معرفی بهترین کیف پول چیلیز؛ تراست ولت یا ترزور؟

بررسی و معرفی بهترین کیف پول چیلیز؛ تراست ولت بهتر است یا ترزور؟

توکن چیلیز در میان شبیه‌سازی مانند بلاکچین
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیم‌ها و رویدادهای ورزشی، به‌خصوص اگر در زمینه فوتبال باشند، همیشه طرفداران بیشتری را جذب می‌کنند و مهم‌تر از سایر رویدادها محسوب می‌شوند. دنیای کریپتوکارنسی هم از این قاعده مستثنی نبوده و سازندگان چیلیز، پلتفرمی را برای ارتباط مستقیم طرفداران انواع رشته‌های ورزشی با تیم‌ها و رویدادهای مختلف ارائه کردند.

حال برای شرکت در اتفاقات مهم پلتفرم چیلیز، باید از توکن بومی آن که ارز دیجیتال CHZ بوده استفاده کرده تا بتوانید برای مثال در تصمیم‌گیری در رابطه با طرح لباس فصل آینده تیم بارسلونا شرکت کنید. به همین منظور، به یک کیف پول چیلیز نیاز دارید که هم امن باشد و هم بتواند در عین کاربردی بودن، پیچیدگی خاصی برای استفاده نداشته باشد.

به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی و معرفی ۳ کیف پول چیلیز پرداخته و هرکدام را جداگانه بررسی کرده‌ایم. 

نحوه انتخاب کیف پول چیلیز؛ امنیت یا اتصال ساده؟

همانطور که می‌دانید، سایت و پلتفرم Socios فضایی است که در آن کاربران می‌توانند با در اختیار داشتن ارز دیجیتال چیلیز و توکن هواداری مخصوص به تیم خود، از باشگاه مورد علاقه خود از راه‌های مختلف حمایت و در تصمیم‌گیری‌های مختلف باشگاه اعم از ترکیب اولیه بازی، سرود قهرمانی، طرح لباس فصل آینده و انتخاب اسپانسرها شرکت کنند. 

از همین جهت، کاربران این پلتفرم نیاز به یک کیف پول چیلیز دارند که بتوانند در هر لحظه آن را به پلتفرم متصل و برای اهداف مختلف از رمزارزهای خود استفاده کنند. اما نکات بسیار مهمی برای انتخاب یک کیف پول چیلیز باید رعایت شود که در ادامه به بررسی این نکات پرداخته‌ایم. 

امنیت؛ حرف اول و آخر در انتخاب کیف پول چیلیز

چه در دنیای واقعی و چه در دنیای رمزارزها، امنیت دارایی‌های دیجیتال اولین دغدغه تمام افراد است. اینکه امنیت ولت ارز دیجیتال چیلیز شما تا چه اندازه قابل اتکا بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اطمینان از میزان امنیت کیف پول چیلیز خود حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید. 

  • میزان کنترل کلیدهای خصوص: کیف پول‌هایی که اختیار کامل کلیدهای خصوص را در دست کاربران می‌گذارند، به‌طور کلی امن‌تر از سایت ولت‌ها محسوب می‌شوند. البته به خاطر داشته باشید که در صورت از دست دادن یا فراموش کردن کلیدهای خصوصی ولت، دیگر نمی‌تواند وارد کیف پول چیلیز خود شوید.
  • تایید دو مرحله‌ای (۲FA): امنیت بالای تایید دو مرحله‌ای جایی مشخص می‌شود که سارقان پس از دسترسی به حتی کلیدهای خصوصی شما، در آخرین مرحله انتقال دارایی یا سرقت کامل رمزارزهای شما، به بن‌بست ۲FA می‌خورند. به همین دلیل در انتخاب ولت ارز دیجیتال چیلیز حتما در نظر داشته باشید که کیف پول مورد نظر تایید دو مرحله‌ای داشته باشد.
  • قابلیت MultiSignature (چند امضا): این قابلیت هم یکی دیگر از نکات امنیتی در انتخاب یک کیف پول چیلیز است. اما این قابلیت بیشتر برای شرکت‌ها و موسسه‌هایی مناسب خواهد بود که چند نفر در انتقال و حفظ دارایی‌ها تصمیم‌گیرنده هستند.
  • بک‌آپ و بازیابی: مهم‌ترین ویژگی که کیف پول چیلیز، امکان بازیابی کیف پول در صورت گم شدن یا خرابی ولت است. اینکه کاربران بتوانند پس از هر اتفاق ناگهانی دوباره به ولت ارز دیجیتال چیلیز خود دسترسی داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

سازگاری و دسترسی راحت

نماد چیلیز در ماین صفحه و تابش نور از پشت
امنیت باید اولین ویژگی کیف پول چیلیز باشد.

همیشه در نظر داشته باشید که برای انتخاب کیف پول چیلیز، ولتی را انتخاب کنید که با انواع ارزهای دیجیتال و بلاکچین‌های مختلف سازگاری داشته باشد. زیرا در دنیای کریپتوکارنسی، تنها رمزارز شما چیلیز نخواهد بود و ممکن است ارزهای دیجیتال دیگری هم داشته باشید که بخواهید در کیف پول خود ذخیره کنید. دسترسی ساده و راحت هم از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ولت ارز دیجیتال چیلیز است؛ زیرا برای استفاده از توکن CHZ در پلتفرم Socios باید در هر زمان بتوانید با سرعت بالا به ولت خود دسترسی داشته باشید.

به‌روزرسانی و پشتیبانی

همیشه در نظر داشته باشید که در انتخاب ولت ارز دیجیتال چیلیز، آن دسته کیف پول‌هایی می‌توانند قابل اطمینان باشند که هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی‌هایی ارائه دهند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. این موضوع به آن معناست که سازندگان ولت هموار فعال بوده و در پی بهیه‌سازی شرایط کیف پول خود هستند. داشتن پشتیبانی سریع و پاسخگو در مواقع بروز مشکلات، از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت در انتخاب کیف پول چیلیز است.

بهترین کیف پول چیلیز کدام است؟ 

حال که تمام مواردی که می‌تواند در انتخاب ولت ارز دیجیتال چیلیز تاثیرگذار باشد را بررسی کردیم، در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های ارز CHZ پرداخته‌ایم.

تراست ولت در صدر لیست بهترین کیف پول چیلیز

صفحه اول تراست ولت به همراه توضیحات از هر بخش
تراست ولت بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

همانطور که می‌دانید تراست ولت نوعی کیف پول موبایلی بوده که می‌توان به جرات گفت در میان تمام کیف پول‌ها، مشهورترین و پر استفاده‌ترین آن‌ها است. علت این شهرت تراست ولت را می‌توان قابلیت‌های جذاب آن دانست که با داشتن یک تیم متخصص، روزبه‌روز در حال ارتقاء و افزودن ویژگی‌های جدید است. تراست ولت با پشتیبانی از بیش از ۱۰ میلیون دارایی دیجیتال، ۶۰۰ میلیون NFT و ۱۰۰ بلاکچین مختلف با میلیون‌ها کاربر فعال، عجیب نیست که به عنوان بهترین کیف پول چیلیز در صدر لیست باشد. 

امکان انتقال دارایی با چند کلیک، دسترسی بی‌نظیر به دنیای dAppها و امکان تبادل ارزهای دیجیتال، از قابلیت‌هایی است که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

متامسک؛ رقیب دائمی تراست ولت

صفحه آغازین متامسک در تلفن همراه
متامسک به عنوان یک افزونه مرورگر کاربرد بالایی دارد.

 با توجه به همه‌گیری دنیای NFTها در سال ۲۰۱۸، افزونه کیف پول متامسک که به راحتی در مرورگرها قابل نصب و راه‌اندازی است، شهرت خاصی یافت؛ زیرا کاربران دنیای کریپتوکارنسی توانستند بدون دردسر و پیچیدگی به تبادل انواع دارایی دیجیتال بپردازند. از همین جهت، با توجه به اینکه پلتفرم Socios هم به تبادل دارایی‌های دیجیتال با یکدیگر در راستای حمایت تیم‌های ورزشی نیاز دارد، می‌توان از متامسک به عنوان دیگر ولت ارز دیجیتال چیلیز نام برد که با داشتن دسترسی راحت و امنیت بالا، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

ترزور T؛ امن‌ترین کیف پول چیلیز

ولت ترزور T و صفحه نمایش آن در حال تایید تراکنش
امنیت بالای ترزور T آن را به اولین انتخاب در میان ولت‌های سرد تبدیل کرده است.

همه می‌دانند که یک کیف پول سخت‌افزاری امنیت بیشتری نسبت به کیف‌ پول‌های گرم و نرم‌افزاری دارد؛ زیرا اولین پروتکل امنیتی بزرگی که این ولت‌ها در نظر گرفته‌اند، عدم اتصال به اینترنت بوده که در قدم اول دست تمامی هکرها را از سرقت دارایی‌های دیجیتال کوتاه می‌کند.

کیف پول ترزور T، به عنوان امن‌ترین و کیف پول چیلیز شناخته می‌شود؛ زیرا با داشتن چندین پروتکل امنیتی، صفحه نمایش ۱.۵۴ اینچی، امکان بازیابی ولت با ۱۲ تا ۲۴ کلمه امنیتی و امکان اتصال امن به رایانه، امنیت بی‌نظیری را برای کاربران خود فراهم کرده است. 

جمع‌بندی

در انتخاب بهترین کیف پول چیلیز، مواردی چون امنیت، راحتی و قابل دسترس بودن بسیار حائز اهمیت هستند. دارندگان ارز دیجیتال CHZ از آنجایی که باید بتوانند در هر زمان بدون محدودیت در رای‌گیری‌ها و رویدادهای مختلف سایت Socios با استفاده از رمزارزهای مرتبط شرکت کنند، نیاز دارند بدون پیچیدگی و دردسر به تبادلات مالی لازم بپردازند. از همین رو، در این مقاله از رمزینکس به معرفی بهترین کیف پول‌های چیلیز پرداخته و هرکدام را جداگانه بررسی کردیم.

سوالات متداول 

آیا سرمایه‌ گذاری در چیلیز خوب است؟

چیلیز به عنوان توکن بومی پلتفرم Socios توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. به نظر می‌رسد به دلیل کاربردی بودن، در آینده محبوب‌تر نیز شود.

تحلیل چیلیز برای آینده چیست؟

با توجه به مسیری که توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال چیلیز در نظر گرفته‌اند، آینده خوبی را می‌توان برای رمزارز CHZ متصور شد.

منابع: coincarp | klever | trustwallet | trezor | stormgain

درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید