تحلیل امروز اتریوم | تحلیل تکنیکال جمعه 20 مهر
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

تحلیل امروز اتریوم ۲۰ مهر – تحلیل تکنیکال

 
۲۰ مهر ۱۴۰۳
  4 دقیقه
نمودار یک ساعته اتریوم امروز 20 مهر

با شروع سشن آسیا ساعت ۴ صبح امروز ۲۰ مهر، قیمت اتریوم از ۲۳۸۱ به ۲۴۱۶ رسیده است. انتظار داریم در ادامه قیمت برای جمع آوری نقدینگی asian range حرکت کند و سپس حرکت صعودی را ادامه دهد. در ادامه به تحلیل امروز اتریوم ۲۰ مهر  می‌پردازیم. به این منظور از تایم‌فریم‌های چهار ساعته، یک ساعته و ۱۵ دقیقه برای تحلیل اتریوم استفاده خواهیم کرد و سناریوهای مختلفی را که برای قیمت اتریوم می‌تواند رخ دهد، بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال مولتی تایم فریم اتریوم (۲۰ مهر ۱۴۰۳)

تحلیل تایم فریم چهار ساعته

همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم قیمت اتریوم پس از ورود به FTR و برخورد به حمایت رند ۲۳۳۳، موفق به بستن کندل نزولی زیر قیمت ۲۳۵۰ نشده است و به سمت بالا ریجکت شده است. در حال حاضر قیمت اتریوم در فاز پولبک قرار دارد و در حال نزدیک شده به خط روند نزولی می‌باشد. همچنین خریداران موفق به بستن کندل صعودی بالای قیمت ۲۴۰۰ شده‌اند که می‌تواند نشانه‌ی مهم برای حرکت به سمت ۲۴۵۰ و ۲۵۰۰ باشد. در ادامه انتظار داریم قیمت اتریوم وارد یک رنج شود و در هفته آینده برای جمع‌آوری نقدینگی زیر ۲۳۰۰ یک حرکت نزولی دیگر انجام دهد.

تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم 4 ساعته 20 مهر
تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۲۰ مهر

تحلیل تایم فریم یک ساعته

قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته، همچنان در کانال نزولی قرار دارد اما پس از بازگشت قیمت به FTR و جمع‌آوری سفارش خرید، شاهد شکل گیری یک BIG UP – BIG DOWN در نمودار قیمت اتریوم هستیم. از آنجایی که قیمت دوباره به ناحیه عرضه قبلی بازگشته است می‌توان متوجه کاهش فشار فروش و افزایش فشار خرید در نمودار اتریوم شد. بنابراین پرایس اکشن اتریوم ورود قیمت به TR یک ساعته را وعده می‌دهد. بنابراین انتظار می‌رود خریداران موقتا موفق به حفظ حمایت ۲۳۵۰ دلاری شوند و ناحیه FTR محل مناسبی برای خرید دوباره اتریوم می‌باشد. در ادامه انتظار حرکت قیمت به سمت محدوده مقاومتی ۲۴۵۰ – ۲۴۴۰ را خواهیم داشت. در صورتی که خریداران موفق به عبور از این قیمت شوند، انتظار شکسته شدن خط روند و همچنین CHOCH و حرکت قیمت به سمت ۲۵۰۰ را خواهیم داشت.

تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم 1 ساعته 20 مهر
تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم ۱ ساعته ۲۰ مهر

تحلیل تایم فریم ۱۵ دقیقه‌

اتریوم در تایم فریم ۱۵ دقیقه در سایکل تریدینگ قرار دارد و در حال حاضر به سقف TR بازگشته است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم با ورود قیمت به این ناحیه فروشندگان موفق به شکستن خط روند صعودی شده‌اند. اما انتظار داریم قیمت یک سقف دیگر برای رسیدن به ناحیه عرضه و خط روند ایجاد کند. واکنش قیمت به ناحیه عرضه مشخص شده در تصویر اهمیت بالایی در پیش بینی قیمت امروز اتریوم خواهد داشت. همچنین شانه چپ باالقوه مشخص شده در تصویر، می‌تواند محل احتمالی تشکیل شانه راست و ایجاد یک بازگشت قدرتمند به ۲۵۰۰ برای اتریوم باشد در صورتی که فروشندگان موفق شوند قیمت را  حتی یک صدم واحد به زیر ۲۳۵۱.۴۲ برسانند، تشکیل الگوی بازگشتی سروشانه معکوس لغو خواهد شد و بایستی منتظر ادامه حرکت در تریدینگ رنج با یک ریورسال دیگر باشیم.

تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم 15 دقیقه 20 مهر
تحلیل امروز اتریوم در تایم فریم ۱۵ دقیقه ۲۰ مهر

نقاط حمایت و مقاومت امروز اتریوم

ناحیه حمایتی امروز اتریوم محدوده ۲۳۵۰ – ۲۳۰۰  و ناحیه مقاومتی امروز اتریوم ۲۵۰۰ – ۲۴۵۰ است. همچنین در جدول زیر سه نوع از نقاط حمایت و مقاومت امروز اتریوم را بر اساس آخرین اطلاعات نمودار قیمت اتریوم مشخص کرده‌ایم.

نوع R/Sحمایت ۱حمایت ۲حمایت ۳مقاومت ۱مقاومت ۲مقاومت ۳
CLASSIC۲۳۰۰۲۲۰۰۲۰۰۰۲۵۰۰۲۶۵۰۲۸۰۰
FIBONACCI۲۳۶۰۲۳۱۰۲۲۶۱۲۵۲۰۲۵۶۹۲۶۳۹
CAMARILLA۲۳۴۲۲۲۴۵۲۰۶۶۲۵۰۴۲۶۳۴۲۸۱۳

سناریو‌های پیش بینی قیمت اتریوم امروز (۲۰ مهر ۱۴۰۳)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال اتریوم، سناریوهای مختلف حرکت قیمت اتریوم را به ترتیب احتمال وقوع بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

شکسته شدن خط روند نزولی و ادامه حرکت قیمت به سمت ۲۴۷۵

پیش بینی قیمت اتریوم 20 مهر
پیش بینی قیمت اتریوم ۲۰ مهر

سناریو دوم

بازگشت قیمت به ناحیه عرضه و ادامه حرکت در تریدینگ رنج

پیش بینی قیمت اتریوم 20 مهر
پیش بینی قیمت اتریوم ۲۰ مهر
این تحلیل‌ها با توجه به نوسانات و عوامل مختلف تاثیرگذار بر بازار کنونی برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر نوشته شده‌اند و رمزینکس مسئولیتی نسبت به تغییرات آینده و سود و زیان شما نخواهد داشت.

5/5 - (4 امتیاز)
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هرگز به اندک اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید