بیت‌کوین بالاتر از نقره، هشتمین دارایی باارزش جهان - مجله رمزینکس

بیت‌کوین با پشت سر گذاشتن نقره، به هشتمین دارایی باارزش جهان تبدیل شد

ارزش بازار بیت‌کوین از نقره فراتر رفت و آن را به هشتمین دارایی باارزش جهان تبدیل کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

بیت‌کوین (BTC) همچنان در جایگاه دارایی‌های برتر بر اساس ارزش بازار صعود کرد و با ثبت رکوردی جدید، جایگاه خود را به عنوان هشتمین دارایی باارزش جهان تثبیت کرده است.

ارزش بازار بیت‌کوین در معاملات صبحگاهی بازار آمریکا با جهشی ۴ درصدی، از مرز ۱.۴۲ تریلیون دلار عبور کرد و از نقره (با ارزش بازار ۱.۳۸۷ تریلیون دلار) پیشی گرفت (ارقام بر اساس CompaniesMarketCap). این دستاورد جدید، تنها بخشی از روند صعودی قابل توجه بیت‌کوین در دوره اخیر به شمار می‌رود. پیش‌تر در جریان این حرکت صعودی، بیت‌کوین موفق شده بود ارزش بازار شرکت متا (فیس‌بوک سابق) را پشت سر بگذارد. ارزش بازار فعلی شرکت متا، حدود ۱.۲ تریلیون دلار است.

در حال حاضر، هدف بعدی بیت‌کوین، تصاحب جایگاه هفتمین دارایی باارزش جهان است. این جایگاه در اختیار شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) قرار دارد که ارزش فعلی آن اندکی کمتر از ۱.۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود. با این حال، برخی از تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال، چشم‌اندازی بلندمدت‌تر را ترسیم می‌کنند و حتی رسیدن بیت‌کوین به جایگاه باارزش‌ترین دارایی جهان، یعنی طلا با ارزش بازار ۱۴.۷ تریلیون دلار را محتمل می‌دانند. برای تحقق این سناریو، بیت‌کوین نیازمند افزایش قیمتی بیش از ۱۰ برابری خواهد بود و باید از مرز ۷۲۰ هزار دلار برای هر توکن عبور کند.

متئو گرکو، تحلیلگر پژوهشی در Fineqia Capital، در گزارشی که صبح امروز منتشر شده است، به نقش محرک «صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی‌های فیزیکی بیت‌کوین (BTC Spot ETF)» در تداوم روند صعودی این ارز دیجیتال اشاره کرده است. وی همچنین پذیرش درخواست‌های مربوط به اوراق بهادار قابل معامله‌ی تبعی (ETN) مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم توسط بورس اوراق بهادار لندن را رویدادی مثبت ارزیابی می‌کند. این رویدادها نشان‌دهنده‌ی افزایش پذیرش نهادی و جریان ورود سرمایه به حوزه ارزهای دیجیتال است.

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید