قابلیت انتقال محرمانه در استیبل کوین پی پل - مجله رمزینکس

پی پل، استیبل‌کوین دلاری خود بر بستر سولانا را با قابلیت «انتقالات محرمانه» معرفی می‌کند

قفلی بین دو دست قرار گرفته به نشانه‌ی امنیت
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

شرکت پی پل، غول پرداخت‌های دیجیتال، قابلیت جدیدی را برای استیبل‌کوین دلاری خود با نام PYUSD معرفی کرده است که بر بستر بلاک‌چین سولانا مستقر شده است. این قابلیت تحت عنوان «انتقالات محرمانه» شناخته می‌شود و امکان حفظ حریم خصوصی برای مبالغ تراکنش‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پی پل در تاریخ ۹ خرداد اعلام کرد که PYUSD را بر بستر سولانا راه‌اندازی کرده است. پیش از این، این استیبل‌کوین پی پل تنها بر بستر اتریوم در دسترس بود. بر اساس یک پست وبلاگ منتشر شده توسط بنیاد سولانا در همان روز، یک ویژگی کلیدی دیگر با راه‌اندازی PYUSD آغاز به کار کرده است: «انتقالات محرمانه». این قابلیت به بازرگانان این امکان را می‌دهد تا ضمن حفظ شفافیت برای اهداف نظارتی، برای تراکنش‌های مشتریان خود، قابلیت محرمانه بودن مبالغ را فراهم آورند.

این قابلیت جدید با واکنش‌های متفاوتی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال همراه بوده است. برخی از کارشناسان، از جمله ودی ورتهایمر، بیت‌کوینر شناخته‌شده، شباهت این قابلیت را با «تراکنش‌های محرمانه» در شبکه بیت‌کوین که مدت‌هاست در مرحله‌ی بحث قرار دارد، برجسته کرده‌اند. با این حال، قابلیت انتقالات محرمانه در سولانا به طور پیش‌فرض بر روی لایه ۱ این بلاک‌چین در دسترس است.

علاوه بر قابلیت انتقالات محرمانه، PYUSD بر بستر سولانا از مزایای دیگری همچون «قلاب‌های انتقال» بهره‌مند است. این قابلیت امکان فراخوانی برنامه‌های خاص با هر انتقال توکن را فراهم می‌کند و کنترل بیشتری را بر دارایی برای کیف‌پول‌ها به ارمغان می‌آورد.

بنیاد سولانا همچنین به استاندارد توسعه توکن این شبکه (TE) اشاره کرده است که چارچوب‌های انطباق را مطابق با استاندارد توکن SPL ارائه می‌دهد. این استاندارد مزایای متعددی را برای استیبل‌کوین پی پل به همراه دارد، از جمله کاهش توسعه و تست مورد نیاز، قابلیت‌های سازمانی «اتصال و اجرا»، و انعطاف‌پذیری بیشتر.

PYUSD که در آگوست ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، عمدتاً با توافقنامه‌های بازخرید معکوس خزانه‌داری ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. طبق داده‌های کوین‌گکو، از ابتدای سال جاری، عرضه در گردش آن ۵۰ درصد افزایش یافته است و حجم معاملات ۲۴ ساعته‌ی آن حدود ۱۸ میلیون دلار است. کل گردش PYUSD در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون دلار است که تنها ۵ میلیون دلار آن بر بستر سولانا قرار دارد.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید