هوش مصنوعی و میم‌کوین‌ها سوار بر موج صعود بیت‌کوین - مجله رمزینکس

داغ شدن بازار آلت‌کوین‌ها با پیشتازی هوش مصنوعی و میم‌کوین‌ها در سایه‌ی صعود بیت‌کوین

میم‌کوین‌ها و پروژه‌های هوش مصنوعی به دنبال رشد بیت‌کوین در حال پیشرفت هستند.
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

گزارش جدید «بیت‌فینکس آلفا» حاکی از تداوم روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال و پیشتازی توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی (AI) و میم‌کوین‌ها در میان آلت‌کوین‌ها است.

بر اساس این گزارش، شاخص‌های مربوط به هوش مصنوعی و میم‌کوین‌ها در وبسایت CoinGecko طی یک هفته‌ی گذشته به ترتیب ۳۸% و ۳۲% رشد را تجربه کرده‌اند.

این گزارش همچنین بر هم‌افزایی بالقوه‌ی بین فناوری هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین تاکید می‌کند. تقاطع این دو حوزه، به ویژه در کنفرانس «اتریوم دنور» مورد توجه سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. تعداد پروژه‌های جدید هوش مصنوعی با رشدی قابل توجه، از ۱۸۰ مورد در ماه نوامبر به بیش از ۲۵۰ پروژه رسیده است. این افزایش با به‌روزرسانی‌های گسترده و تزریق سرمایه‌های گذاری همراه بوده و نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی فزاینده به پتانسیل‌های همکاری بین این دو حوزه‌ی پیشرفته است.

صرافی‌های متمرکز با لیست کردن تعداد روزافزونی از پروژه‌های هوش مصنوعی، به افزایش حجم معاملات در کل بازار آلت‌کوین‌ها دامن می‌زنند. در حال حاضر، ارزش کل بازار شاخص هوش مصنوعی CoinGecko به ۲۸ میلیارد دلار می‌رسد و انتظار می‌رود این بخش در آینده‌ی نزدیک، شاهد دور دوم رشد قابل توجهی باشد؛ رشدی که حتی ممکن است از سایر روندهای داغ مانند میم‌کوین‌ها پیشی بگیرد.

علاوه بر هوش مصنوعی، میم‌کوین‌ها نیز با افزایش ۶۴ درصدی مجموعاً طی هفته‌ی گذشته، توجهات را به خود جلب کرده‌اند. ارزش کل بازار این دسته از ارزها هم‌اکنون به بیش از ۷۵۰ میلیون دلار رسیده است. هرچند این رقم در مقایسه با میم‌کوین‌های پیشرو ناچیز به نظر می‌رسد، اما نشان‌دهنده‌ی گرایش فزاینده‌ی بازار به سمت میم‌کوین/حیوان‌کوین‌ها است. با این حال، تمرکز بالای این بخش نگران‌کننده است، چرا که سه کوین برتر ۸۰ درصد از کل ارزش بازار این شاخص را تشکیل می‌دهند.

تب میم‌کوین‌ها فراتر از اتریوم رفته و به بلاک‌چین سولانا نیز سرایت کرده است. حجم معاملات توکن‌های سولانا در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) از ابتدای ماه تاکنون به بیش از ۱۹ میلیارد دلار رسیده است که با اختلاف کمی نسبت به حجم معاملات توکن‌های اتریوم (با بیش از ۲۴ میلیارد دلار) در جایگاه دوم قرار دارد.

این افزایش چشمگیر فعالیت در بازار منجر به جهش کارمزد تراکنش‌ها در اتریوم شده است و به بالاترین سطح در تقریباً دو سال گذشته رسیده است. با جمع‌آوری بیش از ۱۹۰ میلیون دلار کارمزد طی یک هفته، درآمد کارمزد اتریوم در مسیر عبور از ۱۰ میلیارد دلار در سال برای اولین بار از اوایل سال ۲۰۲۲ قرار دارد. این ارقام، نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل توجه حجم معاملات و گمانه‌زنی در بازار ارزهای دیجیتال است.

منبع: CryptoBriefing

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید