بررسی USDT Dragon و USDT Elephant و استراتژی Dual Currency

معرفی USDT Dragon و USDT Elephant و بررسی Dual Currency

پوستر معرفی dual currency برای usdt و usdc
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

تیم Cega در حال معرفی دو محصول جدید است: USDT Dragon و USDT Elephant. این ها بخشی از استراتژی ارز دوگانه (DCS) هستند. استراتژی ارز دوگانه یا Dual Currency قبلاً برای اتریوم (ETH) و سرمایه‌گذاران اتریوم (stETH) در دسترس بود و از جمله پلتفرم‌هایی با بهترین بازدهی‌ها در فضای DeFi (مالی غیرمتمرکز) به‌شمار می‌رفت.

علیرغم محبوبیت USDT، گزینه‌های زیادی برای دارندگان USDT برای تولید بازده قابل توجه، به ویژه بدون خطراتی مانند اهرم یا انتشار نشانه وجود ندارد. هدف محصولات جدید USDT Dual Currency Cega پر کردن این شکاف با ارائه روشی ساده و ایمن‌تر برای دارندگان USDT با هدف کسب بازده است. به طور خاص، آن‌ها فرصتی برای کسب بیش از ۲۷درصد بازده درصدی سالانه (APY) ارائه می‌دهند.

در اصل، Cega در حال گسترش عرضه محصولات خود به USDT است و به دارندگان USDT فرصت‌های جدیدی برای کسب بازدهی بالاتر از طریق محصولات ارز دوگانه خود ارائه می‌دهد. در این مقاله از رمزینکس بیشتر راجع به آن می‌خوانید.

استراتژی Dual Currency یا ارز دوگانه چیست؟

استراتژی ارز دوگانه راهی برای کسب سود در دارایی‌های دیجیتال شما مانند استیبل کوین (USDC، USDT) یا ارزهای دیجیتال (ETH، stETH) ارائه می‌دهد. این استراتژی پتانسیل خرید دارایی‌ها با قیمت پایین‌تر یا فروش آن‌ها برای کسب سود را در کنار کسب بازدهی از حق بیمه اختیارات ترکیب می‌کند. هیچ دخالتی از اوراق قرضه یا وام در این فرآیند وجود ندارد.

مراحل استراتژی Dual Currency

این مراحل شامل موارد زیر است:

  • انتخاب دارایی: ابتدا دو دارایی مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید، مانند USDT و ETH.
  • پیدا کردن محصول: یک محصول Cega Dual Currency پیدا کنید که با جفت انتخابی شما مطابقت داشته باشد، مانند “USDT Elephant”.
  • دارایی خود را سپرده گذاری کنید: یکی از دارایی‌های خود را به عنوان مثال USDT در انبار محصولات Cega واریز کنید. هر خزانه دارای یک «قیمت ضربه ای» از پیش تعیین‌شده مربوط به یک دارایی است و برای معامله به مدت ۲۷ روز بلوکه می‌ماند.
  • پرداخت در روز ۲۷: در روز بیست و هفتم، بسته به اینکه قیمت دارایی مرتبط در آن زمان بالاتر یا کمتر از قیمت اعتصاب باشد، پرداختی به USDT یا ETH دریافت خواهید کرد.
  • پرداخت سود: صرف نظر از نحوه عملکرد بازار، همه سرمایه‌گذاران سود دریافت می‌کنند. بازده تقریباً برابر بازده درصدی سالانه (APY) تقسیم بر ۱۲ است که منعکس‌کننده بازدهی برای حدود یک ماه است. این پرداخت انجام می‌شود حتی اگر قیمت دارایی تا روز ۲۷ افزایش یا کاهش یابد.

به طور خلاصه، استراتژی ارز دوگانه روشی برای کسب سود در دارایی‌های دیجیتال با استفاده از حق بیمه گزینه‌ها است. شما یک جفت دارایی را انتخاب می‌کنید، یکی را به صندوق Cega واریز می‌کنید و پس از ۲۷ روز، بسته به قیمت بازار نسبت به قیمت اعتصاب، به همراه بازدهی، در یکی از دارایی‌ها، سود دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: رمز ارز KAVA ترکیبی از DeFi با قابلیت‌های Cross-Chain

خانواده USDT Dragon و USDT Elephant؛ اژدها و فیل

دو محصول جدید مالی مبتنی بر USDT (Tether)، که بخشی از مجموعه‌ای به نام «اژدها و فیل» هستند را در ادامه معرفی می‌کنیم:

۱. محصولات اژدها

این محصولات گزینه‌های سرمایه‌گذاری هستند که هدف آن‌ها سوددهی بالا است. آن‌ها این کار را با استفاده از «سطوح قیمت اعتصاب تهاجمی» انجام می‌دهند. قیمت اعتصاب قیمت تعیین‌شده‌ای است که می‌توان سرمایه‌گذاری را در زمانی که به تاریخ معینی رسید، خرید یا فروخت. اصطلاح “تهاجمی” به این معنی است که این محصولات ریسک بیشتری را به امید سودهای بالاتر م‌ پذیرند. اژدها شانس بیشتری برای انجام یک «رویداد تبدیل ارز» دارد. این بدان معناست که بسته به شرایط بازار، احتمال بیشتری وجود دارد که سرمایه‌گذاری از یک ارز به ارز دیگر تغییر کند.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل پروژه دیفای گروپس (قابل اعتماد یا شیادی)

۲. محصولات فیل

این محصولات مشابه محصولات دراگون هستند اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ریسک کمتری داشته باشند. آن‌ها بازده بالایی دارند، اما در مقایسه با محصولات Dragon سودشان کمتر است زیرا آن‌ها از “سطوح ضربه محافظه‌کارانه‌تر” استفاده می‌کنند. بدان معنی که آن‌ها استراتژی‌های سرمایه گذاری مطمئن‌تری را انتخاب می‌کنند که در مقایسه با Dragons خطر تبدیل ارز را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید «فیل USDC» به «مجموعه ارز دوگانه» خواهد پیوست که با رویکرد محافظه‌کارانه و کم‌خطرتر محصولات Elephant هماهنگ است. 

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره سرمایه‌گذاری در دیفای بدانید!

قابلیت‌های USDT Dragon 

پس از خرید ارز دیجیتال USDT آن را سپرده‌گذاری کنید، به این صورت ۵۴.۲٪ APY قابل توجهی کسب می‌کنید. این محصول برای شما مناسب است اگر:

  • شما هولدر USDT بوده و به دنبال جمع آوری ETH هستید.
  • در صورت مساعد بودن شرایط بازار، ETH با ۵٪ تخفیف به همراه تخفیف را می‌خرید.
نمودار قابلیت های usdt dragon
اگر هولدر USDT هستید و می‌خواهید ETH جمع‌آوری کنید، سرمایه‌گذاری روی USDT Dragon می‌تواند مناسب باشد.

قابلیت‌های USDT Elephant

USDT را سپرده‌گذاری کنید و ۲۷.۵٪ APY کسب کنید. این محصول برای شما مناسب است اگر:

  • شما هولدر USDT هستید و به دنبال جمع آوری ETH نیز هستید.
  • شما ترجیح می‌دهید رویکرد محافظه کارانه‌تری نسبت به استراتژی ارز دوگانه داشته باشید.
نمودار قابلیت های usdt elephant
USDT Elephant برای شما مناسب است اگر برای خرید ETH با ۱۰٪ تخفیف در بازده زمانی که شرایط بازار مساعد است، آماده‌ باشید.

قابلیت‌های USDC Elephant

USDC بخرید و سپرده گذاری کنید و ۲۷.۵٪ APY را کسب کنید. این محصول برای شما مناسب است اگر:

  • شما USDC دارید و می‌خواهید هولدر ETH نیز بشوید.
  • برای خرید ETH با ۱۰٪ تخفیف با بازده زمانی که شرایط بازار مساعد است، آماده هستید.
نمودار قابلیت های usdc elephant
اگر ترجیح می‌دهید رویکرد محافظه‌کارانه‌تری نسبت به استراتژی ارز دوگانه داشته باشید، خرید USDC Elephant مناسب است.

جمع‌بندی

استراتژی Dual Currency یا ارز دوگانه یک روش معاملاتی در بازارهای مالی است که در آن، یک سرمایه‌گذار برای حفظ سرمایه خود و کسب سود، به دو ارز یا دارایی مختلف هم‌زمان سرمایه‌گذاری می‌کند. این استراتژی معمولا برای کاهش ریسک و افزایش احتمالات موفقیت در بازارهای نوسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به معرفی USDT Dragon و USDT Elephant پرداختیم و مراحل استراتژی ارز دو‌گانه را مرور کردیم.

سوالات رایج

هدف استفاده از استراتژی Dual Currency چیست؟

هدف اصلی آن کاهش ریسک و افزایش موفقیت در بازارهای نوسانی است.

استراتژی Dual Currency چگونه عمل می‌کند؟

در این استراتژی، سرمایه‌گذار ارز یا دارایی اصلی خود را به دو قسمت تقسیم می‌کند. یک قسمت از سرمایه به ارز یا دارایی اصلی مورد نظر سرمایه‌گذاری می‌شود، در حالی که قسمت دیگر به یک ارز یا دارایی متفاوت، که معمولا با ریسک کمتری همراه است، سرمایه‌گذاری می‌شود.

منبع: cegafi

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید