دلیل ریزش ۲ درصدی بیت‌کوین چیست؟ 🤨 - مجله رمزینکس

ریزش ۲ درصدی بیت‌کوین پس از انتقال مشکوک از کیف پول‌های صرافی منحل‌شده‌ی Mt. Gox

تعدادی بیت‌کوین روی هم ریخته شده و نمودار قیمت روند نزولی را نشان می‌دهد
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳

قیمت بیت‌کوین امروز ۸ خرداد با کاهشی ۲ درصدی مواجه شد. این رویداد پس از آن رخ داد که ۱۰۷,۵۴۷ واحد بیت‌کوین (به ارزش تقریبی ۷.۳ میلیارد دلار آمریکا) از کیف پول‌های مرتبط با صرافی ورشکسته‌ی Mt. Gox به یک آدرس ناشناخته منتقل گردید. گزارش‌ها حاکی از آن است که تراکنش‌های بیشتری نیز در حال انجام می‌باشد.

این انتقال وجوه پیش از موعد مقرر برای بازگرداندن دارایی‌های بیت کوین به طلبکاران Mt. Gox، که اکتبر ماه تعیین شده است، صورت پذیرفته است.

حساب کاربری Whale Alert، فعال در حوزه‌ی ردیابی بلاکچین، با انتشار جزئیات این جابه‌جایی‌ها در تاریخ ۸ خرداد، به شش تراکنش زنجیره‌ای با مقادیر بین ۳,۹۹۹ تا ۳۲,۴۹۹ بیت‌کوین اشاره کرد که ظرف چند ساعت انجام شده است.

بررسی‌های صورت‌گرفته توسط Arkham Intelligence، از شرکت‌های تحلیل بلاکچین، نشان می‌دهد که هش تراکنش‌ها (از ساعت ۱:۴۱ بامداد تا ۴:۴۶ صبح به وقت هماهنگ جهانی) شامل انتقال وجوه از چندین کیف پول سرد متعلق به Mt. Gox بوده است. اکثر این تراکنش‌ها، انتقال‌هایی به ارزش ۲,۰۰۰ بیت‌کوین بوده‌اند.

تمامی این تراکنش‌ها به یک آدرس واحد و ناشناخته اشاره داشتند که در زمان نگارش این گزارش، حاوی ۱۰۷,۵۴۷ بیت کوین به ارزش تقریبی ۷.۲۹ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد.

شرکت حقوقی ناگاشیما اونو و تسونِماتسو، که وکالت Mt. Gox را برعهده دارد، تاکنون پاسخی به پرسش‌های مطرح‌شده در مورد مکان انتقال و دلایل جابه‌جایی این بیت‌کوین‌ها ارائه نداده است.

به دنبال این رویداد، ارزش بیت کوین با کاهشی حدوداً ۲ درصدی مواجه شده و در حال حاضر با قیمت ۶۷,۸۷۵ دلار آمریکا معامله می‌گردد. این در حالی است که قیمت بیت‌کوین در زمان اولین انتقال، طبق داده‌های CoinMarketCap، برابر با ۶۹,۳۷۴ دلار آمریکا بود.

تحلیلگران موسسه‌ی تحقیقاتی K33 ماه گذشته هشدار دادند که انتقال بیت‌کوین‌های مرتبط با دوران فعالیت Mt. Gox، باعث ایجاد نگرانی در بازار و اعمال فشار قیمتی بر این ارز دیجیتال خواهد شد.

شایان ذکر است که صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ پس از چندین حمله‌ی هکریِ کشف‌نشده با ورشکستگی مواجه شد و هم‌اکنون می‌بایست مبلغی بیش از ۹.۴ میلیارد دلار آمریکا بیت‌کوین را به ۱۲۷,۰۰۰ طلبکار خود بازگرداند. آخرین مهلت تعیین‌شده برای بازپرداخت وجوه، ۳۱ اکتبر می‌باشد. بر اساس گزارش‌ها، وکلای Mt. Gox از ژانویه برای تأیید هویت و حساب‌های تبادل طلبکاران جهت بازپرداخت وجوه با آن‌ها تماس گرفته‌اند.

منبع: Cointelegraph

3/5 - (5 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید