همستر کامبت به دنبال ثبت رکورد گینس است؟ 🥇 - مجله رمزینکس

آیا همستر کامبت رکوردهای جهانی گینس را تصاحب خواهد کرد؟

همستر کامبت زیر نور در حال کسب توجه همگان.
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۳

حضور در جمع ۱۵۰ میلیون کاربر در دنیای فناوری، دستاوردی نادر محسوب می‌شود. تنها پلتفرم‌های بسیار موفق به این رقم دست می‌یابند و همین امر، ظهور بازی همستر کامبت را به یکی از جذاب‌ترین رویدادهای سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است.

بازی پوکمون گو، عنوان واقعیت افزوده‌ی موبایلی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، برای دستیابی به ۱۵۰ میلیون کاربر به ۳۳ روز زمان نیاز داشت. این بازی تا تابستان ۲۰۲۳ این رکورد را در اختیار داشت تا اینکه Threads، رقیب اینستاگرام برای ایکس، توانست تنها در ۶ روز به این رقم دست یابد. Threads استاندارد جدیدی را تعیین کرده است، اما بازی تلگرامی همستر کامبت ادعا می‌کند که سومین اپلیکیشن سریع در تاریخ است که توانسته ۱۵۰ میلیون کاربر را جذب و از آن عبور کند.

سباستین بورگت، یکی از بنیان‌گذاران متاورس سندباکس، در مصاحبه با کوین‌تلگراف عنوان می‌کند که رشد چشمگیر بازی‌های تلگرامی، گواهی بر سرعت بالای نوآوری است و عناوینی مانند همستر کامبت، رویکرد بازی‌های کسب درآمد را مجدداً تعریف می‌کنند. وی می‌افزاید:

این موضوع هیجان‌انگیز نشان می‌دهد که با اثر شبکه‌ی وب ۳، روند کار در این صنعت چگونه پیش می‌رود. آن‌ها تنها در عرض چند هفته یا ماه به مقیاس‌های باورنکردنی می‌رسند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی این بازی، عنوان عجیب و غریب آن را به جای بازی کلیکری، یک شبیه‌ساز مدیرعامل صرافی رمزارز توصیف می‌کند. پایگاه بازیکنان بازی طی سه ماه با استفاده از انواع مکانیزم‌های بازی و شبکه‌های اجتماعی به طرز چشمگیری رشد کرده است. هدف بازی، چه از طریق کلیک مداوم یا مدیریت استراتژیک، به دست آوردن حداکثر سکه یا امتیاز مجازی است. کاربران امیدوارند که وفاداری آن‌ها با ایردراپ‌های آتی پاداش داده شود، مشابه پاداش‌هایی که نات کوین، الهام‌بخش معنوی همستر کامبت، اهدا کرده بود.

کوین‌تلگراف با هدف بررسی رویکرد نوآورانه و درگیرکننده‌ی این بازی به سبک بازی‌های بدون وقفه، آن را به طور گسترده مورد ارزیابی قرار داد. این سبک بازی‌ها در تلگرام به دلیل استفاده از شبکه‌ی اجتماعی عظیم این برنامه برای جذب میلیون‌ها کاربر در مدت زمان بسیار کوتاهی، با محبوبیت فزاینده‌ای روبرو هستند.

آیا رکوردشکنی دیگری در یوتیوب رقم خواهد خورد؟

مکانیزم‌های درون بازی همستر کامبت به طور ذاتی با محتوای یوتیوب و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی آن مرتبط است. در نتیجه، تنها صفحه‌ی یوتیوب این بازی توانسته از تعداد مشترکین مستر بیست، پربازدیدترین کانال در سطح جهانی، پیشی بگیرد. کوین‌تلگراف مطلع شده است که تیم توسعه‌دهنده، علاوه بر سایر نقاط عطف مرتبط با مشترکین، برای دریافت رکورد جهانی گینس به عنوان اولین کانال یوتیوبی که در مدت یک هفته (شش روز، ۱۳ ساعت و ۱۵ دقیقه) بیش از ۱۰ میلیون مشترک به دست آورد، درخواست داده است.

یک متخصص یوتیوب به کوین‌تلگراف گفت که همستر کامبت در حال حاضر از کانال یوتیوب خود ۱۱ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید، درآمد تبلیغاتی کسب می‌کند. این کانال از زمان راه‌اندازی در ۴ خرداد تا ۶ تیر، ۴۷۳,۷۰۹,۸۵۸ بازدید داشته و ۵.۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. درآمد تبلیغاتی این کانال به صورت روزانه افزایش یافته و از ۱۰۰ دلار در روزهای ابتدایی به اوج قابل توجهی در ماه گذشته رسیده است. داده‌های وب‌سایت Social Blade نشان می‌دهد که این کانال طی دو هفته گذشته به طور میانگین ۲۱ میلیون بازدید در روز داشته است. این رقم به معنای درآمد روزانه‌ی ۲۳۰,۰۰۰ دلاری از تبلیغات در ۱۴ روز گذشته است.

رشد انفجاری تعداد کاربران و درآمد همستر کامبت، پتانسیل پویای بازی‌های تلگرامی و قدرت پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در هدایت تعامل و موفقیت مالی را به نمایش می‌گذارد. با تکامل بازی و جذب بازیکنان بیشتر، رویکرد نوآورانه‌ی این بازی به گیمینگ و کسب درآمد، ممکن است استانداردهای جدیدی را در صنعت تعیین کند و به طور بالقوه جایگاهی را برای خود در کتاب رکوردهای جهانی گینس و فراتر از آن، تثبیت نماید.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر