از روند صعودی این ۳ آلت‌کوین غافل نشوید! - مجله رمزینکس

چشم‌انداز صعودی برای سه آلت‌کوین در ماه آینده

روند صعودی این ۳ آلت‌کوین را در فروردین‌ماه دنبال کنید.
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

بازار ارزهای دیجیتال در ماه فوریه شاهد روند صعودی قابل توجهی بود و قیمت بیت‌کوین (BTC) و چندین آلت‌کوین به بالاترین سطوح تاریخی خود دست یافتند. BeInCrypto بر اساس تحلیل تکنیکال، سه آلت‌کوین برتر را برای ماه اسفند و فروردین که پتانسیل دستیابی به بالاترین قیمت‌های تاریخی خود را دارند، معرفی می‌کند.

پروتکل اوشن (OCEAN) در مسیر دستیابی به رکورد تاریخی

قیمت OCEAN از ابتدای سال ۱۴۰۲ سیر صعودی داشته است. این ارز دیجیتال در ابتدا با موانعی برای عبور از خط روند مقاومتی نزولی که از زمان ثبت بالاترین قیمت تاریخی وجود داشت، مواجه بود. با این حال، OCEAN پس از پنج تلاش ناموفق، سرانجام در ماه مهر موفق به عبور از این خط trendline شده و از آن زمان تاکنون با شتاب بیشتری به رشد خود ادامه داده است.

در هفته جاری، OCEAN با تکیه بر الگوی امواج الیوت (Elliott Wave) که به شناسایی الگوهای قیمتی بلندمدت و روانشناسی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، به بالاترین قیمت ۰.۸۸ دلار در سال جاری دست یافت. بر اساس محتمل‌ترین شمارش امواج، OCEAN به نظر می‌رسد در موج سوم از یک حرکت صعودی پنج‌موجی قرار دارد. در صورت صحت این شمارش، قیمت OCEAN می‌تواند تا سطوح مقاومتی بعدی در ۱.۳۶ دلار یا ۲.۰۳ دلار افزایش یابد. دستیابی به اولین سطح مقاومتی، بیانگر نسبت ۱ به ۱ بین موج‌های یک و سه خواهد بود و رسیدن به سطح دوم، نشان‌دهنده‌ی نسبت ۱ به ۱.۶۱ است.

نمودار هفتگی OCEAN/USDT

این سطوح به ترتیب نشان‌دهنده‌ی افزایش‌های قیمتی ۵۰ و ۱۲۰ درصدی نسبت به قیمت فعلی هستند که دستیابی به سطح دوم، به منزله‌ی ثبت بالاترین قیمت تاریخی جدید برای OCEAN خواهد بود. با وجود پیش‌بینی صعودی برای قیمت OCEAN، رد قاطع آن از سطح فعلی می‌تواند باعث کاهش ۴۵ درصدی قیمت و سقوط به نزدیک‌ترین سطح حمایتی در ۰.۵۵ دلار شود.

آپتوس (APT) فراتر از مقاومت بلندمدت

قیمت APT از زمان عبور از خط روند مقاومتی نزولی بلندمدت در آبان ۱۴۰۲ با رشدی چشمگیر مواجه شده است. این افزایش سهموی منجر به ثبت بالاترین قیمت ۱۳.۶۰ دلار در هفته‌ی جاری شده است. APT در حال حاضر به سطح همگرایی ۱۲.۶۰ دلاری مقاومت‌ها رسیده است که از تلاقی یک ناحیه‌ی مقاومتی افقی و سطح مقاومتی برگشتی فیبو ۰.۵ تشکیل شده است. این آخرین مقاومت پیش از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی ۲۰.۵۵ دلاری به شمار می‌رود.

شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) نیز این شکست صعودی را تایید می‌کند. RSI در حال افزایش است و نزدیک به عبور از ۷۰ (آیکون سبز) قرار دارد که نشانه‌ای از روند صعودی است. لازم به ذکر است که RSI یک اندیکاتور تکانه‌ای است که به ارزیابی اشباع خرید یا فروش بازار و تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش یک دارایی کمک می‌کند. مقادیر بالاتر از ۵۰ و روند صعودی نشان می‌دهند که خریداران همچنان برتری دارند، در حالی که مقادیر پایین‌تر از ۵۰ حاکی از برتری فروشندگان است.

نمودار هفتگی APT/USDT
نمودار هفتگی APT/USDT

بنابراین، در صورتیکه قیمت APT بتواند از سطح ۱۲.۶۰ دلار عبور کند، پتانسیل افزایش ۷۰ درصدی دیگر و دستیابی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۲۲.۵۵ دلار را دارد. با وجود پیش‌بینی صعودی برای APT، رد قیمت از ناحیه‌ی ۱۲.۶۰ دلاری می‌تواند منجر به کاهش ۳۵ درصدی و سقوط به نزدیک‌ترین سطح حمایتی در ۷.۹۰ دلار شود.

آی‌اکسیک آر ال سی (RLC) در آستانه‌ی بیشینه‌ی تاریخی

آخرین آلت‌کوینی که انتظار می‌رود به سمت بالاترین قیمت تاریخی خود حرکت کند، RLC است. RLC در سه هفته‌ی گذشته از ناحیه‌ی مقاومت افقی کلیدی در ۲.۳۰ دلار عبور کرد و موفق شد بالاتر از یک کانال موازی صعودی قرار گیرد. وجود این کانال از خرداد ۱۴۰۱ تاییدکننده‌ی ماهیت تکانشی حرکت صعودی اخیر است.

نمودار هفتگی RLT/USDT
نمودار هفتگی RLT/USDT

افزایش RSI به بالای ۷۰ (آیکون سبز) نیز این حرکت صعودی را تایید و مشروعیت بخشیده است.

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید