نوسانات بیت‌کوین با چشم‌انداز وخیم نرخ بهره - مجله رمزینکس

نوسانات بیت‌کوین پس از هشدار فدرال رزرو؛ آیا سطح ۶۰ هزار دلار قابل دفاع است؟

ارز دیجیتال بیت‌کوین و حبابی اطراف آن که در حال ترکیدن است.
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳

قیمت بیت‌کوین در ۱۳ تیر با ۶۱ هزار دلار معامله شد، چرا که چشم‌انداز تورم در ایالات متحده وخیم‌تر شده است. رییس فدرال رزرو آمریکا، جروم پاول، با اظهارات خود در خصوص کاهش احتمالی نرخ بهره، ابهام ایجاد کرد.

بر اساس داده‌ها، قدرت قیمت بیت‌کوین به آرامی در حال بهبود از افت ۲ درصدی در زمان بسته شدن معاملات روزانه است. این کاهش بر روند نزولی قبلی سوار شد و منجر به ثبت پایین‌ترین قیمت محلی ۶۰,۵۶۱ دلار در صرافی Bitstamp گردید و سودهای آخر هفته را از بین برد.

سخنرانی جروم پاول در خصوص اقتصاد و سیاست پولی در رویدادی در پرتغال، بر جو منفی بازار افزود. او طبق نقل قول منابع خبری، بر لزوم دریافت شواهد بیشتر برای کاهش نرخ بهره تاکید کرد – اقدامی که با دقت توسط بازارهای ارزهای دیجیتال و دارایی‌های ریسک‌پذیر رصد می‌شود.

ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که سطوح فعلی تورم، بازتاب واقعی وضعیت اقتصادی هستند.

– جروم پاول

احتمال کاهش نرخ بهره در نشست سپتامبر کمیته فدرال بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) کمی کاهش یافته است، به طوری که طبق داده‌ها، در زمان نگارش این متن، این احتمال همچنان حدود ۶۵ درصد است.

منبع خبری The Kobeissi Letter در بخشی از پاسخ خود در پلتفرم X (با نام سابق توییتر) نوشت: «کاملاً واضح است که فدرال رزرو رویکرد محتاطانه‌ی خود را ادامه خواهد داد.»

در حالی که بازارها انتظار دو کاهش نرخ بهره را در سال جاری دارند، آخرین رهنمودهای فدرال رزرو حاکی از یک کاهش است. ماه‌های آینده برای تعیین جهت بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم هستند.

کاهش نرخ هش بیت‌کوین ممکن است جرقه‌ی یک «اصلاح ضروری و به موقع» را بزند.

فعالان بازار بیت‌کوین با ناامیدی شاهد بازگشت جفت ارز BTC/USD به محدوده قیمتی سابق بودند. اسکیو، تحلیلگر سرشناس، به دستکاری نقدینگی در صرافی‌ها از طریق سفارش‌گذاری کاذب اشاره کرد که منجر به ایجاد مقاومت قیمتی موقتی شده است.

اسکیو همچنین بر پایین بودن تقاضای لحظه‌ای در صرافی بایننس، در سطح ۶۰ هزار دلار یا پایین‌تر تاکید کرد.

برخی تحلیلگران دیگر خاطرنشان کردند که بیت‌کوین شکاف قیمتی ایجاد شده در معاملات آتی CME را پر کرده است.

برای چارلز ادواردز، بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری کمی بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال Capriole Investments، آخرین تحرکات قیمتی بیت‌کوین نگران‌کننده است.

او بیان کرد که بازارها هنوز با روند خروج اجباری ماینرها از بازار وفق پیدا نکرده‌اند – پدیده‌ای که اخیراً توسط کوین‌تلگراف گزارش شده است.

قیمت بیت‌کوین هنوز کاهش شدید در شبکه بلاک‌چین را منعکس نکرده است. این الزاماً به معنای سقوط قریب الوقوع نیست و گذر زمان می‌تواند تاثیرات منفی را کاهش دهد. اما بازار بیت‌کوین صبور نیست. یا ما خوش‌شانس هستیم و قیمت تا ۲ ماه بین ۶۰-۷۰ هزار دلار تثبیت می‌شود، یا شاهد یک اصلاح سالم و به موقع خواهیم بود.

چارلز ادواردز

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید