ارزش بازار بیت‌کوین به سمت ۱.۵ تریلیون دلار می‌رود - مجله رمزینکس

افزایش خوش‌بینی نهادی به بیت‌کوین، ارزش بازار این رمزارز را به سمت ۱.۵ تریلیون دلار سوق می‌دهد

خوش‌بینی به بیت‌کوین ارزش بازار این رمزارز را افزایش خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

تحلیلگران و نهادهای مالی با خوش‌بینی فزاینده‌ای به بازار رمزارز نگاه می‌کنند. افزایش قیمت اخیر XRP، ETH و BTC همراه با علاقه ناشی از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) که مورد حمایت نهادها قرار گرفته‌اند، پیش‌بینی می‌شود منجر به افزایش حداقل ۵۰۰ میلیارد دلاری در ارزش کل بازار رمزارز شود.

عوامل مؤثر بر افزایش ارزش بازار بیت‌کوین

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این هفته با پاسخی ضمنی به اظهارات وارن بافت در سال ۲۰۱۶، به طور غیرمستقیم از بیت‌کوین به عنوان یک ارز واقعی حمایت کرد. بافت در آن سال عنوان کرده بود که زمان برای او از ارزش بیشتری نسبت به پول برخوردار است.

ماسک در پاسخ گفت: “زمان، ارز است”، که با دیدگاه گیگی، نویسنده ناشناس، همخوانی دارد. گیگی پیشتر عنوان کرده بود که ارتفاع بلاک بیت‌کوین، معیاری برای سنجش زمان است. توییت ماسک در بحبوحه گمانه‌زنی‌های گسترده در مورد آینده بیت‌کوین منتشر شد. افزایش اخیر قیمت XRP، ETH و BTC ارزش کل بازار رمزارزها را به بیش از ۲ تریلیون دلار رسانده است.

کوین سوانسون، تحلیلگر برجسته، بر اساس روند صعودی اخیر قیمت بیت‌کوین، پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمزارز می‌تواند دو برابر شود. سوانسون با تکیه بر تحلیل زنجیره‌ای خاطرنشان کرد که قیمت بیت‌کوین با توجه به الگوهای معاملاتی سهموی که در هر چرخه بازار مشاهده می‌شود، دو برابر مقدار “Base 3” خواهد شد. وی اشاره کرد که قیمت این دارایی در اوایل سال جاری به ۴۵۰۰۰ دلار در Base 3 رسید، که به معنای امکان رسیدن به قیمت ۹۰۰۰۰ دلار است.

صندوق قابل معامله در بورس BlackRock، شرکت‌ها را به سمت پذیرش بیت‌کوین پیش می‌برد

در حالی که برخی از نهادها با احتیاط به بیت‌کوین نزدیک می‌شوند، اما شاهد روی آوردن تدریجی سایرین به این رمزارز هستیم. جی پی مورگان، که پیشتر مدیرعامل آن بیت‌کوین را “سنگ خانگی” خوانده بود، اخیراً رتبه سهام صرافی ارز دیجیتال آمریکایی کوین بیس را به “خنثی” ارتقا داد. این اقدام با استناد به پایداری روند صعودی بیت‌کوین پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صورت گرفته است. جورین تیمر، مدیر کلان جهانی در فیدلیتی اینوستمنت، اخیراً پیش بینی خوش بینانه‌ای در مورد تصاحب سهم بازار “طلای نقدی” (طلایی که در جواهرات و یا ساخت و ساز استفاده نمی شود) توسط بیت کوین ارائه کرده است.

شرکت مشاوره سرمایه گذاری Carson Group اخیراً چهار مورد از ۱۰ صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین، از جمله صندوق فیدلیتی را به سبد خود اضافه کرده است. در میان صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین، صندوق‌های فیدلیتی و بلک راک از حجم بالایی برخوردار بوده‌اند، به طوری که صندوق بلک راک به پنجمین صندوق قابل معامله در بورس بزرگ در میان همه طبقات دارایی تبدیل شده است.

با این وجود، وارن بافت، یکی از مشهورترین و موفق ترین سرمایه گذاران جهان، همچنان نسبت به بیت کوین متقاعد نشده است. او سال گذشته در جلسه سهامداران Berkshire Hathaway اظهار داشت که بیت کوین فاقد هرگونه ارزش ذاتی است.

دیدگاه‌های بافت با انتقادات اخیر اتحادیه اروپا همسو است. آن‌ها در بیانیه اخیر خود اعلام کرده‌اند که بیت کوین قادر به ایجاد جریان نقدی نبوده و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند آن را به عنوان یک کالا در نظر بگیرند. BeInCrypto جهت کسب نظر Berkshire Hathaway در مورد بیت کوین با این شرکت ارتباط برقرار کرده است، اما تا زمان انتشار این مقاله، پاسخی دریافت نشده است.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید