پروتکل وُرمهُل Wormhole که امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال بین بلاک‌چین‌های مختلف را فراهم می‌سازد، روز چهارشنبه با راه‌اندازی توکن بومی خود با نماد W و آغاز توزیع رایگان آن (ایردراپ)، توجه بازار را به خود جلب کرد. قیمت W در بدو ورود به بازار به ۱.۶۶ دلار رسید اما با نوسانات قیمتی مواجه شد و هم‌اکنون با کاهش ۲۰ درصدی در قیمت ۱.۳۱ دلار معامله می‌شود.

با وجود این نوسانات، ارزش کل بازار W در بالاترین قیمت لحظه‌ای به حدود ۳ میلیارد دلار نزدیک شد و جایگاه خود را به عنوان پنجاه و چهارمین دارایی دیجیتال برتر بازار تثبیت کرد. در حال حاضر، ارزش کل بازار این توکن حدود ۲.۴ میلیارد دلار است.

Wormhole به عنوان یک پل ارتباطی بین بلاک‌چین‌ها عمل می‌کند و امکان جابه‌جایی امن و کارآمد ارزهای دیجیتال و توکن‌ها بین شبکه‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

در راستای استراتژی جذب کاربر، Wormhole توزیع رایگان توکن‌های خود را آغاز کرده است. این پروژه قصد دارد با اهدای توکن به بیش از ۴۰۰ هزار کیف پول منحصربه‌فرد، جامعه‌ی کاربران را گسترش دهد. برای این دسته از کاربران، ۶۱۷.۳ میلیون توکن W تخصیص داده شده است. کل عرضه اولیه‌ی این توکن ۱.۸ میلیارد واحد است.

همانطور که می‌دانیم، ایردراپ روشی رایج در حوزه ارزهای دیجیتال برای جذب کاربران به پروژه‌های نوظهور به شمار می‌رود. با توزیع رایگان توکن یا کوین، پروژه‌ها به دنبال ایجاد انگیزه برای مشارکت کاربران و توسعه‌ی اکوسیستم خود هستند و در نهایت، امیدوارند با افزایش تقاضا، شاهد رشد ارزش دارایی دیجیتال خود باشند.

علاوه بر توزیع رایگان به جامعه و مشارکت‌کنندگان اولیه، حدود ۵۰۰ میلیون توکن نیز به کاربرانی اختصاص خواهد یافت که از اپلیکیشن Wormhole در بیش از ۳۰ زنجیره‌ی واجد شرایط از جمله اتریوم، سولانا و آولانچ استفاده کرده‌اند.

توکن W به‌صورت بومی بر روی بلاک‌چین سولانا، بلاک‌چینی که زیرساخت پنجمین ارز دیجیتال بزرگ (SOL) را تشکیل می‌دهد، اجرا می‌شود. با این حال، این توکن با استفاده از فناوری انتقال بین‌زنجیره‌ای اختصاصی Wormhole، به عنوان یک توکن ERC-20 روی اتریوم نیز در دسترس است.

منبع: Decrypt