هدف قیمتی بعدی بیت‌کوین با تکرار الگوی صعودی گذشته - مجله رمزینکس

هدف قیمتی بعدی بیت‌کوین با تکرار الگوی صعودی گذشته

لوگوی زردزنگ بیت‌کوین و فلش سبز افزایشی در یک الگوی چهارخونه‌ای
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک تحلیلگر ارز دیجیتال که مورد توجه بسیاری قرار دارد، با اشاره به شباهت الگوی قیمت بیت‌کوین با روند صعودی قبلی، از هدف قیمتی خود برای این رمزارز در بازار گاوی رونمایی کرده است.

تحلیلگری با نام مستعار TechDev، که دارای ۴۴۸ هزار دنبال‌کننده در پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی X می‌باشد، نموداری را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک گذاشته است. این نمودار، روند چرخه‌ی بازار فعلی BTC را با چرخه‌ی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ مقایسه می‌کند.

TechDev با استفاده از نظریه امواج الیوت (Elliott Wave)، که به طور سنتی بیان می‌کند دارایی‌ها در پنج موج اصلی روند صعودی را طی می‌کنند، پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین در حال گذراندن آخرین حرکت صعودی است که باعث نزدیک شدن آن به محدوده‌ی شش رقمی تا اواخر سال جاری خواهد شد.

او در تحلیل خود نوشت:

«ساختار موجی صعودی ۱.۵ سال اخیر نشان می‌دهد که هدف قیمتی بعدی ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار برای بیت‌کوین است.»

TechDev همچنین بر اساس نمودار خود، بیان می‌کند که شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت‌کوین – که یک اندیکاتور رایج برای سنجش حرکت قیمت است – در حال کاهش بوده و این موضوع، نویدبخش یک جهش قیمتی قابل توجه دیگر برای بیت‌کوین است.

این تحلیلگر پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که BTC شاهد افزایش قیمتی بیش از ۱۲۰ درصد خواهد بود، مشابه اتفاقی که در اواخر سال ۲۰۲۰ رخ داد، زمانی که بیت‌کوین تنها طی دو ماه، از حدود ۱۳ هزار دلار به بیش از ۲۹ هزار دلار جهش کرد.

او در این باره چنین می‌گوید:

«کندل دو ماهه‌ی بیت‌کوین درست در حداکثر بدنه‌ی آن (نقطه‌ی اوج قیمت در آن بازه زمانی) قرار دارد و این پس از حداکثر فشردگی رخ داده است. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال عبور از سطح ۷۰ است. این‌ها همان شرایطی بوده‌اند که در سه دوره‌ی شتاب صعودی گذشته نیز مشاهده شده‌اند. من گمان می‌کنم کندل دو ماهه‌ی بعدی به اندازه‌ی نوامبر ۲۰۲۰ بلند خواهد بود.»

منبع: The Daily Hodl

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید