بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل درون-زنجیره‌ای Spot On Chain، بازیگران کلان بازار ارزهای دیجیتال، مبلغ قابل توجهی معادل ۳۵.۱۱ میلیون دلار استیبل‌کوین را به اتریوم (ETH) تزریق کرده‌اند. این اقدام موجب افزایش قیمت اتریوم به فراتر از ۳۴۰۰ دلار گردیده است.

تحرکات این بازیگران کلان به احتمال زیاد جهت‌گیری آتی قیمت اتریوم را تعیین خواهد کرد.

فعالیت بازیگران کلان، حامی قدرتمند افزایش قیمت اتریوم

بررسی دقیق‌تر تراکنش‌ها نشان‌دهنده‌ی یک استراتژی حساب‌شده است. به نظر می‌رسد هشت کیف پول رمز ارز که احتمالا تحت کنترل یک نهاد واحد هستند، مبلغ ۲۰.۸۶ میلیون دلار تتر (USDT) را برای خرید ۶۱۴۴ واحد اتریوم به کار برده‌اند. میانگین قیمت خرید این تراکنش‌ها ۳۳۹۵ دلار می‌باشد.

“جالب توجه است که پنج کیف پول با برچسب «گروه آدرس ۱» توسط کیف پول ۰x۰۶۵ با تتر تأمین مالی شده‌اند، در حالی که وجوه «گروه آدرس ۲» توسط کیف پول ۰x۸ce با تتر تأمین مالی گردیده است. این دو کیف پول تأمین‌کننده نیز به نوبه‌ی خود چندین انتقال تتر و اتریوم با یکدیگر انجام داده‌اند؛ بنابراین به احتمال قریب به یقین متعلق به یک نهاد واحد می‌باشند.”

علاوه بر این، یک تراکنش مهم دیگر شامل کیف پول رمزنگاری ۰x5e9 است که ۴۱۷۸ واحد اتریوم را با ۱۴.۲۴۵ میلیون دلار دای (DAI) خریداری کرده است. میانگین قیمت خرید هر واحد اتریوم در این تراکنش ۳۴۱۰ دلار بوده است. این بازیگر کلان پیش از این از فعالیت‌های تجاری در اتریوم و بیت‌کوین پیچیده (WBTC) سود قابل توجهی به مبلغ ۷.۴۸ میلیون دلار کسب کرده بود.

با تمرکز بر روندهای بازار، نمودار شاخص توزیع خرید و فروش در محدوده قیمت (IOMAP) نشان می‌دهد که اتریوم تحت تأثیر تراکنش‌های اخیر بازیگران کلان قرار گرفته است. در نتیجه، یک سطح حمایت قوی بین ۳۳۲۸ تا ۳۴۲۸ دلار شکل گرفته است. در این بازه‌ی قیمتی، حدود ۳.۱۳ میلیون آدرس، ۵.۷۸ میلیون واحد اتریوم را با میانگین قیمت ۳۳۷۱ دلار خریداری کرده‌اند.

چنانچه قیمت اتریوم به زیر این سطح حمایت سقوط کند، با مقاومت قابل توجهی روبرو خواهد شد که احتمالا روند صعودی آن را با مشکل مواجه خواهد ساخت. برعکس، در بالای این ناحیه، مقاومت از قدرت کمتری برخوردار است.

موانع بعدی در مسیر صعودی قیمت اتریوم از ۳۴۳۳ تا ۳۵۳۴ دلار امتداد دارد. در این سطح، ۲.۱ میلیون آدرس قبلا ۱.۶ میلیون واحد اتریوم را با میانگین قیمت ۳۴۹۹ دلار خریداری کرده‌اند.

احتمال دارد برخی از سرمایه‌گذاران برای جبران ضرر در این سطوح اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند که ممکن است باعث اصلاح قیمت اتریوم شود. بنابراین، این تراکنش‌ها نقش اساسی در تعیین مسیر قیمتی اتریوم در کوتاه‌مدت ایفا می‌کنند.

با این حال، هیتش مالویا، بنیانگذار پلتفرم تحلیل درون-زنجیره‌ای DYOR، معتقد است که اتریوم کف قیمتی محلی را تشکیل داده است:

“پس از ۱۷ روز دوره‌ی انباشت مجدد اتریوم، قیمت بازار سرانجام فراتر از قیمت منصفانه حرکت می‌کند. این نشانه‌ی آن است که ما کف قیمتی محلی را پیدا کرده‌ایم و برای افزایش قیمت آماده هستیم.”

مدل قیمت منصفانه‌ی DYOR ادعا می‌کند که به تخمین ارزش ذاتی یک توکن بر اساس پویایی عرضه و تقاضا کمک می‌کند. با این وجود، این یک مدل آزمایشی است که با احتمال خطا همراه است.

منبع: BeInCrypto