افزایش قیمت قابل توجه تون کوین در ماه جاری - مجله رمزینکس

افزایش قیمت قابل توجه ارز دیجیتال تون کوین با محرک‌های بنیادی و تکنیکال

مردی سوار موشک تون کوین و حیرت‌زده از سود چشمگیر این ماه.
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارز دیجیتال تون کوین (TON)، که ارتباط نزدیکی با پیام‌رسان تلگرام دارد، با رشد تقریباً ۵۰ درصدی در ماه جاری، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته یعنی ۷.۱۰ دلار دست یافت. این عملکرد درخشان، با اختلاف قابل توجهی از رشد کلی ۱۵ درصدی بازار ارز دیجیتال در همین دوره زمانی پیشی گرفته است. چنین جهش قیمتی، نشان‌دهنده‌ی وجود محرک‌های بنیادی و تکنیکال قدرتمندی است که موجب افزایش قابل توجه تقاضا برای تون کوین شده است. در ادامه، به بررسی دقیق‌تر این عوامل می‌پردازیم:

۱. ایردراپ قریب الوقوع نات‌کوین، تقاضا برای TON را تقویت می‌کند:

رشد اخیر قیمت تون کوین، پیش درآمدی بر راه‌اندازی بازی کسب درآمد «نات‌کوین» در تاریخ ۲۷ اردیبهشت محسوب می‌شود. نات‌کوین به عنوان یک بازی اجتماعی مبتنی بر کلیک در بستر تلگرام فعالیت می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با تعامل با ربات بازی و دعوت از دوستان خود برای پیوستن، ارز مجازی نات‌کوین (NOT) را به دست آورند. تیم بازی، توزیع رایگان نات کوین در بین تمامی ۳۴.۵ میلیون دارنده توکن نات‌کوین را از تاریخ ۲۷ اردیبهشت آغاز خواهد کرد. این توکن جدید بر روی بلاک‌چین TON فعالیت می‌کند و به همین دلیل، موجب افزایش تقاضا برای توکن تون کوین خواهد شد.

۲. سرمایه‌گذاری استراتژیک Pantera Capital در شبکه‌ی اوپن:

در تاریخ ۱۳ اردیبهشت، شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Pantera Capital، از مشارکت مالی خود با مبلغی نامشخص در «شبکه‌ی اوپن» (The Open Network) خبر داد. عامل اصلی این سرمایه‌گذاری، ادغام اکوسیستم اثبات سهم (PoS) شبکه‌ی اوپن با سرویس پیام‌رسان تلگرام عنوان شده است. این همکاری استراتژیک، شبکه‌ی اوپن را به واسطه‌ی پایه‌ی عظیم کاربران تلگرام، در جایگاه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال قرار می‌دهد. از زمان انتشار این خبر، ارزش توکن TON با حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده‌ی خوش‌بینی کلی بازار به آینده‌ی این پروژه است.

۳. جهش قیمتی تکنیکال تون‌کوین بر اساس سطوح حمایتی کلیدی:

افزایش‌های اخیر قیمت تون‌کوین، ناشی از یک جهش پس از رسیدن به سطح حمایتی کلیدی است. این سطح با همگرایی یک خط روند صعودی، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) و سطح اصلاحی ۰.۶۱۸ فیبوناچی مشخص می‌شود. این ناحیه حمایتی در نمودار با یک دایره قرمز رنگ مشخص شده است. علاوه بر این، افزایش مجدد قیمت تون کوین پس از افت شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) اتفاق افتاد که شباهتی به الگوی بازیابی قیمت قبلی در ماه فوریه دارد و نشان‌دهنده‌ی یک الگوی فراکتالی است.

با توجه به تحلیل تکنیکال، قیمت تون کوین به طور بالقوه می‌تواند در ماه می بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد و سطح مقاومت ۰.۲۳۶ فیبوناچی را در حدود ۷.۱۷ دلار به چالش بکشد. در صورت گذر از این سطح، می‌توان انتظار یک جهش طولانی‌تر به سمت خط ۰.۰ فیبو در حدود ۸.۷۷ دلار را داشت. برعکس، عقب‌نشینی از مقاومت خط ۰.۳۸۲ فیبوناچی می‌تواند منجر به هدف نزولی در حدود ۶.۱۹ دلار شود و با کاهش بیشتر، خطر سقوط به سمت ۵.۴۰ دلار در ماه می وجود دارد که با سطوح حمایتی کلیدی مطابقت دارد.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید