جهش قیمت سولانا همزمان با درخواست ETF برای آن - مجله رمزینکس

جهش قیمت سولانا به دلیل درخواست ون اک برای اولین ETF در آمریکا

لوگوی درخشان ارز دیجیتال سولانا با نمودار قیمتی آن.
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳

سولانا (SOL)، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ دنیا بر اساس ارزش کل بازار، طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد جهش قابل توجهی در قیمت بوده است. این ارز دیجیتال با قرار گرفتن در جایگاه پنجمین ارز با عملکرد برتر در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش کل بازار، توجه بازار را به خود جلب کرده است.

قیمت سولانا تنها طی یک ساعت، ۶.۶ درصد افزایش یافت و در حال حاضر با رشدی نزدیک به ۹ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته، با قیمتی پایین‌تر از ۱۵۰ دلار معامله می‌شود. این روند صعودی ناگهانی پس از اعلامیه‌ی صبح پنجشنبه‌ی شرکت ون اک مبنی بر درخواست برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله‌ی بورسی (ETF) مبتنی بر سولانا صورت گرفته است.

شرکت ون اک، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک که به واسطه‌ی محصولات صندوق قابل معامله‌ی بورسی (ETF) خود شناخته می‌شود، روز پنجشنبه برای صندوق سولانا ون اک (VanEck Solana Trust) بیانیه‌ی ثبت S-1 را ارائه کرد، که اولین تلاش رسمی برای راه‌اندازی یک ETF مبتنی بر سولانا (SOL) در ایالات متحده به شمار می‌رود.

این اقدام ون اک نشان‌دهنده‌ی افزایش علاقه‌ی نهادهای مالی به بازار ارزهای دیجیتال و به‌ویژه پتانسیل سولانا است. ون اک که هم‌اکنون یک ETF مبتنی بر بیت‌کوین و یک ETF آتیه‌ی اتریوم ارائه می‌دهد، به تازگی برای راه‌اندازی یک ETF مبتنی بر اتریوم، فرم ۸-A را ثبت کرده است. این رویداد پس از موافقت‌های اولیه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با چنین صندوق‌های اتریوم صورت گرفت و باعث ایجاد گمانه‌زنی در میان تحلیل‌گران در مورد دارایی رمزنگاری بعدی مناسب برای یک ETF شد. بسیاری از کارشناسان، سولانا را به عنوان گام بعدی محتمل معرفی کردند.

حتی پیش از اعلامیه‌ی ون اک، سولانا نشانه‌هایی از یک روند صعودی بالقوه را نشان می‌داد. از ۴ تیر، این ارز دیجیتال در حال بهبود از یک اصلاح قیمتی کوتاه‌مدت بوده است که باعث کاهش قیمت آن به ۱۲۳ دلار شد. سولانا به سرعت بهبود یافت و در یک کانال افقی بین ۱۳۵ تا ۱۴۰ دلار تثبیت شد.

این عملکرد باثبات، در تایم‌فریم درون‌روزه (مورد استفاده‌ی معامله‌گران کوتاه‌مدت که در همان روز وارد و خارج از پوزیشن می‌شوند) باعث تغییر اندیکاتورها از نزولی به صعودی شد. جهش قیمت پس از اعلامیه، مقاومت ۱۴۰ دلاری کانال درون‌روزی را شکست که چشم‌انداز مثبتی را برای معامله‌گران فعال کوتاه‌مدت به همراه دارد.

علاوه بر این، در نمودارهای کندل ۲۴ ساعته، روند قیمت برای اولین بار از ۷ ژوئن، به بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (EMA10) که میانگین قیمت ۱۰ روز گذشته است، حرکت کرد. این امر می‌تواند موجب افزایش خوش‌بینی و تشویق معامله‌گران میان‌مدت به اتخاذ موقعیت‌های لانگ (خرید) شود، چرا که قیمت سولانا ممکن است در حال بهبود از روند نزولی قبلی خود باشد.

با این حال، با قضاوت بر اساس کندل‌های ۲۴ ساعته، سولانا همچنان در یک اصلاح قیمتی کلی قرار دارد، به طوری که میانگین متحرک نمایی ۵۵ روزه (EMA55) که میانگین قیمت ۵۵ روز گذشته است، در حال حاضر بالاتر از EMA10 قرار گرفته است. به عبارت دیگر، دارندگان بلندمدت برای تحقق سود خود نیاز به صبر و نگهداری طولانی‌تر دارایی‌هایشان دارند.

برخورد قیمتی با مقاومت حائز اهمیت است. اگر سولانا بتواند از مقاومت نزدیک به ۱۵۰ دلار عبور کند، این امر یک جهش صعودی را تأیید می‌کند و می‌تواند روند صعودی را تقویت نماید. این موضوع به ویژه قابل توجه است زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI)، که شاخصی برای اندازه‌گیری تسلط بازار توسط خریداران یا فروشندگان است، در حال حاضر در نقطه‌ی تعادلی تقریباً کامل در ۵۱ قرار دارد. برخی از شاخص‌های تحلیل تکنیکال همچنین نشان‌دهنده‌ی یک حرکت صعودی پس از یک فشار نزولی قابل توجه هستند.

اگر سولانا روند صعودی خود را حفظ کند، مقاومت بعدی می‌تواند در حدود ۱۶۰ دلار باشد. با این حال، اگر نتواند این حرکت را حفظ کند، قیمت آن می‌تواند تا ۱۳۵ دلار ریزش کند.

منبع: Decrypt

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر