تحلیل تکنیکال امروز بیت کوین (۲۶ تیر) - رمزینکس
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ اخبار

تحلیل تکنیکال امروز بیت کوین (۲۶ تیر)

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۳

در این مقاله قصد داریم به تحلیل تکنیکال بیت‌کوین برای امروز (۲۶ تیر ۱۴۰۳) بپردازیم. به این منظور از تایم‌فریم‌های چهار ساعته، یک ساعته و ۱۵ دقیقه برای تحلیل بیت کوین استفاده خواهیم کرد و سناریوهای مختلفی را که برای قیمت بیت کوین می‌تواند رخ دهد، بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال مولتی تایم فریم بیت کوین

تحلیل تایم فریم چهار ساعته

همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم ارز دیجیتال بیت کوین، از روز جمعه حرکت صعودی قدرتمندی را آغاز کرده است و توانسته کانال نزولی چهار ساعته و مقاومت روانی ۶۰۰۰۰ را به سمت بالا بشکند. صبح امروز قیمت بیت‌کوین توانسته خودش را به مقاومت روانی ۶۵۰۰۰ دلار برساند، این حرکت باعث شد بیت کوین بتواند آخرین LH روند نزولی (choch) را بشکند و به روند نزولی پایان بدهد.

نمودار قیمت بیت کوین/تتر – تایم فریم چهار ساعته

تحلیل تایم فریم یک ساعته

همانطور که در تصویر می‌بینیم، بیت کوین در تایم فریم یک ساعته در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. بیت کوین بعد از شکستن خط choch و رسیدن به مقاومت روانی ۶۵۰۰۰ دلاری، احتمالا پولبک قدرتمندی را آغاز می‌کند تا احتمالا خودش را به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی برساند یا خط choch شکسته شده را برای حمایت شدن تست کند.

نمودار قیمت بیت کوین/تتر – تایم فریم یک ساعته

در تصویر زیر می‌بینیم پس از شکسته شدن خط Choch و رسیدن قیمت به مقاومت ۶۵۰۰۰ دلار، در اندیکاتور RSI وجود واگرایی منفی و اشباع خرید، نشان از ضعیف شدن خریداران است. انتظار داریم قیمت برای جمع‌آوری نقدینگی و یافتن خریدار، به سطوح حمایتی پایین‌تر بازگردد تا حرکت صعودی را از سر گیرد.

تحلیل تایم فریم ۱۵ دقیقه

همانطور که در تصویر زیر مشخص است بیت کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه در یک کانال صعودی tight قرار دارد. بعد از رسیدن به مقاومت ۶۵۰۰۰ دلاری شاهد ضعف روند و ایجاد کندل‌های نزولی متوالی هستیم. انتظار داریم بیت کوین برای جمع‌آوری نقدینگی زیر خط روند، کانال را به سمت پایین بشکند و خودش را به نواحی تقاضا مشخص شده در تصویر برساند.

نمودار قیمت بیت کوین/تتر – تایم فریم ۱۵ دقیقه

با اینکه در روند صعودی قدرتمندی داریم، اما با توجه به اهمیت مقاومت ۶۵۰۰۰ دلاری و همچنین واگرایی RSI در تایم فریم یک ساعته، احتمال می‌دهیم کندل روزانه بیت کوین امروز دوجی یا نزولی باشد، چرا که قیمت بعد از صعود ۱۵ درصدی در ۵ روز گذشته به اصلاح نیاز دارد.

سناریو‌های پیش بینی قیمت بیت کوین امروز (۲۶ تیر ۱۴۰۳)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال بیت‌ کوین، سناریوهای مختلف حرکت قیمت بیت‌کوین را به ترتیب احتمال وقوع بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

پولبک قیمت به FTR مشخص شده در تصویر و سپس ادامه روند

سناریو دوم

پولبک عمیق قیمت و جمع آوری نقدینگی نهفته زیر آخرین LH تایم فریم یک ساعته

به این post امتیاز دهید
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هیچوقت به اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید