خبرهای خوبی برای قیمت بیت کوین در راه است! 🎯 - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. سه کارت امروز راکی ربیت شنبه ۶ مرداد
  2. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  3. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  4. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

بیت کوین به رکوردهای جدیدی در برابر ارزهای محلی آسیا و آمریکای جنوبی دست یافت

سکه‌ی آهنی که حرف B روی ان حک شده است در پس‌زمینه‌ی مشکی.
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۳

جهش اخیر قیمت بیت کوین منجر به ثبت رکوردهای جدیدی در برابر ارزهای فیات مختلف شده است.

در ژاپن، بیت‌کوین در معاملات اولیه ۱ خرداد به بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی ۱۱.۲ میلیون ین رسید. این اولین باری است که این ارز دیجیتال از سد ۱۱ میلیون ین عبور می‌کند. لازم به ذکر است که ین ژاپن در ماه‌های اخیر با روند تضعیف در برابر دلار آمریکا مواجه بوده و از ابتدای سال جاری، ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

آرژانتین نیز در ۱ خرداد شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به بالاترین میزان خود، یعنی ۶۳.۸ میلیون پزوی آرژانتین (ARS) بود که اندکی بالاتر از رکوردهای ثبت‌شده در اواسط مارس قرار دارد. این کشور طی چند سال گذشته با تورم بالا (در حال حاضر حدود ۲۹۰ درصد) و کاهش ارزش پول ملی دست و پنجه نرم می‌کند.

روند مشابهی در فیلیپین نیز مشاهده شد، جایی که بیت کوین به طور موقت امروز به رکورد جدیدی یعنی ۴.۱۸ میلیون پزو (PHP) دست یافت و از رکوردهای ثبت‌شده در اواسط مارس عبور کرد.

همان‌طور که توماس فهرر، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، اشاره کرده است، روندهای مشابهی در کشورهای دیگر مانند بریتانیا، استرالیا، کانادا، شیلی، کلمبیا، مصر، نروژ، هند، کره جنوبی، تایوان و ترکیه نیز مشاهده شده است.

آیا فشار کوتاه‌مدت بیت‌کوین در انتظار بازار است؟

ویلی وو، تحلیلگر برجسته‌ی ارزهای دیجیتال، در پست اخیر خود در پلتفرم X، با اشاره به لیکویید شدن حجم قابل توجهی از معاملات کوتاه بیت‌کوین طی یک ماه گذشته، بر احتمال وقوع فشار کوتاه‌مدت فراتر از بالاترین رکوردهای قبلی تأکید کرده است.

وب‌سایت Coinglass گزارش کرده است که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۹،۰۱۰ معامله‌گر لیکویید شده‌اند و مجموع لیکویید شدن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به ۳۴۵ میلیون دلار رسیده است که از این مبلغ، ۷۸.۵ درصد مربوط به موقعیت‌های کوتاه بوده است.

پیش‌تر، مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات در موسسه‌ی ۱۰ ایکس ریسرچ، پیش‌بینی کرده بود که عبور قیمت از سطح ۶۷،۵۰۰ دلار می‌تواند به طور بالقوه منجر به ثبت رکوردهای جدیدی شود.

در حال حاضر، بیت کوین با قیمت ۷۰،۹۴۵ دلار آمریکا معامله می‌شود که تنها با فاصله‌ی ۲،۵۰۰ دلاری از ثبت رکورد جدیدی در برابر دلار آمریکا قرار دارد.

علاوه بر ۱۰ ایکس ریسرچ، برخی تحلیلگران دیگر نیز پس از هفته‌ها تثبیت قیمت، نسبت به بیت کوین خوش‌بین شده‌اند. شرکت پیشرو در حوزه‌ی تجارت ارزهای دیجیتال، یعنی QCP Capital، با ابراز خوش‌بینی نسبت به روند صعودی قیمت بیت کوین، احتمال بازگشت به سطوح قیمتی بالای ۷۴،۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده است. این شرکت در یادداشت اخیر خود اشاره کرده است که شاهد خرید قابل توجه ۱۰۰،۰۰۰ تا ۱۲۰،۰۰۰ قرارداد اختیار خرید (Call Option) بیت‌کوین با سررسید دسامبر ۲۰۲۴ توسط خریداران بزرگ بوده است که نشان‌دهنده‌ی اعتماد آن‌ها به حرکت صعودی این ارز دیجیتال می‌باشد.

منبع: cryptonews

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ