همه آنچه که باید درباره OUSD بدانید - مجله رمزینکس

همه آنچه که باید درباره OUSD بدانید

لوگو استیبل کوین OUSD
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

استیبل کوین‌ها ارزش قابل توجهی را در بازار کلی ارزهای دیجیتال نشان می دهند. در این مقاله OUSD یکی از استیبل کوین‌های مهم که ارزش آن به استیبل کوین‌های دیگر وابسته است را معرفی می‌کنیم.

OUSD چیست و چگونه کار می‌کند؟

OUSD مخفف Origin Dollar، نوعی ارز دیجیتال و استیبل کوین است. OUSD در سپتامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و بخشی از پلتفرم Origin است و توسط ترکیبی از استیبل کوین‌های دیگر پشتیبانی می‌شود: USDT، USDC، و DAI، که استیبل کوین‌های محبوب در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

درواقع OUSD یک استیبل کوین است که نه تنها ارزش خود را ثابت نگه‌ می‌دارد، بلکه بازدهی سهام دارندگان خودش را افزایش می‌دهد. پروتکل OUSD (Origin Dollar) از استراتژی‌های خودکار برای تولید بازده (درآمد) برای کاربران خود استفاده می کند و این کار را با سرمایه گذاری در دیگر پلتفرم های DeFi (مالی غیرمتمرکز) مانند Compound (COMP)، Convex (CVX)، Curve (CRV) و AAVE (AAVE) انجام می دهد. این پلتفرم‌ها به این دلیل شناخته می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهند از طریق وام دادن یا سایر فعالیت‌های مالی سود کسب کنند. خرید اوریجین پروتکل (OGN) و استیک در این پلتفرم، به حفظ غیر متمرکز بودن OUSD کمک می‌کند.

جالب اینجاست برخلاف برخی دیگر از پروتکل‌های DeFi که بر روی استیبل کوین‌ها متمرکز شده‌اند، OUSD به نیازی ندارد که کاربران وجوه خود را بلوکه کنند یا سرمایه‌گذاری کنند تا سود کسب کنند.  با خرید OUSD، بازده (یا درآمد) حاصل از این سرمایه گذاری‌ها مستقیماً به کیف پول کاربران ارسال می‌شود. این رویکرد دو مزیت کلیدی دارد:

۱. بازده غیرفعال: کاربران بدون مدیریت فعال سرمایه گذاری خود، سود کسب می‌کنند.

۲. آزادی تراکنش: کاربران می‌توانند آزادانه با OUSD خود معامله کنند. 

در اصل، OUSD رویکردی انعطاف‌پذیرتر و کاربرپسندتر برای کسب سود در فضای DeFi ارائه می‌دهد.

همینطور افرادی که توکن های OUSD را در اختیار دارند در نحوه عملکرد پروتکل نظر می‌دهند. آن‌ها می‌توانند در مورد پلتفرم‌هایی DeFi که OUSD برای سرمایه گذاری و کسب بازدهی از آن‌ها استفاده می‌کند، رای دهند.

کوین با نماد OUSD

چگونه می‌توان با OUSD سود کسب کرد؟

کسب سود با OUSD آسان و بدون دردسر است. در اینجا نحوه عملکرد آن در مراحل ساده آمده است:

 

  • شما ۱۰۰ OUSD با استفاده از ۱۰۰ DAI ایجاد می‌کنید.
  • این پول سپس به طور خودکار در برنامه‌ای مانند Compound قرار می‌گیرد که به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند.
  • کامپوند با وام دادن به دیگران پول در می‌آورد و بخشی از آن را به عنوان بهره به شما می‌دهد.
  • هر گونه پاداش که از COMP دریافت می‌کنید به استیبل کوین‌های بیشتری تبدیل می‌شود. (مانند DAI، USDC).
  • مقدار OUSD بر اساس میزان استیبل کوین اضافی ساخته شده افزایش می‌یابد.
  • هر روز، مقدار OUSD شما بر اساس میزان کل OUSD که دارید، افزایش می‌یابد.

برای کسب درآمد بیشتر، OUSD از سه راه استفاده می‌کند:

  • با قرار دادن پول در Compound (COMP)، Aave (AAVE) و Convex (CVX)، OUSD هزینه‌‌ای از شما دریافت می‌کند.
  • با کمک به مبادله هموار استیبل کوین‌ها در Curve کارمزد دریافت می‌کند.
  • همچنین از این چهار پلتفرم جوایزی دریافت می‌کند و برای درآمد بیشتر آن‌ها را به استیبل کوین تبدیل می کند.

سیستم OUSD باز و غیرمتمرکز است:

  • می‌توانید تمام اطلاعات مهم مانند نحوه توزیع پول، کل OUSD و مالک آن را در داشبورد تجزیه و تحلیل OUSD ببینید.
  • هر هفته درباره نحوه توزیع پول با رای صاحبان OGV بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

OUSD در مقابل سایر استیبل کوین‌ها

OUSD نوع خاصی از استیبل کوین است که به شما امکان می‌دهد مستقیما از کیف پول خود درآمد کسب کنید. برخلاف سایر استیبل کوین‌ها، نیازی نیست که OUSD خود را بلاک کنید یا اقدامات اضافی را برای شروع کسب پاداش انجام دهید.

OUSD نه تنها استفاده از کوین‌ها را برای شما آسان می‌کند، بلکه شما را از شر زمان اضافی و هزینه‌هایی که معمولاً با کسب درآمد از استیبل کوین‌ها به دست می‌آید، خلاص می‌شود.

نرخ بهره OUSD

OUSD، مانند سایر استیبل‌ها دارای نرخ بهره‌ای است که می‌تواند تغییر کند و بستگی به مواردی مانند میزان استفاده از آن، آنچه در بازار اتفاق می‌افتد، و چگونگی عملکرد استراتژی‌های سرمایه‌گذاری آن، دارد.

شما می‌توانید نرخ بهره سالانه OUSD (APY) و سایر جزئیات مهم را در داشبورد تجزیه و تحلیل OUSD بررسی کنید. در حال حاضر، اگر به ۱۲ ماه گذشته نگاه کنید، OUSD میانگین نرخ بهره سالانه ۹٪ داشته است. و اگر به ۳۰ روز گذشته نگاه کنید، این میزان حدود ۸ درصد بوده است.

درآمد با OUSD

آیا OUSD ایمن است؟

OUSD برای تامین امنیت دارایی کاربرانش ساخته شده و دارای مدیریت ریسک قوی است. این ارز دیجیتال توسط سه استیبل کوین معروف پشتیبانی می‌شود: USDT، USDC و DAI. USDC و USDT استیبل کوین‌هایی هستند که توسط شرکت‌ها کنترل شده و وابسته به دلار واقعی هستند.

از سوی دیگر، DAI ساخته شده توسط MakerDAO، یک استیبل کوین غیرمتمرکز است و توسط ترکیبی از ارزهای دیجیتال پرخطر و استیبل کوین‌ها پشتیبانی می‌شود و USDC بیشترین پشتوانه آن را تشکیل می‌دهد.

آیا OUSD ارزش استفاده دارد؟

OUSD مزایای زیادی نسبت به سایر استیبل کوین‌ها دارد و برای شما درآمد بیشتری می تواند داشته باشد. مهم‌ترین مورد این است که می‌توانید همزمان از OUSD خود استفاده کنید و همچنان سود نیز دریافت کنید.

DeFi ممکن است سخت باشد زیرا پیچیده است اما OUSD کار را آسان‌تر می‌کند زیرا نیازی نیست کارهایی مانند سهام‌داری دستی یا سرمایه‌گذاری مجدد درآمد خود را انجام دهید. 

Origin، شرکتی که پشت OUSD قرار دارد، همه چیز را درمورد نحوه کار کردن خودش به کاربران توضیح می‌دهد. این شرکت اطلاعات مربوط به نرخ بهره، ذخایر، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و موارد دیگر OUSD را آسان می‌کند. همچنین، با OGV، کاربران در واقع می‌توانند در مورد چگونگی رشد OUSD نیز نظر بدهند.

بیشتر بخوانید: معرفی اوریجین اتر OETH، پروتکل افزایش سود شما

در نهایت، OUSD توسط قابل اعتمادترین استیبل کوین‌ها در صنعت پشتیبانی می‌شود. این بدان معناست که کاربران می‌توانند با دانستن اینکه پولشان به خوبی مدیریت می‌شود احساس امنیت کنند و هیچ خطری نسبت به از دست دادن ارزش این کوین در مقایسه با دلار وجود ندارد.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید