جهش شدید بیت‌کوین چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ - مجله رمزینکس

جهش شدید بیت‌کوین چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

بیت‌کوین طلایی رنگ با پس‌زمینه‌ی سکه‌های دیگر روی هم
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیلگران بازار ارز دیجیتال با اشاره به ظهور الگوی «چکش صعودی» در نمودار هفتگی قیمت بیت‌کوین، بر این باورند که این الگو ممکن است نشانه‌ای از پایان روند نزولی یک ماه گذشته باشد.

بنیانگذاران شرکت Glassnode، متخصص تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چین، Jan Happel و Yana Allemann در تاریخ ۲۰ اردیبهشت با حساب کاربری مشترک خود با نام «Negentropic» در پستی اعلام کردند:

به نظر می‌رسد بیت کوین همچنان در آستانه‌ی یک جهش قیمتی قابل توجه قرار دارد.

آنها خاطرنشان کردند که نمودار قیمت بیت‌کوین با نماد اختصاری BTC در تاریخ ۱۶ اردیبهشت با یک «چکش صعودی» بسته شد. این الگوی نموداری زمانی شکل می‌گیرد که بدنه‌ی شمع کوچک و در بالای یک خط باریک و بلند، که به عنوان «فتیله» شناخته می‌شود، قرار گیرد.

این الگو می‌تواند حاکی از تغییر جهت بازار باشد. با وجود تلاش فروشندگان برای کاهش قابل توجه قیمت در طول یک هفته، خریداران موفق شدند تا قیمت را نزدیک به قیمت ابتدای شمع تثبیت کنند که نشان‌دهنده‌ی تغییر احساسات بازار به سمت خوش‌بینی است.

حساب کاربری Negentropic در ادامه گفت:

به نظر می‌رسد روند نزولی اخیر یک اصلاح قیمتی سالم پیش از صعود مجدد باشد. اصلاحات قیمتی اغلب ۵۰٪ یا ۶۱.۸٪ از حرکت صعودی قبلی را جبران می‌کنند.

Rekt Capital، یکی دیگر از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال، در پستی خود توضیح داد که در «یک و نیم سال گذشته»، فتیله‌های بلند در پایین شمع اغلب کلید پایان اصلاحات بیش از ۲۰ درصدی برای بیت‌کوین بوده‌اند.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، بیت‌کوین هفته‌ی منتهی به ۵ می را با قیمت ۶۴،۱۰۹ دلار به پایان رساند. افزایش ۲۰ درصدی از این سطح، قیمت را به فراتر از بالاترین رکورد قبلی یعنی ۷۶،۸۲۲ دلار می‌رساند.

با این حال، تحلیلگران بازار ارز دیجیتال همچون Mags پیش‌بینی می‌کنند که این افزایش قیمت کمی کمتر از حد ۲۰ درصد و در محدوده ۷۲،۰۰۰ دلار باشد.

اگرچه الگوی «چکش صعودی» به عنوان یک سیگنال صعودی برای معامله‌گران در نظر گرفته می‌شود، اکثر آن‌ها منتظر تایید تغییر جهت در شمع بعدی هستند.

بنابراین، فعالان بازار با دقت نحوه‌ی بسته شدن نمودار بیت‌کوین در هفته‌ی ۱۲ می را زیر نظر خواهند داشت. این امر می‌تواند تاییدی بر صعود یا نزول احتمالی قیمت در روزهای آتی باشد.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید