ورود سرمایه به بازار کریپتو با افزایش عرضه‌ی استیبل کوین‌‌ها - مجله رمزینکس

افزایش عرضه استیبل کوین ها؛ ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال

با نرخ مثبت عرضه استیبل کوین‌ها انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو شدت گیرد.
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۲

هفته گذشته، بیت کوین با ادامه روند صعودی پاییز گذشته، از سطح حساس ۵۲ هزار دلار گذشت. بازپس‌گیری تقریباً تمامی ضررهای بیت کوین از زمان فروپستی FTX، نقطه عطفی است برای صنعتی که برای بخش قابل توجهی از سال گذشته در تلاش برای خروج از بازار نزولی بوده است.

مومنتوم صعودی بیت کوین با افزایش ارزش بازار کل استیبل کوین‌های اصلی به ویژه USDT، USDC، BUSD و DAI همراه شده است. این چهار غول بازار ارزش کل بازار خود را از ۱۳۱.۲۳۲ میلیارد دلار به ۱۳۲.۴۷۲ میلیارد دلار بین ۲۴ تا ۲۹ بهمن افزایش دادند که نشان دهنده رشد تقاضا است.

استیبل کوین‌ها پلی بین ارزهای فیات و بازار ارزهای دیجیتال هستند و اکثر جفت های معاملاتی و در نتیجه بخش عمده ای از نقدینگی بازار را تشکیل می‌دهند. افزایش ارزش بازار، نشان دهنده نرخ پذیرش بالاتر استیبل کوین‌ها است و نقش آن‌ها را به عنوان ابزاری ترجیحی برای تعامل با ارزهای دیجیتال تأیید می‌کند.

با نگاهی وسیع‌تر، شاهد افزایش ۳.۴۷۵ درصدی در عرضه چهار استیبل کوین برتر طی ۳۰ روز گذشته هستیم. این افزایش عرضه می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، اما به احتمال زیاد نشان‌دهنده فشار کل بازار برای انتقال دارایی‌ها (اعم از فیات یا ارز دیجیتال) به استیبل کوین‌ها برای آماده شدن برای فعالیت‌های آتی است. این امر حکایت از پیش‌بینی فعالیت در هفته‌های آینده و آمادگی بازار برای ورود یا خروج سریع‌تر از بیت کوین دارد.

نمودار عرضه استیبل کوین‌های USDT، USDC، BUSD و DAI (قرمز) به همراه درصد تغییر ۳۰ روزه آن‌ها (سبز) از ۲۴ تا ۳۰ اسفند ۱۴۰۲.
نمودار عرضه استیبل کوین‌های USDT، USDC، BUSD و DAI (قرمز) به همراه درصد تغییر ۳۰ روزه آن‌ها (سبز) از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲.

این موضوع با افزایش قابل توجه نسبت عرضه استیبل کوین (SSR) نیز پشتیبانی می‌شود. SSR معیاری مهم است که عرضه استیبل کوین را نسبت به ارزش بازار بیت کوین اندازه‌گیری می‌کند و نشان‌دهنده عمق نقدینگی بازار و قدرت خرید بالقوه آن است. مقدار SSR بالاتر نشان می‌دهد که استیبل کوین‌های بیشتری نسبت به بیت کوین وجود دارد، بنابراین اگر عرضه استیبل کوین به بیت کوین تبدیل شود، قدرت خرید بالقوه می‌تواند قیمت بیت کوین را بالا ببرد.

قرار گرفتن SSR بالای باند بولینگر بالایی از ۲۵ تا ۲۷ بهمن، نشان‌دهنده افزایش غیرمعمول در قدرت خرید بالقوه است، که احتمالاً نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن برای ورود به بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال هستند که با افزایش قیمت مشاهده شده در بیت کوین در این دوره مطابقت دارد.

نمودار نسبت عرضه استیبل کوین (SSR) از ۱ بهمن تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲.

افزایش قیمت بیت کوین در کنار افزایش ارزش بازار و عرضه استیبل کوین‌های عمده، نشان‌دهنده ورود سرمایه به بازار است. برای استیبل کوین‌ها، این روندها نقش حیاتی آن‌ها را در اکوسیستم برجسته می‌کند، زیرا آن‌ها نه تنها به عنوان پناهگاهی در زمان نوسانات عمل می‌کنند، بلکه به عنوان ابزارهایی ضروری برای تخصیص سرمایه به بیت کوین نیز عمل می‌کنند.

روندهای هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار استیبل کوین چقدر به بیت کوین مرتبط است و چگونه تغییرات در عرضه و ارزش بازار استیبل کوین‌ها می‌توانند به عنوان شاخص‌هایی برای فعالیت آتی بازار عمل کنند.

منبع: CryptoSlate

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید