پولکادات (DOT) در تلاش برای حفظ ثبات بالای ۷ دلار - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

پولکادات (DOT) در تلاش برای حفظ ثبات بالای ۷ دلار

ارز دیجیتال پولکادات در پس‌زمینه‌ی مشکی
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پولکادات (DOT) پس از یک دوره طولانی کاهش قیمت، در این هفته با بازیابی محسوس روبرو شد و برخلاف روند کلی بازار، به جدال برای حفظ موقعیت خود پرداخته است. DOT معاملات خود در این هفته را با عبور از سطح ۷ دلار آغاز کرد و به نظر می‌رسد که قصد تثبیت خود در این محدوده قیمتی را دارد.

ارز دیجیتال DOT پس از ثبت بالاترین قیمت سال جاری در مارس ۲۰۲۴، با روند نزولی قابل توجهی مواجه گردید. قیمت پولکادات (DOT) از زمان لمس قله‌ی قیمتی ۱۱.۵۵ دلاری در ۲۴ اسفند، تقریباً ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. با این حال، این ارز دیجیتال در هفته‌ی جاری شاهد جهشی قابل توجه بود و بار دیگر به بالای سطح ۷ دلار بازگشت.

بازیابی قیمت پایدار یا آرامشی زودگذر؟

DOT در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه شد و توانست مجدداً بالاتر از ۷ دلار معامله شود. پولکادات روز چهارشنبه رشدی ۷.۴۸ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۶.۸ دلار رسید. این روند صعودی در روز پنجشنبه نیز با افزایشی ۵.۶۵ درصدی دیگر تداوم یافت و در نهایت DOT در محدوده ۷.۲۹ دلار مستقر شد. DOT روزهای جمعه و شنبه نیز همچنان بالای ۷ دلار باقی ماند و در زمان نگارش این تحلیل، با قیمت ۷.۰۷ دلار معامله می‌شود.

با وجود افت قیمت جزئی در روز شنبه، DOT طی یک هفته گذشته همچنان ۳.۷۴ درصد افزایش یافته است. سؤال کلیدی این است که آیا روند صعودی سه روزه‌ی اخیر DOT نشانه‌ای از یک احیای پایدار تلقی می‌شود، یا صرفاً آرامشی زودگذر در دلِ توفان نزولی به شمار می‌رود؟

آخرین تحولات اکوسیستم پولکادات در ۷ روز گذشته

پوکادات پس از اعلام پشتیبانی شبکه‌ی Moonbeam توسط پلتفرم توسعه‌ی وب ۳ Moralis، شاهد مجموعه‌ای از پیشرفت‌های مثبت در اکوسیستم خود بوده است. Moonbeam یکی از پاراچین‌های بسیار موفق پولکادات است و به‌عنوان مقصدی ایده‌آل برای برنامه‌های کاربردی چندزنجیره‌ای در سراسر پولکادات، از طریق رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) قدرتمند خود عمل می‌کند.

پاراچین‌های پولکادات، بلاکچین‌های تخصصی هستند که امکان برقراری ارتباط و فعالیت ایمن و بدون نیاز به اعتماد شخص ثالث را برای بلاکچین اصلی پولکادات فراهم می‌آورند. این فرآیند منجر به ارتقای قابلیت مقیاس‌پذیری پولکادات می‌شود.

علاوه بر این، Acala، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های زیربنایی کلیدی در اکوسیستم پولکادات، از بروزرسانی Sinai خود رونمایی کرد. این بروزرسانی با هدف ارتقای قابلیت‌های چندزنجیره‌ای این پلتفرم صورت پذیرفته است.

منبع: CryptoDaily

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ