تحلیل امروز اتریوم | تحلیل تکنیکال چهارشنبه 18 مهر
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

تحلیل امروز اتریوم ۱۸ مهر – تحلیل تکنیکال

 
۱۸ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
نمودار یک ساعته اتریوم امروز 18 مهر

با شروع سشن آسیا ساعت ۴ صبح امروز ۱۸ مهر، قیمت اتریوم ۲۴۳۰ بوده است و درون یک رنج قرار گرفته است. انتظار داریم در ادامه رنج آسیا به سمت پایین برک اوت شود. در ادامه به تحلیل امروز اتریوم ۱۸ مهر  می‌پردازیم. به این منظور از تایم‌فریم‌های چهار ساعته، یک ساعته و ۱۵ دقیقه برای تحلیل اتریوم استفاده خواهیم کرد و سناریوهای مختلفی را که برای قیمت اتریوم می‌تواند رخ دهد، بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال مولتی تایم فریم اتریوم (۱۸ مهر ۱۴۰۳)

تحلیل تایم فریم چهار ساعته

همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم قیمت اتریوم پس از بازگشت به سمت ناحیه عرضه مشخص شده در تصویر و پولبک به خط روند، با قدرت به سمت پایین ریجکت شده است. و همانطور که می‌بینیم در سه کندل متوالی سایه بالای کندل‌ها بلند است که نشان‌دهنده‌ی قدرت بالای فروشندگان در ناحیه ۲۴۵۰-۲۵۰۰ می‌باشد. در ادامه انتظار داریم قیمت اتریوم به سمت ناحیه ftr  و نقدینگی زیر ۲۳۵۲ حرکت کند. در صورتی که فروشندگان موفق به بستن کندل نزولی زیر low کندل مشخص شده در تصویر شوند، ستاپ فروش L2 پرایس اکشن فعال می‌شود و احتمال حرکت نزولی و تشکیل لگ دوم نزولی بالا می‌رود.

تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم 4 ساعته 18 مهر
تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۱۸ مهر

تحلیل تایم فریم یک ساعته

قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته با تشکیل یک الگوی کنج صعودی (الگوی بازگشتی) به ناحیه عرضه بازگشته است و همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم، الگو با تشکیل ۳ کندل نزولی متوالی به سمت پایین شکسته شده است. در صورتی که فروشندگان موفق به شکستن LOW که CHOCH یک ساعته نیز هست شوند، انتظار ادامه حرکت نزولی از اتریوم را خواهیم داشت. حداقل تارگت حرکت نزولی قیمت ۲۴۰۰و پس از آن ۲۳۵۰ خواهد بود.

تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم 1 ساعته 18 مهر
تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم ۱ ساعته ۱۸ مهر

تحلیل تایم فریم ۱۵ دقیقه‌

همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم قیمت اتریوم در تایم فریم ۱۵ دقیقه در سایکل تریدینگ رنج قرار دارد و پس از جمع‌آوری نقدینگی و قرار گرفتن درون یک فشردگی (CP)، خط روند به سمت پایین شکسته شده است. انتظار داریم قیمت اتریوم به سمت پایین رنج (ناحیه FTR) حرکت کند و از عهده‌ی شکستن این ناحیه نیز بر آید. در صورتی که خریداران موفق به حمایت از قیمت اتریوم در این ناحیه شوند، انتظار ادامه حرکت قیمت درون تریدینگ رنج را خواهیم داشت. اما با توجه به  جلسه FOMC در ساعت ۲۱:۳۰ امشب ۱۸ مهر، انتظار داریم حرکت شارپ قیمت پس از این زمان و در انتهای سشن نیویورک رخ دهد.

تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم 15 دقیقه 18 مهر
تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم ۱۵ دقیقه ۱۸ مهر

نقاط حمایت و مقاومت امروز اتریوم

ناحیه حمایتی امروز اتریوم محدوده ۲۵۰۰ – ۲۴۵۵  و ناحیه مقاومتی امروز اتریوم ۲۶۰۰ – ۲۵۵۵ است. همچنین در جدول زیر سه نوع از نقاط حمایت و مقاومت امروز اتریوم را بر اساس آخرین اطلاعات نمودار قیمت اتریوم مشخص کرده‌ایم.

نوع R/Sحمایت ۱حمایت ۲حمایت ۳مقاومت ۱مقاومت ۲مقاومت ۳
CLASSIC۲۳۰۰۲۲۰۰۲۰۰۰۲۵۰۰۲۶۵۰۲۸۰۰
FIBONACCI۲۴۱۰۲۳۸۶۲۳۵۳۲۵۲۰۲۵۶۹۲۶۳۹
CAMARILLA۲۳۴۲۲۲۴۵۲۰۶۶۲۵۰۴۲۶۳۴۲۸۱۳

سناریو‌های پیش بینی قیمت اتریوم امروز (۱۸ مهر ۱۴۰۳)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال اتریوم، سناریوهای مختلف حرکت قیمت اتریوم را به ترتیب احتمال وقوع بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

حرکت نزولی قیمت به سمت ۲۴۰۰ و تشکیل لگ دوم نزولی ۴ ساعته

پیش بینی قیمت اتریوم 18 مهر
پیش بینی قیمت اتریوم ۱۸ مهر

سناریو دوم

ادامه حرکت قیمت درون تریدینگ رنج

پیش بینی قیمت اتریوم 18 مهر
پیش بینی قیمت اتریوم ۱۸ مهر
این تحلیل‌ها با توجه به نوسانات و عوامل مختلف تاثیرگذار بر بازار کنونی برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر نوشته شده‌اند و رمزینکس مسئولیتی نسبت به تغییرات آینده و سود و زیان شما نخواهد داشت.

5/5 - (4 امتیاز)
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هرگز به اندک اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید