ماینرهای بیت‌کوین و حفظ جایگاهشان پس از هالوینگ - مجله رمزینکس

ماینرهای بیت‌کوین به فکر حفظ جایگاه پس از هاوینگ باشند

ماینرهای بیت‌کوین باید رویداد هالوینگ را برای جلوگیری از ضررهای آتی در نظر بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

شرکت فیدلیتی دیجیتال‌اَسِتس در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، با هشدار به ماینرهای بیت‌کوین (BTC) اعلام کرد علی‌رغم خوش‌بینیِ سنتیِ هولدرهای بیت‌کوین به رویداد «هالوینگ» (کاهش ۵۰ درصدی پاداش استخراج) به عنوان محرک افزایش قیمت، ماینرها باید برنامه‌ریزی مداوم و آینده‌نگری داشته باشند تا از تبعاتِ منفیِ این رویداد بر کسب‌وکار خود، از جمله ورشکستگی، جلوگیری کنند.

آقای دنیل گری، تحلیلگر ارشد این شرکت، در گزارش مذکور آورده است: «استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نه تنها باید نرخ هش (توان محاسباتی)، انرژی و زیرساخت‌های موجود خود را حفظ کنند، بلکه همواره در رقابتِ نفس‌گیر با کل شبکه قرار دارند که بازیگران آن نیز در تلاش برای دستیابی به همین اهداف هستند.»

واژهٔ «نرخ هش» به مجموع کل قدرت محاسباتی اشاره دارد که برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها در بلاک‌چین‌های مبتنی بر اثبات کار، مانند بیت‌کوین، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گزارش تأکید می‌کند که اتخاذ رویکردی صرفاً حفظ‌کننده برای ماینرها کافی نیست و آن‌ها باید پیش‌قدم و پویا عمل کنند.

آقای گری در ادامه می‌نویسد: «ماینرها باید همواره در تلاش برای به‌دست‌آوردن نرخ هش بیشتر، ارتقای کارایی نرخ هش موجود، تأمین انرژی با هزینه‌ی کمتر از منابع ارزان‌تر و توسعه‌ی زیرساخت خود برای جای‌دادن ماشین‌های جدید باشند.» این در حالی است که سایر بازیگران شبکه نیز برای دستیابی به همین منابع در حال رقابت هستند.

فیدلیتی دیجیتال‌اَسِتس اشاره می‌کند که ماه‌های پس از هاوینگ، دشوارترین دوره برای ماینرها است، زیرا در حالی که بیت‌کوین در حال «جبران کاهش درآمد اولیه» است، ماینرها به ذخایر سرمایه برای جبران افت درآمد ناشی از هالوینگ نیاز دارند.

با این حال، این گزارش با نگاهی به آینده خاطرنشان می‌کند که «با تکامل پروتکل بیت‌کوین، لایه‌های جدیدی می‌توانند با موارد استفاده‌ی جدید و کاربران بیشتر ظهور کنند.»

در پایان، گزارش می‌افزاید:

«اگرچه هاوینگ‌های گذشته شاهد حذف ماینرهای ضعیف‌تر بود، این صنعت در نهایت با تعداد بیشتری از ماینرها و نرخ هش بالاتر از همیشه بهبود یافت و انعطاف‌پذیری و پایداریِ شبکه و صنعت را به اثبات رساند.»

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید