزهای اضافی انتقال وجه توسط شبکه‌ی اجتماعی X در ایالات متحده، گمانه‌زنی‌هایی در مورد امکان پرداخت با دوج‌کوین در این پلتفرم در آینده‌ای نزدیک را تقویت کرده بود. این اتفاق، همراه با انتظار برای از سرگیری توییت‌های ایلان ماسک در مورد دوج‌کوین، باعث افزایش قابل توجه قیمت آن شد.

همچنین، راه‌اندازی قراردادهای معاملات دائمی دوج‌کوین توسط صرافی کوین‌بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده، به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک کرد. این موضوع باعث شد تا میزان تعهدات باز دوج‌کوین به بالاترین رکورد خود یعنی ۱.۷۷ میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی بالای سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال است.

با وجود افت اخیر بازار، همچنان خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به روند صعودی کلی بازار، به ویژه در مورد دوج‌کوین، وجود دارد. علی مارتینز، تحلیلگر ارز دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند که قیمت دوج‌کوین همچنان افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است در جریان روند صعودی بازار به ۱۲ دلار برسد.

منبع: bitcoinist