راه‌اندازی سیستم نظارت مستمر بر تراکنش‌های ارز دیجیتال

دولت کره جنوبی سامانه‌ی نظارت مستمر بر تراکنش‌های رمزارز راه‌اندازی می‌کند

اتاق نظارت بر فعالیت‌ها با کامپیوترهای متعدد
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳

سازمان خدمات نظارت مالی کره جنوبی (FSS) در اقدامی برای ارتقای شفافیت و امنیت در بازار ارزهای دیجیتال، از راه‌اندازی یک «سامانه‌ی نظارت مستمر» بر تراکنش‌های مشکوک در صرافی‌های رمزارز خبر داد.

در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۴ تیر منتشر شد، سازمان FSS اعلام کرد با همکاری صرافی‌های دارایی دیجیتال کره جنوبی، سیستمی برای «نظارت دائمی بر تراکنش‌های غیرعادی» ایجاد کرده است. اجرای این سیستم در تاریخ ۲۹ تیر همزمان با اجرای «قانون حمایت از کاربران دارایی مجازی» صورت می‌گیرد. این قانون در سال ۲۰۲۳ با هدف تنظیم شیوه‌های معاملاتی ناعادلانه و حمایت از سرمایه‌گذاران به تصویب رسید.

بر اساس بیانیه‌ی سازمان FSS، صرافی‌های مهم ارز دیجیتال تحت نظارت این قانون، سیستمی راه‌اندازی کرده‌اند که به سازمان نظارتی اجازه می‌دهد تراکنش‌های مشکوک را که تقریباً کل حجم معاملات این کشور (حدود ۹۹.۹ درصد) را در بر می‌گیرد، شناسایی و فیلتر نماید. این تراکنش‌های مشکوک پس از شناسایی، از طریق یک خط انتقال داده اختصاصی به سازمان FSS گزارش خواهند شد. دستکاری بازار و سایر فعالیت‌های معاملاتی غیرقانونی از جمله مواردی هستند که در این سامانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تا تاریخ ۲۷ خرداد، ۲۹ صرافی ارز دیجیتال از جمله Upbit، Bithumb، Coinone، Korbit و Gopax در سازمان FSS ثبت‌نام کرده‌اند و مشمول نظارت تحت «قانون حمایت از کاربران دارایی مجازی» می‌باشند. این قانون همچنین از صرافی‌ها می‌خواهد تا دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای بررسی لیست شدن توکن‌ها تدوین نمایند.

تصمیم اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای تأیید صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر بیت‌کوین و اتر، مقامات کره جنوبی را بر آن داشته است تا تأثیر بالقوه‌ی لیست شدن این ابزارهای سرمایه‌گذاری در صرافی‌های محلی خود را مورد بررسی قرار دهند. با این حال، یک پژوهشگر با اشاره به احتمال ورود حجم قابل توجهی از سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال، بر لزوم انجام تحقیقات بیشتر پیش از تأیید این ابزارها تأکید کرده است.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید